Wielrennen: wat een boeltje

Gestart door Roel, 24 juli 2007 - 18:12:09

« vorige - volgende »

meatball

Citaat van: Jasper op 06 augustus 2007 - 18:17:15
Het wielrennen verdient een tweede kans, jammer genoeg zitten ze ondertussen al aan kans 137...
Dat dacht ik ook,alleen was ik de tel kwijt,bedankt voor het juiste aantal ;D
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Hamilton MASTER




Jasper

Ah, we gaan doen alsof er de voorbije tien jaar niemand gepakt is op doping? ???

meatball

Citaat van: Hamilton MASTER op 06 augustus 2007 - 22:26:13
Voorbeelden? ;)
simeoni;gaumont,basso,ullrich,zulle,dufaux,moreau,brochard,virenque,vinokoerov
valverde,beloki,botero,sevallia,hamilton,heras,simpson,frigo,hondo,eddy merckx
pollentier,criquelion,wampers,delgado,de wilde,fignon,theunisen,nelissen
abdujaparov,rijs,olano,enz. :)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Hamilton MASTER

11 renners die momenteel nog  zouden kunnen koersen.

Als er op dit moment in de Pro Tour alleen al 600 renners zijn.
En reken hier nog eens de continentale ploegen bij.

Heb je meer dan 2000 renners.

Jij hebt alleen bekende namen genomen dus ik neem enkel de Pro Tour renners.

11 renners op 600.

Dit is minder dan 2%.

Als ik lees van de dokter van Ferrari dat een derde van de rijders cocaïne zou gebruiken... ;)



meatball

Citaat van: Hamilton MASTER op 07 augustus 2007 - 21:14:49
11 renners die momenteel nog  zouden kunnen koersen.

Als er op dit moment in de Pro Tour alleen al 600 renners zijn.
En reken hier nog eens de continentale ploegen bij.

Heb je meer dan 2000 renners.

Jij hebt alleen bekende namen genomen dus ik neem enkel de Pro Tour renners.

11 renners op 600.

Dit is minder dan 2%.

Als ik lees van de dokter van Ferrari dat een derde van de rijders cocaïne zou gebruiken... ;)
Ik ben gewoon gestopt omdat mijn toetsenbord warm liep,als je echt wil zoek ik nog  namen op tot we aan de 137 zijn.
Punt is dat het er voor mij te veel zijn,ik wil geen 3 weken de tour volgen om 1 jaar later nog niet te weten wie hem gewonnen heeft
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Hamilton MASTER

De affaire Landis vind ik ook afgrijselijk, terwijl het heel duidelijk was dat Oscar Perreiro Sio die won (met veel geluk...)

Dit jaar vind ik ook heel controversieel.

Evans is de verdiende winnaar van de Tour. Contador zijn naam is teveel opgedoken in verschillende dossiers.



Hamilton MASTER

Kash gepakt met bloeddoping...

Andrei Kasheskin is gepakt op doping.
Hij zou bloeddoping hebben gebruikt. De controle was een onaangekondigde controle in turkije ofzo.

Hiermee het 4de dopinggeval in 7 maanden voor Astana.
Na Vino en Kessler nu ook Kash.

Erg jammer vind ik dit want Kash was toch een jongen met gigantisch veel talent.
Toen hij bij Lefevre reed kon hij hem niet houden, Crédit Agricole bood meer geld.

Nuja het systeem werkt dus wel degelijk.
Als je bij Astana 4 toch wel toppers kan pakken (naast de 3 die ik al noemde zou ook Mazzoleni opduiken in een dopingschandaal)
bewijst dat de controles werken.

Blijven voort-ploeteren zou ik zeggen, de valsspelers vallen wel weg.



Jasper

Ik denk dat je de link in je adresbalk gaat moeten kopiëren en plakken om hem te kunnen zien...

http://www.bigfun.be/files/jpg/Doping%20Control%20(Selective).jpg

Hamilton MASTER

Hehe Jasper.

Het wordt inderdaad vrij erg.
Het probleem is dat er altijd gaten zitten in het systeem.

Vandaag is na Petacchi ook Piepoli vrijgesproken van een teveel gebruik van z'n astma-medicatie.
Ik begrijp niet hoe je weg raakt met een dosis in je bloed die 10x zo hoog is als toegestaan in je attest en 15x de toegestane hoeveelheid voor gewonen mensen.

