Zware straffen in de zaak Yé

Gestart door Hamilton MASTER, 20 augustus 2007 - 20:25:41

« vorige - volgende »

Hamilton MASTER

Lierse zakt naar 3de klasse volgend seizoen.

Dat is een van de opmerkelijke uitspraken van de commissie die zich over de zaak-Yé heeft gebogen.
Lierse zou sowieso moeten degraderen naar 3de klasse op het einde van dit seizoen.
Ook moet de club ruim 15.000 euro betalen als boete.

Ook Paul Put is niet ongestraft gebleven. Hij heeft een levenslange schorsing gekregen in verband met activiteiten in het Belgische voetbal.
Hij is levenslang geschorst als lid van de KBVB.



Erg zware straffen als je mij vraagt.
Ik denk dat Lierse zo snel mogelijk in vereffening zal gaan.
Zo kan het helemaal opnieuw beginnen in 3de, zonder de 3 miljoen € die ze nog altijd moeten aan de stad Lier.
Zo kunnen ze ook zorgen dat hun spelers nog voor de transfermarkt sluit binnen 10 dagen, aan een ander team raken.

Zonder enige twijfel een erg zware klap voor Lierse, dat vorig seizoen al een zware klap kreeg door uit eerste klasse te degraderen.



JVA

#1
Een ploeg die zich negen (!!) keer laat omkopen verdiend geen plaats! Zelfs niet in vierde provinciale! Maar de uitspraak komt veel te laat en velen ontspringen de dans!!

Dat Lierse in vereffening zal gaan is logisch, dat zou ook zonder deze uitspraak het geval zijn! Maar dan moeten ze wel twee klasse zakken en twee plus twee is bevordering. Hebben ze de derby tegen Lyra nog...  ;D ;D

Leedvermaak??? Ja, eigenlijk wel!  ::)


Maar... de soep wordt nooit zo heet gegeten als ze wordt opgediend! Dus iedereen gaat in beroep of naar de burgerlijke rechtbank. En alles blijft dan bij het oude!!  :-[ :'(

Hamilton MASTER

Ik denk niet dat Lierse hier tegen in beroep zal gaan.

Financieel is dit het beste wat kon gebeuren eigenlijk.
Een échte reden waarom ze in vereffening zouden gaan. Nu kunnen ze zelfs de 3 miljoen € die ze nog moeten aan de stad Lier proberen te ontlopen.

Ik vind dat er inderdaad al véél sneller een oplossing had moeten komen.
Lierse had actief meegewerkt en het bestuur wist het. Daar waren volgens de commissie genoeg bewijzen voor.

Ik vraag me nu af wat Meneer Theyskens gaat doen. Ik denk dat hij zich onmiddellijk terugtrekt van Lierse.
Hij heeft een gigantische flater gedaan door Lierse op zijn manier te beheren. Dat is hem zuur opgebroken.



Jasper

Tja, wat kan ik zeggen? Een nieuw Lierse krijgt een zware straf voor iets dat niets te maken heeft met deze ploeg. Niet met het huidige management, niet met de huidige staf, niet met de huidige spelerskern.

Iedereen bij Lierse die betrokken was bij de zaak-Ye is toendertijd ontslagen. Wil je gepaste straffen? Straf dan die mensen. Laat ze bovendien een schadevergoeding betalen aan Lierse wegens laster en eerroof.

JVA, U bent een zielig persoon.

Hamilton MASTER

Jasper, als ze nu Lierse niet aanpakken hebben ze niemand gepakt.

Lierse was schuldig, ook al is bestuur nu weg.
Ze moeten inderdaad die mensen straffen maar welk signaal stuur je de wereld in ?

Yé niet gepakt, enkel Put. Voor de rest niemand? Zou beetje erg zijn vind ik.
Lierse toen heeft meegedaan.



Jasper

Ha, dus we degraderen een vereniging waar geen enkel schuldig persoon deel van uitmaakt. Daar is geen enkele zinnige reden voor, maar weet je wat? Het is in orde, want nu zenden we een beter signaal de wereld in!

The REAL BUTTON Freak

Ik begrijp dat het moeillijk is om te accepteren als supporter.

Maar de straffen zijn terecht.

Kloterij is dat als Lierse kampioen zou spelen (wat ik sterk betwijfel) ze toch naar 3de gaan.

Hopen dat Walter de club kan redden, want het ziet er somber uit.

Ik denk dat Lierse eerst van Bob Peeters moet afgeraken, hij kost de ploeg erg veel geld.

Ik vind alleen die 6 punten belachelijk.



JVA

#7
Citaat van: Jasper op 20 augustus 2007 - 21:06:21
Tja, wat kan ik zeggen? Een nieuw Lierse krijgt een zware straf voor iets dat niets te maken heeft met deze ploeg. Niet met het huidige management, niet met de huidige staf, niet met de huidige spelerskern.

