Europees voetbal 2007 - 2008

Gestart door Hamilton MASTER, 09 augustus 2007 - 00:30:19

« vorige - volgende »

Jasper

Ik heb de match niet gezien, maar ik heb over Goor in pakweg het laatste jaar nog geen goed woord gehoord, en over de match in Fenerbahçe hoor ik ook alleen maar slechte dingen.

Het is mij al een raadsel waarom Goor meespeelt in de Jupiler League.

Hamilton MASTER

Hij speelt niet :)

Van Damme heeft zijn plek ingenomen en dat is niet slecht vind ik.
Van Damme is 23 met een hele toekomst voor zich. Goor slijt dit seizoen zijn laatste bij Anderlecht.

Hij zal nadien misschien nog naar een kleinere club gaan maar ik vind het goed dat Anderlecht hem op de bank durft zetten en jeugdigere spelers kiest.

Ik hoop ook dat Legaer meer kansen krijgt hierdoor.



Jasper

Hij speelt niet, behalve in de belangrijkste wedstrijden van het seizoen zoals bijvoorbeeld een CL-voorronde? ???

Hamilton MASTER

Van Damme was geschorst, Legaer is meer een rechtsmid en zo'n jonge kerel moet je geen vuurdoop geven in de hel van Turkije.
Triguinho is niet goed bezig.

Goor heeft ervaring op CL niveau en dat heeft de doorslag gegeven. Ik zou het ook zo gedaan hebben.
Ik denk dat iedereen Fenerbahçe sterker had verwacht.



FerrariMan


Supermariobros

Voor het eerst in acht jaar geen Belgische ploeg in het kampioenenbal, alweer een klap voor het Belgisch voetbal. En als je de goals dan nog weggeeft zoals gisteren, dan mag je het onmiddellijk vergeten.

Na drie minuten was het eigenlijk al over, Anderlecht verdedigde heel slecht op een corner en Kezman maakte daar dankbaar gebruik van, terwijl die bal al lang weg had moeten zijn. Boussoufa mikte een vrije trap tegen de lat en Van Damme zag een kopbal tegen de bal belandden. Daar bleef het dan ook bij van de kansen van Paars-wit. Meer dan wat afstandsschoten kwamen ze niet. Een kwartier voor tijd ging Pareja in de fout en Alex nam het geschenk dankbaar aan. Ook in Fenerbache was de goal te vermijden.

Als je op dit niveau dre goals weggeeft door indivuduele fouten, kan je in de Champions League niveau niet veel gaan doen. Maar niet alleen de induvudele fouten zijn de oorzaak van deze uitschakelijk, er zit te weinig kwaliteit in de ploeg, Bigilia was in de twee wedstrijden het grote lichtpunt, maar alleen kan je het niet waarmaken natuurlijk.

Met de grote investeringen die de Brusselaars in het tussenseizoen gedaan hebben bezit de groep toch nog te weinig kwaliteit om door te stoten in het kampioenenbal, jammer, voor het Belgisch voetbal, maar het is niet anders.

Jasper

Wat een mak Anderlecht gisteren. Boussouffa die redelijk speelde maar bij de eerste goal een fout maakt die bij de duiveltjes nog te vergeven is (oei, daar spelen ze zonder buitenspel). Biglia die heel degelijk speelde maar als je twee- en later driemaal wil scoren, dan mag je verdedigende middenvelder niet de beste speler van je ploeg zijn of je mag het al vergeten.

Vooraan waren bitter weinig goede passes te zien. Fenerbahçe verdedigde centraal op z'n dooie gemak en als het al via de vleugels ging, dan waren de voorzetten voortdurend te laag of slecht gericht. Tchité die geen bal op een goede manier geraakt heeft en ik begrijp dan ook helemaal niet dat hij 90 minuten heeft mogen spelen.

De passes kwamen enorm slecht aan, Anderlecht was gisteren wel een club maar speelde niet als een ploeg.

Verder nog een hoopje zielige supporters maar daar verschiet ik niet van, niet bij beide clubs.

razzle_dazzle

#22
Voetballend niets gepresteerd, twee keer deklat, maar dan op stilstaande fase. Fenerbahce voetbaltechnisch en tactisch nooit in de problemen gebracht...

Zoals iedereen wellicht me geërgerd aan de ophemelende commentaren voor Biglia, na twee gemiste interventies een gelukte: "Biglia, jaja, die blijft zijn match spelen." En het ergste is dat de helft van tv-kijkend Vlaanderen dat slikt zonder nadenken en Biglia de gouden schoen zal willen geven. Ik promoveer hem tot de koning van de laterale pas...

Wat dat betreft is ie een doorslagje van Scifo, breed en achteruit.  Raymond Goethals noemde hem niet voor niets "Le Chipoteur". Als er vooruit moet gevoetbald worden is het al heel wat minder, om van die afstandschoten nog maar te zwijgen.

