Larry Cols crasht,goudezeune dood

Gestart door alonsolover, 10 maart 2008 - 22:09:36

« vorige - volgende »

Doefie

Rallywagen is ook ietsje krachtiger dan een gewone auto... ze wren een nieuw onderdeel aan het testen op wat een recht stuk zou moeten zijn, meer dan accelereren moet ge dan niet doen. Dat kunt ge definiëren als "op en af rijden" :)

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 12 maart 2008 - 17:08:03
Gewoon op en af rijden, en toch een smak maken die zo zwaar is dat de ene dood is en de andere half dood? Lijkt mij toch wat meer dan op en af rijden dan...
Mja, uit op en af rijden leidt ik af: niet zsm door bochten gaan enzo, maar bijvoorbeeld wel goed gas geven op een recht stuk, en dan kan een klap zwaar aankomen...

*edit*
Doef was me voor, had 2de pagina niet gezien :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Supermariobros


alonsolover

Toch vind ik het erg en zal het erg blijven vinden!

Jasper

Citaat van: Doefie op 12 maart 2008 - 17:22:16
Rallywagen is ook ietsje krachtiger dan een gewone auto... ze wren een nieuw onderdeel aan het testen op wat een recht stuk zou moeten zijn, meer dan accelereren moet ge dan niet doen. Dat kunt ge definiëren als "op en af rijden" :)
Ja oké, maar dan blijft het wel onprofessioneel om zonder helm te rijden.

Doefie


Jasper

Hier nog niet, en dat was dus de post waar ik op reageerde...

TimoGlockfan

Timo's nieuwe helm.

alonsolover

droevige begrafenis vandaag zoveel volk!

Supermariobros

CitaatCols nog steeds in coma, maar stabiel

Negen dagen na de fatale crash van Larry Cols, waarbij zijn ingenieur Hans Goudezeune om het leven kwam, ligt Belgisch kampioen rally Larry Cols nog steeds in een coma. Zijn toestand is wel stabiel.

'Zijn toestand is stabiel en het moment dat hij uit zijn coma ontwaakt, is nabij', vertelt vader Jean-Marie Cols. 'Gisteren/dinsdag opende hij even de ogen en bewoog hij beide armen. Dat stelt de dokter gerust. Ze hebben er vertrouwen in dat het goed komt. Het hematoom op de longen is weg, maar intussen heeft Larry een infectie op zijn longen. Hij krijgt nu antibiotica en ook daar reageert hij goed op. Mijn zoon kan intussen zelfstandig ademen, maar de beademingsmachine is nog steeds aangekoppeld om indien nodig te helpen. Ik praat veel tegen hem. Hij hoort me, maar kan niet antwoorden vanwege een buisje in de mond', aldus Cols' vader.

meatball

Dat klink nog steeds niet heel goed vind ik :(
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Supermariobros

CitaatCols mag binnenkort ziekenhuis verlaten

Larry Cols wordt over enkele dagen uit het ziekenhuis ontslagen. De Belgische kampioen rally was drie weken geleden na een zware crash in een coma beland. Zijn passagier, ingenieur Hans Goudezeune, overleefde de klap niet.
Cols ontwaakte vorige week uit zijn coma. Volgens zijn vader mag hij een van de komende dagen het UZ in Luik verlaten.

"Larry zal dan overgebracht worden naar een revalidatiecentrum", zegt Jean-Marie Cols.

"Voor hij echt aan zijn revalidatie kan beginnen, moet hij wel eerst nog drie weken plat liggen om zijn bekkenbreuk te laten helen."

"Sinds deze week begint zijn rechterhand te reageren en kan hij ook zijn been lichtjes bewegen. Dat is een positieve evolutie."

Bro: Sporza

Eindelijk eens goed nieuws

alonsolover

Neemt nu casier heel dit seizoen de leiding over van cols?
of gewoon een paar races

Supermariobros

CitaatCols denkt opnieuw aan rallyrijden

Larry Cols werkt hard aan zijn revalidatie na de crash die hij maakte met zijn rallyauto in maart. "Dit weekend komt hij voor het eerst naar huis", vertelt zijn vader Jean-Marie Cols.

Cols botste tijdens een testsessie ter voorbereiding op de East Belgian Rally tegen een boom.

Zijn passagier, Volkswagen-ingenieur Hans Goudezeune, liet daarbij het leven. Cols werd lang in een coma gehouden. "Vandaag mocht hij in het revalidatiecentrum in Fraiture voor het eerst spierversterkende oefeningen doen in het zwembad", zegt zijn vader Jean-Marie.

"En morgen mag hij voor de eerste keer naar huis. Dat moet met een ruime auto, want Larry zit in een speciale stoel."

"Als het lukt, dan is het zijn eerste weekend thuis zonder kinesitherapie of verzorging."

"Larry heeft wel nog problemen met zijn zicht, omdat het oedeem in zijn hersenen nog niet volledig weg is."

"Larry herinnert zich niets meer van die fatale dag, ook niet van voor de crash. Hij herinnert zich pas dingen van begin april, maar volgens de dokters is dat normaal."

"Nu maakt Larry weer plannen. Over twee weken probeert hij zijn eerste stappen te zetten. En als hij het niveau aankan, wil hij weer rallyrijden."

Bron: Sporza