Europees voetbal 2007 - 2008

Gestart door Hamilton MASTER, 09 augustus 2007 - 00:30:19

« vorige - volgende »

Hamilton MASTER

Ik dacht hier maar een algemene topic te maken.

Zo kan de Champions League samen met de Uefa Cup besproken worden.


Eerste gedacht over de match tussen Sarajevo en Genk deze avond:
Ronduit schandalig.

Een team dat vorig jaar met zoveel inzet en zoveel flair speelde kan nu op 2 matchen het verschil niet maken tegen een Bosnische ploeg.

Als je kijkt naar welke spelers op niveau speelden heb ik maar 1 naam eigenlijk... Toth.
Als nieuwkomer de beste zijn van je team kan nooit goed zijn... ofwel ben je een superaankoop ofwel is je team slecht en ik denk deze 2 matchen dat het niveau van Genk bedroevend laag was.

Alle supporters die al jaren zeggen dat Anderlecht de mop van Europa is, kijk nu ook maar eens naar Genk.
Ik wil niet zeggen dat wij het wél zullen halen, Fenerbahçe is een ijzersterke ploeg al heb ik enkel schrik voor Kezman.

Terug over de match,
Genk speelde eigenlijk zonder middenveld vond ik. Wie neemt er daar de leiding ? Niemand. Stofzuiger Toth moet de ballen aangeven en deed dit nog vrij behoorlijk.
Ik snap niet dat Broos niets anders probeerde zoals bijvoorbeeld Da Silva centraal posteren en Van Dooren rechtsmid maken ofzo.
Hij heeft genoeg ervaring en dan komt er toch iets meer dreiging.

Ook de keuze van Bosnjak blijft een raadsel voor mij.
Waarom koos hij niet voor Vossen ? Hij speelde een erg goede match tegen Cercle en is héél gretig.
Zijn spitsmaatje kwam er ook weinig in voor.

Zonder een Soetaers of Chatelle in vorm zakt Genk als een kaartenhuisje in elkaar. Er is geen grinta meer in dat team.
De blessure van Chatelle en Soetaers vorig seizoen op het einde, heeft ervoor gezorgd dat Genk niet kampioen speelde.

Ik wil Genk ook niet helemaal afbreken, vorig seizoen was heel erg mooi maar zoveel werken en niets in de plek krijgen, bijzonder hard.



Supermariobros

Genk heeft de uitschakeling alleen aan zichzelf te danken, Sarajevo was een haalbare ploeg, maar iedereen speelde ver van zijn topniveau. Genk bracht geen diepgang in hun spel, geen goede combinaties en het kreeg nauwelijks kansen. Sarajevo kon dankzij de Limburgers in een zetel verdedigen. Het doelpunt kwam uit de lucht gevallen en daar bleef het bij. Doodzonde, als je weet dat ze er een heel jaar voor hadden gewerkt.

Nu maar hopen op Anderlacht , ook al wordt dit tegen Fenerbache een aartsmoeilijke opdracht.

Hamilton MASTER

Ik hoop voor Anderlecht hoor.

Het wordt moeilijk maar de terugmatch is thuis en dat noem ik toch een voordeel.
Schade beperken in Turkije want het wordt een echte hel daar.

Ik vrees bij hen maar 1 man, Mateja Kezman. Als het een open match wordt is hij heel gevaarlijk. Als er veel duels zijn heb ik goede hoop.
Hij kan fysiek niet op tegen Pareja of Juhasz, daar heeft Kezman te weinig kracht voor.

Er spelen wel grote namen maar deze grote namen liggen al wel even met het bestuur in de knoop.

Ik zal blij zijn als we op onze waarde geklopt zouden worden. Als het niet is zoals de match die Genk speelde ben ik blij.
We moeten goed spelen en als we dan verslagen worden, tsja dan heb je geprobeerd en kan je de ploeg niets verwijten.

Als je ziet wat een budget zij hebben en wat een budget Anderlecht heeft is het verschil al duidelijk en zou er slechts 1 winnaar mogen zijn.

We'll see :)



Jasper


razzle_dazzle

Citaat van: Hamilton MASTER op 09 augustus 2007 - 00:30:19
Ik dacht hier maar een algemene topic te maken.

Zo kan de Champions League samen met de Uefa Cup besproken worden.


Eerste gedacht over de match tussen Sarajevo en Genk deze avond:
Ronduit schandalig.

Een team dat vorig jaar met zoveel inzet en zoveel flair speelde kan nu op 2 matchen het verschil niet maken tegen een Bosnische ploeg.

Als je kijkt naar welke spelers op niveau speelden heb ik maar 1 naam eigenlijk... Toth.
Als nieuwkomer de beste zijn van je team kan nooit goed zijn... ofwel ben je een superaankoop ofwel is je team slecht en ik denk deze 2 matchen dat het niveau van Genk bedroevend laag was.

Alle supporters die al jaren zeggen dat Anderlecht de mop van Europa is, kijk nu ook maar eens naar Genk.
Ik wil niet zeggen dat wij het wél zullen halen, Fenerbahçe is een ijzersterke ploeg al heb ik enkel schrik voor Kezman.

Terug over de match,
Genk speelde eigenlijk zonder middenveld vond ik. Wie neemt er daar de leiding ? Niemand. Stofzuiger Toth moet de ballen aangeven en deed dit nog vrij behoorlijk.
Ik snap niet dat Broos niets anders probeerde zoals bijvoorbeeld Da Silva centraal posteren en Van Dooren rechtsmid maken ofzo.
Hij heeft genoeg ervaring en dan komt er toch iets meer dreiging.

Ook de keuze van Bosnjak blijft een raadsel voor mij.
Waarom koos hij niet voor Vossen ? Hij speelde een erg goede match tegen Cercle en is héél gretig.
Zijn spitsmaatje kwam er ook weinig in voor.

Zonder een Soetaers of Chatelle in vorm zakt Genk als een kaartenhuisje in elkaar. Er is geen grinta meer in dat team.
De blessure van Chatelle en Soetaers vorig seizoen op het einde, heeft ervoor gezorgd dat Genk niet kampioen speelde.

Ik wil Genk ook niet helemaal afbreken, vorig seizoen was heel erg mooi maar zoveel werken en niets in de plek krijgen, bijzonder hard.

Vossen, op basis van z'n redelijke prestatie tegen Cercle?? Komaan zeg, die gast heeft mss. 3 matchen meegedaan op het hoogste niveau...in mijn ploeg mag je dan mss. mijn schoenen eens poetsen  ;).
Voorts niet rouwig om om de uitschakeling van de opblaasclub. Het zelfverklaarde "beste voetbal van België" had dringend een duwtje van hun troon nodig.

Anderlecht is niet kansloos tegen de Turken, wat hebben die na het Galatasaray-mirakel tenslotte nog laten zien in Europa? Veel geld, weinig structuur en visie...Niet dat het Belgisch voetbal nog veel voorstelt  ;D.
Ach het is een kwestie van tijd vooraleer we helemaal van het hoogste schavotje verdwijnen. Zelfs de degradatiekandidaten van de buitenlandse competities hebben meer geld en sportieve mogelijkheden dan ons.


Hamilton MASTER

Inderdaad.
De kloof wordt steeds groter en het zal inderdaad een kwestie van tijd zijn vooraleer we helemaal weggespeeld worden.



Hamilton MASTER

Fenerbahçe - Anderlecht 1-0

Boeiende en leerrijke match vond ik het.

In de eerste helft vroeg ik me af wat we in Europa wouden gaan doen maar Fenerbahçe was kapotgespeeld na die 1ste helft en Anderlecht doseerde héél goed.
Vercauteren heeft tijdens de rust goede zaken verteld want Anderlecht was altijd baas.

Ik heb een erg sterke verdediging gezien, alleen De Man is soms niet zo secuur.
Wasyl, Juhasz en Deschacht zijn oerdegelijk achterin, met Pareja er nog bij kunnen ze dit Fenerbahçe aan.

Op het middenveld vond ik Biglia man van de match. Beste man van Anderlecht in de eerste helft en de beste op het veld in de 2de.
Hij heerste in de 2de helft op het middenveld en heeft gelijk als hij zegt dat hij geen verdedigende middenvelder in zijn rug nodig heeft.

Jammer dat we geen gelijkmaker maakten, maar de kansen waren ook maar half. Nuja om eerlijk te zijn, echt veel heeft Fenerbahçe niet kunnen dreigen.

Het enige probleem in de terugmatch wordt de omschakeling van de Turken.
Ik verwacht sowieso een goal van hen en dan moet je al 3x gaan scoren.
Dit Anderlecht kan Fenerbahçe uitschakelen, daar ben ik van overtuigd maar dan moet het een beetje meezitten.

Anderlecht schande van Europa ? Ik had in de eerste helft schrik maar wat ik in de 2de helft heb gezien stemt mij positief :)



Supermariobros

De eerste helft van Anderlecht was om te huilen als je supporter bent, maar hun goede tweede helft maakte veel goed. Ze hebben enkele mooie kansen op de gelijkmaker laten liggen. En Fenerbache is zeker te pakken, thuis zal er moeten gewonnen worden met 2-0 of 3-1. Als de Turken op Anderlecht scoren, vrees ik dat het haast een onmogelijke opdracht wordt, want drie goals maken is toch al veel.

Ik hoop dat ze het halen, alles is nog mogelijk, zeker in voetbal, maar ik vrees er toch voor.

Tim C

Twee Europese goals zijn zeer moeilijk voor Anderlecht. Drie maken onmogelijk.

Het zal thuis achteraan potdicht moeten zitten

Jasper

En Anderlecht achteraan potdicht op Europees niveau is ook onmogelijk. Ik geef Anderlecht nog een kans van 1 op 5 dat ze doorgaan.

Hamilton MASTER

Ik geef Anderlecht 60%.

Ze hebben 2 dekkingsfouten gemaakt en hieruit heeft Fenerbahçe 1x kunnen scoren.
De Man heeft zijn plek daar niet in de verdediging. Zorg dat Pareja daar staat en het komt goed.

Anderlecht kan wél scoren, ze moeten alleen iets meer geluk hebben.

Als Anderlecht wil kan het thuis swingen.
Vergeet niet dat er 50.000 gekken zaten lawaai te maken in dat stadion.

Laat Tchité 1x door die buitenspelval glippen en hij is weg. Dat is hét grote wapen dat Anderlecht zal moeten gebruiken eind Augustus.
Ze hebben véél snelheid voorin, laat hen dat gebruiken. De verdedigers zijn bonken maar erg trage en moeilijk wendbare kerels.

Zorg ervoor dat je wegbent en lok desnoods een fout uit.

Achterin kan dit Anderlecht wel grote dingen laten zien.
Vergeet niet dat vorig jaar Vanden Borre voor 70% aan de oorzaak lag van de goals in Europees verband.
Hij dekte z'n man en flank niet waardoor ze centraal een man moesten opofferen. Hierdoor nog maar 1 centrale verdediger.
Dat is inderdaad dodelijk in Europa maar met Wasyl loopt het goed nu.

Als Anderlecht speelt zoals in de 2de heft kan het 4x scoren als het in goede doen is.
Vergeet ook niet dat ze thuis waarschijnlijk met 2 spitsen zullen spelen.
Goor zal eraf gehaald worden en Mbo of wie weet Serhat Akin in de spits naast Tchité.
Boussoufa meer op links, Hassan spelverdeler. Ik zie Anderlecht grootse zaken doen ;)



razzle_dazzle

Die goal komt er puur en alleen door de angst van Vercauteren, de platbroek. Met zo een aanvallend team moet je ten aanval trekken, niet achter de bal blijven hangen. Hij zet een aanvallend team tussen de lijnen en doet ze dan verdedigen. Da's om miserie vragen.

Gisteren zag ik in een bepaalde fase waar Fenerbahce in balbezit was, dat Goor centraal als buffer stond op 35 meter van het eigen doel. Daarachter stonden dan nog Polak, Biglia én dan pas de centrale verdedigers. Wat een geklungel...

De veldbezetting bij Anderlecht is gewoon een drama. Wat doet zo'n Goor eigenlijk? Die heeft welgeteld één keer geinfiltreerd, kwam geen enkele keer op de linkerflank door, centraal hadden ze met Biglia-Polak (bedoelden ze een en dezelfde box bij z'n aankoop?  ::)) al een dubbele buffer en je kan dan nog niet zeggen dat Goor de offensieve impulsen van Turaci heeft tegengehouden...

Ik vond geen van beiden trouwens op CL niveau spelen, maar vooral de Turken hebben me ontgoocheld. Neem daar die Brazilianen weg en ze halen amper ons niveau. Veel geld, weinig visie en structuur zoals ik reeds voorspelde  :)...
Anderlecht heeft nu het thuisvoordeel en dan komen ze meestal toch een pak sterker voor de dag. Fenerbahce heeft in Europa zowat dezelfde uitreputatie als...Anderlecht. Daarom alleen al geef ik Anderlecht toch nog een redelijke kans om zich te plaatsen.
Het grote pijnpunt van Anderlecht blijft het scorend vermogen en dan lees ik hier dat je wil dat Tchité op de buitenspelval gaat loeren??? Dat kan toch niet de bedoeling zijn als je een tegenstander wil vastzetten he, of wil je op z'n Dury's gaan counteren op eigen plein mss? Not a very good idea  ;).

Jammer dat Frutos er niet bij kan zijn, want dan kan je toch iets meer druk op de verdediging van Fener zetten. Nu zal het verschil vooral van Polak moeten komen, hij zal regelmatig moeten infilteren om Tchite steun te geven en de mannen van Fener uit positie te laten lopen.

Een 4-3-3 lijkt me het meest aangewezen met Pareja in de plaats van De man, daarvoor een driehoek met de punt naar voren met resp. Polak, Biglia en Hassan op die posities. Op de linkerflank Boussoufa, rechts Mpenza of Legear en in de spits Tchité.

Hamilton MASTER

Ik denk dat je toch niet teveel ruimte mag weggeven.

Ik zou opteren voor een 4-4-2.

---------------Zitka----------------

Was.-----Par.----Juh.-----Desch.

Hassan---Pol.---Biglia------Mbark

-----------Mbo-----Tchité---------

Hassan kan rechtsbuiten spelen en Boussoufa linksbuiten. Polak schuift in en Biglia pakt alles achterin.
De omschakeling kan erg snel gebeuren met Polak die eigenlijk contant eentijds-voetbal speelt.
Met Mbo heb je gevaar in de lucht en dan zit je met 2 man toch iets meer in de 16 van de tegenstander.

Boussoufa was niet op z'n niveau maar dat komt wel.



razzle_dazzle

Met Hassan en Boussoufa als echte flankspelers geef je nog méér ruimte weg om te counteren, want dat zijn niet de spelers die de ballen gaan terughalen aan de eigen 16 meter. Bovendien verliest Hassan dan een groot deel van z'n kwaliteiten... centraal en nergens anders moet die staan...zelfs Vercauteren had het na de winterstop zo begrepen. Anderlecht moet hoog druk zetten en via infiltraties van Mbark, Mbo en Polak de verdediging proberen te verrassen, anders komt alles door de trechter en das is veel gemakkelijker te verdedigen.

Je verandert je systeem nooit in dergelijke matchen!!

Hamilton MASTER

Neen misschien niet.

Maar ik denk wel dat je iemand als Goor dan misschien wél moet gebruiken.
Hij heeft veel ervaring op dit niveau en kan rust brengen.