Voor de rest: een onzichtbare Tchité, Polak was overal en nergens, Thereau (wat ben ik blij dat die niet bij Standard speelt, geen enkele meerwaarde bij zijn invalbeurt), Boussoufa zal ook niet zo vlug meer op de bal gaan staan, Hassan slaagde nauwelijks in zijn acties, 'Het mes' Pareja dat zo bot stond als een scheve foorkraam, ...

Hamilton MASTER

Het is erg makkelijk om een ploeg uit vorm bakken kritiek te geven.

Dit was inderdaad niet goed maar ze beseffen het ook.
Boussoufa en Hassan moeten in vorm komen en dan zal Anderlecht wel draaien.

Biglia was wel degelijk een van de mensen die beter speelde bij Anderlecht.
Van Damme vond ik ook redelijk goed.

Pareja is terug uit blessure en heeft weinig matchritme. De Man zit in een vertrouwenscrisis na zijn aandeel in de goals van Fenerbahçe in de heenmatch en de goal tegen Dender.

Het is helemaal niet goed en inderdaad Tchité zit niet in vorm.
Maar iedereen weet dat Anderlecht beter kan. Met de vorm van vorig seizoen na de winterstop had dit Anderlecht wel een vuist kunnen maken.
Zet er Frutos bij en je maakt meer kans.

Ik zoek geen excuses, Anderlecht had in vorm moeten zitten en er had meer snee om moeten zitten.
Maar het is erg makkelijk kritiek geven. Elke speler die speelde heeft kwaliteit en je kan deze doordat ze uit vorm zijn niet minimaliseren vind ik.



Supermariobros

Loting 1e ronde:

Rapid Wenen - Anderlecht
Zenit Sint Petersburg - Standard
Brann Bergen - Club Brugge

Anderlecht heeft het zwaarst geloot, maar moet zeker in staat zijn om een ploeg als Wenen opzij te zetten.

razzle_dazzle

Opluchting overheerst hier op dit moment toch ook. Tenslotte ontlopen we nu echte killers als Leverkusen, Everton en Villareal.

Zenit is weliswaar geen gemakkelijke tegenstander maar we hebben er wel een kans(je) tegen. Iedereen zal top moeten zijn en uit de weinige kansen die we gaan krijgen zal een goal gepuurd moeten worden.

Hopelijk slagen we erin met een goed resultaat terug te keren uit Rusland, een kleine nederlaag is nog geen drama maar een goal zou toch gemaakt moeten worden.

Voorts lijkt me dit wel een leuke, helaas ook enorm dure, citytrip.

Hamilton MASTER

Ja ik denk ook dat Standard erg veel geluk heeft gehad.

Wij trekken volgens mij de zwaarste tegenstander maar ze moeten te pakken zijn.
Jammer dat we eerst thuis spelen.

Ik denk dat de 3 Belgische ploegen in staat moeten zijn om naar de poule-fases te kunnen gaan.
En vanaf dan is eigenlijk alles mogelijk meen ik.



razzle_dazzle

Citaat van: Hamilton MASTER op 31 augustus 2007 - 20:40:45
Ja ik denk ook dat Standard erg veel geluk heeft gehad.

Wij trekken volgens mij de zwaarste tegenstander maar ze moeten te pakken zijn.
Jammer dat we eerst thuis spelen.

Ik denk dat de 3 Belgische ploegen in staat moeten zijn om naar de poule-fases te kunnen gaan.
En vanaf dan is eigenlijk alles mogelijk meen ik.

Toch nog ff benadrukken dat die opluchting veeleer tot stand kwam doordat we onmogelijke opdrachten als Tottenham en Villareal ontlopen. Zenit is niet niks, 30 % kans hebben we meer niet. Vergeet niet dat de Russische ploegen het e laatste jaren toch enorm goed doen in Europa. Znit behaalde 2 jaar geleden zelfs de halve finale van de UEFA-cup!

En als je ene Tymoschuck in je elftal hebt...slik  :o.

Hamilton MASTER

Ja ik bedoelde ook geluk als je de andere tegenstanders bekeek. Het was een loodzware bokaal  :o



Supermariobros

Grote opschudding in de voetbalwereld, José Mourinho is niet langer de coach van Chelsea. De flamboyante Portugees bood afgelopen nacht zijn ontslag aan bij de Engelse club en dat is aanvaard.

Of het de reden is dat Chelsea in de eerste wedstrijd van de Champions League niet verder kwam dan een 1-1 gelijkspel tegen het Noorse Rosenborg is een groot vraagteken. Zijn relatie met eigenaar Roman Ambramovitsj was al een tijdje verzuurd.

Ik ben benieuwd wie daar de opvolger wordt van Mourinho.