wk snooker 07

Gestart door ivan_, 18 april 2007 - 18:26:15

« vorige - volgende »

ivan_

wie is jullie favoriet voor de titel van het wk snooker?


Jasper

Ik heb van het hele jaar nog geen snooker gevolgd dus ik zou het niet weten. Ik kijk wel weer uit naar Hendry, Higgins, Ebdon en Fu. En O'Sullivan ziet iedereen wel graag spelen denk ik.

Als O'Sullivan zijn hoofd koel weet te houden, dan weet ik niet wie hem zal stoppen, maar ik denk dat de kans klein is dat hij het hoofd koel zal houden. Van de namen die ik hierboven vernoemde denk ik dat Ebdon degene is met de meeste kans om te winnen.

Tim C

Als hij het hoofd koel houdt en door de eerste ronde geraakt dan is het Ronnie O, maar als ik nu al lees wat hij zegt denk ik niet dat dit het geval zal zijn...

Jasper

Vorig jaar is het licht ook pas in de kwartfinale uitgegaan als ik het goed heb. Dus dat hij door ronde 1 geraakt is nog geen garantie dat hij door het toernooi geraakt. :)

Volgens mij is zijn grootste probleem dat als hij een slechte dag heeft, hij zich daar heel hard op gaat fixeren waardoor alles nog harder mislukt.

Jasper

En regerend wereldkampioen Graeme Dott is in de eerste ronde uitgeschakeld door Ian McCulloch! Ik rouw er niet om.

In de clash der anciens staat John Parrot 6-3 voor tegen Steve Davis.
Anthony Hamilton staat 6-1 voor tegen Marco Fu, dit had ik ook liever omgekeerd gezien.
Peter Ebdon en Matthew Stevens lijken ook te zullen doorstoten (resp. 8-6 en 7-2 voor).

Jasper

Nu moet ik toegeven dat ik nog nooit een ontknoping van een finale heb gezien (omdat dat altijd op maandagavond is wanneer ik er dinsdag vroeg uit moet), maar de halve finale tussen Higgins en Maguire is ongetwijfeld de spannendste en mooiste match die ik ooit heb gezien, en waarschijnlijk ook de mooiste van het toernooi.

Nu hoop ik dat Higging de titel wint, want ik heb hem altijd al graag zien spelen. Zijn tegenstander is nog niet bekend. Murphy en Selby zijn zeer gelijk opgegaan tot 14-14, maar nu staat Murphy wel 16-14 voor. De eerste die 17 frames wint, wint de wedstrijd.

Jasper

Higgins stond 12-4 voor maar is nu ingehaald tot 12-10. Het stoort mij wel een beetje dat Selby enorm gehypet wordt, dat bij 12-7 al gezegd wordt dat hij misschien wel tot 12-10 kan geraken, dat er op hetzelfde moment al gespeculeerd wordt over dingen als "als hij wereldkampioen wordt...", dat John Virgo gisteren en vandaag samen al 4 keer hetzelfde heeft gezegd, namelijk "ik wist dat zijn safety en temperament top-16-waardig waren, maar ik heb pas deze week ontdekt dat hij ook breaks kan maken". Pffffffffffffffff...

Jasper

Een terechte winnaar! :) Michael Holt uitgeschakeld met 10-4, Fergal O'Brien met 13-4, O'Sullivan met 13-9, Maguire met 17-15 en tenslotte Selby met 18-13.

Hji stond te bibberen in de finale en we hebben in de tweede helft niet zijn beste snooker gezien (ik heb de laatste vier frames wel niet gezien), maar in de tweede helft van zijn halve finale en de eerste helft van de finale hebben we dat wel gezien en het was gewoon sensationeel goed. :)

The REAL BUTTON Freak

Gisteren Ronny 'The Rocket O' Sullivan wederom een 147 zien maken, prachtige manier om je voor de kwartfinale te kwalificeren.

Supermariobros

We zijn nu wel 2008  ;)

The REAL BUTTON Freak

Ja ik weet het, maar voor die paar berichtjes die volgen ging ik geen nieuw topic opnenen

Doefie

Gisteren niet kunnen zien, maar heb de afgelopen dagen wel enkele wedstrijden kunnen volgen :)

Schumi nr1

Citaat van: The REAL BUTTON  Freak op 29 april 2008 - 08:13:26
Gisteren Ronny 'The Rocket O' Sullivan wederom een 147 zien maken, prachtige manier om je voor de kwartfinale te kwalificeren.

Inderdaad, The Rocket heeft weer een mooie demonstratie gegeven van hoe je snooker moet spelen. Wist je overigens dat Ronny al 9 147's op zijn naam staan heeft waarvan hij er 3 gespeeld heeft op een WK snooker, dat zijn 2 records op zich.

Supermariobros

Ook Ali Carter lukte een147-break, de eerste uit zijn carrière. Het is trouwens voor het eerst dat er twee 147-breaks op hetzelfde WK te zien zijn. In de kwartfinale leidt Carter na de tweede sessie tegen Ebdon: 9-7

TheIceman

Citaat van: Supermariobros op 30 april 2008 - 08:44:19
Ook Ali Carter lukte een147-break, de eerste uit zijn carrière. Het is trouwens voor het eerst dat er twee 147-breaks op hetzelfde WK te zien zijn. In de kwartfinale leidt Carter na de tweede sessie tegen Ebdon: 9-7

En daarom kan O' Sullivan niet doen wat hij met de bonus wou gaan doen: een bentley kopen, zijn droom.