Iedereen bij Lierse die betrokken was bij de zaak-Ye is toendertijd ontslagen. Wil je gepaste straffen? Straf dan die mensen. Laat ze bovendien een schadevergoeding betalen aan Lierse wegens laster en eerroof.

JVA, U bent een zielig persoon.
Dank je, ik voel me vereerd!!  :D



Tim C

Was een passendere straf niet geweest om Lierse nu (genoeg) punten af te pakken zodat ze toch nog op z'n minst de kans hadden van zich te redden?

JVA

Citaat van: Tim C op 21 augustus 2007 - 21:07:49
Was een passendere straf niet geweest om Lierse nu (genoeg) punten af te pakken zodat ze toch nog op z'n minst de kans hadden van zich te redden?


Ik ga hier nog één keer op reageren met het risico weer uigekafferd te worden, maar goed.

Er bestaat geen passende straf. Voor de ene is dat vrijspraak, voor de andere minstens degradatie. Dat hangt alleen af aan welke kant je staat...
Ik heb niets te maken met Lierse, niet in positieve niet in negatieve zin. Ik zie alleen wat er gebeurd of gebeurde en denk al jaren... oei, oei, oei, erg!

Voor mij is Lierse de schande van het Belgisch voetbal. Sorry, maar het is zo. Enorm veel schulden, al jaren aan een stuk. De belastingbetaleer in Lier draait er weeral voor op. Maar wat doet de club? Vorig seizoen ZONDER geld, in december een nieuwe ploeg samenkopen. Gelukkig zonder resultaat! Nu hebben ze nog stees erg duur betaalde profs in dienst nemen of houden! Of denk je dat Miller, Peeters, Janssens,... er gratis spelen?

Ze hadden beter wat wedstrijden gekocht vorig seizoen ipv verkocht. Misschien speelden ze dan nu nog in eerste klasse!  ;D

To Jasper: Doe geen moeite om te reageren, want ik kom in deze topic niet meer kijken!  ;)


Tim C

Citaat van: JVA op 21 augustus 2007 - 23:00:46
Voor mij is Lierse de schande van het Belgisch voetbal. Sorry, maar het is zo. Enorm veel schulden, al jaren aan een stuk. De belastingbetaleer in Lier draait er weeral voor op.
Welkom in de wondere wereld van het Belgische voetbal. Zo goed als elke club zit in hetzelfde schuitje ;)

Jasper

Citaat van: The REAL Freak op 21 augustus 2007 - 19:19:49Kloterij is dat als Lierse kampioen zou spelen (wat ik sterk betwijfel) ze toch naar 3de gaan.

Dit is niet waar, onze straf is degradatie, maar niet per se naar derde. Als we dit seizoen onze plaats in eerste klasse veroveren, starten we volgend seizoen in tweede, met eenhandicap van 2 punten in elke periode.

Jasper


Hamilton MASTER

Er is gewoon een ethisch dilemma hier.

Langs de ene kant is het bestuur van Lierse toen opgestapt.

Maar langs de andere kant heeft de club Lierse wel kunnen profiteren van de wedstrijden.
Zeker financieel.

Waar trek je de lijn tussen de club Lierse en het bestuur.

Het probleem dat Lierse heeft in deze zaak is dat Lierse een trendzetter moet worden. Een soort eerste slachtoffer om in het vervolg andere clubs schrik aan te jagen voor de consequenties.

In dat geval vind ik de straf gepast.
Als enkel Put gestraft wordt gaat Lierse vrijuit. Put wordt trouwens niet echt zwaar gestraft vind ik.
Hij heeft geen boete moeten betalen of zoiets... Enkel levenslang geschorst maar dat kon hij zien aankomen.

En dan nog gaan alle partijen in beroep (buiten Milenkovic, Mardulier enzo..)



Jasper

Er is geen enkel bewijs dat de club Lierse financieel voordeel heeft genoten. De feiten zijn dat enkele personen binnen Lierse ervoor gezorgd hebben dat Lierse zou verliezen. In ruil hebben bv. Vets en De Nijn een hele hoop geld gekregen op hun persoonlijke rekening. Ik moet toegeven dat ik niet elke epistel met bewijslast en een klachten e.d. gelezen heb, maar voor zover ik weet zijn dit de feiten.

Als het inderdaad zo is, dan zijn bv. Vets en De Nijn (en uiteraard Put en de betreffende spelers) schuldig, en is de club Lierse een slachtoffer omdat het wedstrijden verloren heeft waarin het zou kunnen winnen, door toedoen van enkelingen die buiten de club Lierse om hebben gehandeld.

Ik heb trouwens ook iets opgevangen over een Bondsartikel dat zegt dat als een ploeg gedegradeerd wordt wegens omkoping, dat die ploeg dan gedegradeerd moet worden naar de klasse onder de klasse waarin ze zich bevond op het moment dat de feiten plaatsvinden, in casu is dat dus tweede klasse.