Bloeddoping is heel erg moeilijk op te sporen.
Je tapt bloed af na 2 of 3 weken hoogtestage en spuit dit terug in net voor de Tour of tijdens de Tour.
Het bloed is van jezelf dus geen risico op dopingcontrole. Je hematocriet gaat ook niet naarboven aangezien je waarde in je bloed even hoog is als in het zakje dat je aanhangt.

Dit is bloeddoping is erg onschuldig zolang je hematocriet gelijk blijft.

De volgende generatie doping zal stamcellen zijn. Deze plaatsen ze gewoon in spieren en laten ze kweken tot spiercellen.
Of ze zorgen dat het eiwit Myostatine niet werkt. Dit is het eiwit dat stamcellen ervoor doet zorgen trager te rijpen.
Zonder dit eiwit rijpen ze sneller en krijg je meer spiercellen.

Tsja ik geef toe dat het wielrennen nooit clean zal zijn. Maar hoeveel mogelijk ze er pakken, hoe cleaner de sport wordt.



Jasper

Tegen bloeddoping heb ik eigenlijk niets, zolang het je eigen bloed is. Het blijven grondstoffen die op een natuurlijke manier in je lichaam terechtgekomen zijn en je brengt er jezelf niet mee in gevaar.

Over geneesmiddelen die je moet nemen wegens medische redenen: hier ben ik dus tegen. Als je door je astma iets moet pakken dat op de lijst van verboden producten staat, dan heb je pech. Jammer genoeg is je lichaam dan niet geschikt voor deze sport.

Ik heb zelf een aantal jaren competitie gesprongen in dezelfde categorie als een ploeggenoot. Hij versloeg mij altijd, maar oke, hij zal wel gewoon beter zijn, denk ik dan. Toen uitkwam dat hij wegens nierproblemen epo neemt op doktersvoorschrift, voelde ik mij toch ook bedrogen...

Hamilton MASTER

Jasper dat is omdat hij mocht hij die epo niet nemen, hij te weinig rode bloedcellen zou aanmaken.

Als hij het niet neemt zit hij met gevaarlijk lage waardes.
Je weet niet of hij veel meer rode bloedcellen heeft als jij, wie weet zitten jullie wel op ongeveer hetzelfde aantal.

Met bloeddoping heb ik wel een probleem.
Je simuleert zo een hoogtestage en dit is een vervalsing van de sport. Je hebt je lichaam niet zelfstandig op zo'n niveau gebracht.


Met astma-producten heb ik wél een probleem.
Epo heb je nodig om gewoon goed te leven als je nierproblemen hebt. Als je te weinig rode bloedcellen hebt, heb je anemie en dat is geen gezonde situatie ;)

Astma-lijders moeten gewoon niet gaan wielrennen. Ze kunnen als ze niet fietsen vaak goed leven zonder hun medicatie. Ik heb het dan over de top-wielrenners.
Als ze met medicatie zo'n zware zaken kunnen doen, kunnen ze zonder die medicatie gewoon leven zonder te fietsen.


Ik begrijp niet dat ze zowel Petacchi als Piepoli laten gaan met een waarde die 10x te hoog is.
Als uitleg gaven ze beide "ik tel niet het aantal puffs die ik inneem"

Vind ik vrij belachelijke uitleg en ik vind dat ze serieus gestraft moeten worden.



Jasper

Natuurlijk, hij moet die epo nemen. Maar dan is hij niet geschikt voor sport in competitie, sorry. Net zoals astma-lijders niet moeten wielrennen.

The REAL BUTTON Freak

Het wielerennen heeft zich zelf deze zomer meer pijn gedaan dan de Fia de f1 al jaren pijn doet.

En ik denk wel degelijk dat als we volgend jaar nog zo'n, ja Tour kan je het ni echt noemen, fars van een  ronde hebben, dat vele sponsors hun geld liever geven aan de wereldkampioenschappen dakzitten.

Een sport waar nog steeds geen doping gevallen zijn genoteerd.

meatball

Ja hoor de tour 2006 heeft een winnaar,snel he ;)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat