Voetbalcompetitie 2007 - 2008

Gestart door Supermariobros, 03 augustus 2007 - 10:27:35

« vorige - volgende »

Hamilton MASTER

Ze hebben deze avond toch verloren met 2-1... ;)



Jasper

4 ploegen die genoemd werden als kandidaat-kampioenen of -eindrondespelers pakten de 3 punten niet: Antwerp, Kortrijk en Beveren verloren hun wedstrijd en Lierse speelt gelijk. Vreemd seizoensbegin en wat een kutmatch gisteren, 5x geel en 1x rood voor Virton, voor Lierse ook 1x rood en dan nog 2 of 3 gele kaarten (één daarvan was voor Verheyen die daarna rood kreeg). Bob Peeters die tweemaal scoort, aan hem gaan ze dit seizoen nog plezier beleven als hij niet geblesseerd raakt, maar achteraan weer een gat gelaten door Koïta van Virton vrij te laten koppen. En opnieuw een Mustapha Jarju die meermaals een grote kans mist.

Met andere woorden, Lierse is nog steeds dezelfde ploeg als de vorige seizoenen: een groot hart maar een slechte afwerking en een verdediging die te vaak dekkingsfouten maakt. Vorig seizoen was dit genoeg voor een voorlaatste plaats in Eerste Klasse. Gelukkig ontmoeten we nu waarschijnlijk wat meer tegenstanders van ons eigen niveau, zodat we misschien wat hoger kunnen eindigen. In tweede weliswaar.

Financieel viel er vorige week nog goed nieuws te melden: Lierse kondigde met trots aan dat de spelerslonen voor juni al betaald zijn. Als ze met de collectebus door de straten van Lier lopen, kunnen ze misschien de drie miljoen die de stad terugeist ook betalen.

Ja, ik ben in een cynische bui.

Hamilton MASTER

Lierse is en blijft ziek.
Het zal niet lang duren vooraleer het terug begint te rommelen.

Theyskens is de oorzaak van de problemen. Ik heb het nog al gezegd, hij wil zijn geld terug en hij zal ooit wel opstappen als hij het allemaal terug heeft.

Lierse moet helemaal opnieuw beginnen zoals KV Mechelen dit deed.
Lierse moet ook terug beginnen met een degelijke jeugdwerking zoals die van een ondertussen bijna tiental jaar geleden.

In 2de klasse kunnen ze sportief wel mee, daar ben ik zeker van. Ik heb alleen schrik dat de grote financiële problemen zullen blijven.



Jasper

10 jaar geleden had Lierse het geluk met de lichting van jeugdspelers. Een ongelooflijke lichting, waardoor Lierse in eerste klasse kampioen kon worden met een nagenoeg volledig Belgische ploeg (alleen eem Menzo in de goal en verder misschien nog 2-3 buitenlanders in de volledige A-kern). De jeugdwerking draait nog, maar er zijn enkele negatieve invloeden:

- Ploegen als Genk komen onze jeugdspelers op jonge leeftijd wegplukken, iets dat ze over heel België doen
- Er komt gewoonweg minder talent binnengestroomd

KVM kon opnieuw beginnen dankzij een promo-stunt van Marc Uytterhoeven. Jammer genoeg zal onze goede vriend Walter Grootaers daar NIET toe in staat zijn.

Supermariobros

Grote verrassing op de 3e speeldag: Anderlecht komt niet verder dan een 2-2 gelijkspel op het veld van Dender.

Supermariobros

Zulte-Waregem heeft zijn eerste drie punten binnen doorWesterlo te verslaan met 1-0. We mogen zeker niet tevreden zijn op onze prestatie, want de Kempenaren hadden zeker een gelijkspel verdiend, er is nog veel werk aan de winkel bij ons, maar we zijn nu toch tenminste van de 0 verlost.

Na 3 speeldagen hebben twee ploegen het maximum van de punten: AA Gent en Club Brugge. Standard kan daar vanavond nog bijkomen als het wint van Cercle.

Hamilton MASTER

Zucht...

Een vrij dramatische week voor ons meen ik...
Nederlaag tegen Fenerbahçe kan je nog rechtzetten maar dit is bedroevend.

De Man moet zo snel mogelijk uit de verdediging gehaald worden.
Tegen Fenerbahçe is hij de oorzaak van de goal en nu was hij ook erg onzeker aan het voetballen.

Tijd dat Pareja terugkeert in de basis.

Ook het scorend vermogen is compleet weg... Straks gaan we het vertrek van Mbokani ons nog beklagen...  ::)
Ach ja... elke spits zit met een soort vertrouwenscrisis en Mbo Mpenza is gewoon niet goed genoeg om zo'n crisis op z'n eentje om te draaien.
Een Tchité in vorm kan dit wel.
Boussoufa zijn passes kwamen ook nauwelijks aan, het was schrijnend om zien. Ik hoop dat het eind augustus beter gaat, dan staat er veel geld op het spel.



razzle_dazzle

#37
Tchiwie?  ;D

Mbokani!! Of beter nog MERCI  ;)...

Nog 22 goals te gaan en hij maakt z'n belofte waar.

Schitterend voetbal gezien en een verdiende zege!

Maar...nu komen de moeilijke matchen eraan: Roeselare uit, FC bond thuis en Gent uit.

Hamilton MASTER

Ach ja...
Het loopt op dit moment voor geen meter maar toch pakken we punten. Zo moet het dus.

Eens onze spitsen een beetje in vorm zijn lukt het wel. Frutos wordt erg gemist :(



Supermariobros

Wesley Sonck is terug in het land: hij heeft een contract voor twee jaar ondertekend bij Club Brugge. Ik ben benieuwd, maar ik denk dat hij zijn beste tijd heeft gehad.

Hamilton MASTER

Hij zal zich volgens mij tevreden moeten stellen met een invallers-rol.

Ze hebben met Djokic en Sterchele al vrij technische spitsen en Sonck gaat geen van deze beide heren uit de ploeg spelen.
Mocht er een breekijzer nodig zijn zal Mathijssen in 99% van de gevallen gaan voor Salou.

Sonck zal het dus moeten doen als Sterchele of Djokic een applaus-vervanging krijgen of mocht er een spits geblesseerd uitvallen.
Sonck gaat zich dit nog wel beklagen, alhoewel ik ook naar Club zo gaan als ik al een paar maanden met de jeugd moest trainen.




Supermariobros

Een 2-2 gelijkspel op Anderlecht, we kunnen tevreden zijn. Paars-wit kon toch alweer geen 2-0 voorsprong vast houden, na de tweede goal gaf ik geen cent meer om onze kansen, maar Jelavic begint zich te bewijzen, ook de goals zijn erg goed voor zijn vertrouwen.

Club kan niet winnen van Lokeren en Cercle doet het verrassend goed, het staat zelfs, na een 0-2 zege op Roeselare, hoger in de stand dan zijn grote broer. Een mooie derde plaats is de beloning voor het team van De Boeck.

Standard kan in de vooravond de grote winnaar worden van de zesde speeldag, maar dan moet het wel, zonder Jovanovic, winnen van de Buffalo's.

Jasper

Lierse heeft eindelijk de eerste overwinning van het seizoen beet, het werd 0-2 tegen KV Oostende. Met 4 op 9 staan we negende in de stand, maar door al dat gedoe met Namen en Geel heeft niet iedereen evenveel wedstrijden gespeeld.

razzle_dazzle

En uiteindelijk werd Genk nog de winnaar van het weekend nadat alle topploegen besloten om met de punten te morsen...

Zulte-Waregem heeft hun vechtlust en vorm blijkbaar ook terug te pakken. Hun elftal is ook te sterk om in degradatiegevaar te komen, alleen blijf ik de anti-voetbal houding van Dury nogal frustrerend vinden. Die Jelavic is aartsgevaarlijk op van die scherpe voorzetten, dat is een troef die meer moet uitgespeeld worden!

Anderlecht speelde sterk in de eerste helft, maar kan niet verbergen dat het vooraan met serieus wat problemen te kampen heeft. Frutos blijft onvervangbaar, angstaanjagend zoals terecht in sommige kranten werd aangehaald! Binnenkort trekt Hassan nog naar de afrika-cup, wat gaat ze dan nog allemaal te wachten staan?

Brugge moet zich mogelijk nog meer zorgen maken. Voor het derde seizoen op rij lijken ze helemaal nergens te staan. Wonderdokter Matthijsen moet heimwee hebben naar voetballers als Camus, Oulmers en Christ want het Brugse boerenkoolvoetbal werkt niet meer. Sterchele begint stilletjes aan toch door de mand te vallen, Geraerts bevestigt zijn status van meest onzichtbare albino van Europa, Clement is versleten en Leko kan de boel niet alleen draaiende houden. Volgende halte= Charleroi! Dat wordt een heet avondje... :)

Gent-Standard was een vrij gesloten wedstrijd met als logisch gevolg weinig doelgevaar. Beide ploegen waren mekaar waard en het gelijkspel was dan ook billijk. Wel jammmer dat juist die rosse krabber moet scoren  :P. Mijn gepronostikeerde zesde plaats voor de rouches mag stillaan uitgeveegd worden, zonder blessures strijdt dit team tot het einde mee voor de Europese plaatsen. Gent heeft nog veel progressiemarge eens dat middenveld op mekaar is ingespeeld en Smoje z'n plaats in de verdediging terug kan innemen.

Sint-Truiden  ???, nou moe, dit is het zwakste elftal dat ik ooit in eerste klasse zag aantreden! Daar zit nu 'ns werkelijk niks in: geen systeem, geen organisatie, geen vechtlust, geen spelintelligentie, NIETS! En wedden dat die fruitwhoppers weer juist tegen ons hun heropleving gaan krijgen?