zelf autosport

Gestart door meatball, 01 april 2007 - 16:59:07

« vorige - volgende »

meatball

Zijn er op dit forum mensen die zelf aan autosport doen?
Ikzelf doe af en toe an karting maar op een zeer bescheiden niveau.
Hier zijn er vast die beter doen. 8)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Ferrari 2010

Hier is een apart subforum voor meatball ;)  (andere autosport => Doe zelf aan autosport)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Voila ;)

Zoals men hier al weet, ik race zelf. Dit jaar Belkart en het Wereldkampioenschap Indoorkarting. Ben intussen begonnen met sponsoring te zoeken voor Formule Renault 1600 in 2008 te kunnen deelnemen.

Schumivill

Ik hou het voornamelijk ook bij karting, maar heb ook nog enkele rally's gereden als co-piloot,een Toyota yaris-cup getest op Zolder,en vorig jaar een race gereden in de VW Funcup op Francorchamps.
Francorchamps:'96,'00,'01,'02,'04,'05,'08,'15,'16,'17
Hockenheim: '03
Nurburgring: '06,'07,'09
Barcelona: '10,'11,'12
Boedapest: '13,'14,'17
Montreal: '14
Monza: '18

Michel

Daan, het ziet er niet naar uit dat er in 2008 nog FR1.6 georganiseerd wordt in België. Ga jij dan in Italië racen, of kies je voor Clio Cup?

Doefie

Men zegt al drie jaar dat er geen Formule Renault-kampioenschap meer gaat komen in België. Nu ja, als het zo is, ga ik zien wat de mogelijkheden zijn. Of ik hou contact via Talent Promotion, en ga ik kijken wat zij doen (Talent Promotion en het team Stroek Motorsport). Anders moet ik uitkijken voor in het buitenland, want ik rijdt liever in een éénzitter dan een touringcar.
Italië zou wel leuk zijn maar zou moeilijker gaan. Engeland misschien? Formule Renault 1600 of Formule Renault 2000. Je hebt daar nog een kleiner kampioenschap Formule Renault, waar je voor de helft van het budget van de Formule Renault 2000 kan rijden (is nog altijd ongeveer €20 000 om een heel seizoen te rijden hoor). Benelux Formule Ford-kampioenschap ? Of Frankrijk (Formule Renault) of Duitsland (Formule BMW).

Ik hoop dat het volgend jaar in België blijft, maar anders wordt het of buitenland of niks :-\

Michel

Benelux Formule Ford bestaat niet :D Da's een "titel" die ze in Nederland hebben uitgevonden om de rijders hun palmares wat aan te dikken. In Engeland en Nederland heb je uiteraard de Formule Ford en het BARC FR2.0 is inderdaad de goedkopere variant van het Brits kampioenschap. Franse Formule Renault en Duits F.BMW kost meer dan het budget dat jij ter beschikking hebt. Onderschat die twee kampioenschappen zeker niet wat het nodige budget betreft.
Ze willen bij Renault Be-Lux Sportdivisie niet twee kampioenschappen organiseren. Omdat de Clio Cup er zo goed als zeker komt, zal de FR1.6 mogelijk wegvallen. Waarschijnlijk dé reden waarom dit jaar de Clio Cup niet doorging en de FR1.6 wel.

Succes in je zoektocht naar meer budget.

Doefie

Dank u :)

En volgens mij gaat de Clio Cup evenveel succes hebben als de Formule Renault 1600, dus vraag ik mij af waarom ze zo'n kampioenschap verwijderen  ::)

KVDracer

Ik doe juist wat aan karting als hobby. Ik ben regelmatig te vinden in Genk of Mariembourg met men kart, indoorkarting doe ik weinig meer.

Michel

Citaat van: Doefie op 08 april 2007 - 10:09:15
Dank u :)

En volgens mij gaat de Clio Cup evenveel succes hebben als de Formule Renault 1600, dus vraag ik mij af waarom ze zo'n kampioenschap verwijderen  ::)

Er was heel wat interesse van de kanten van teams en piloten om aan de start te staan van de Belgische Clio Cup in 2007. Uiteindelijk koos Renault ervoor om minstens één jaar te wachten (dus 2008) vooraleer met de (Nieuwe) Clio Cup van start te gaan. De teams die dus een oude bolide op stal hebben staan moeten dus overstappen naar de nieuwe Clio.

Ik ben ervan overtuigd dat de Clio Cup naast de FR1.6 kan bestaan... maar blijkbaar is Renault een andere mening toegedaan.

Doefie

Citaat van: Michel op 08 april 2007 - 14:59:53
Citaat van: Doefie op 08 april 2007 - 10:09:15
Dank u :)

En volgens mij gaat de Clio Cup evenveel succes hebben als de Formule Renault 1600, dus vraag ik mij af waarom ze zo'n kampioenschap verwijderen  ::)

Er was heel wat interesse van de kanten van teams en piloten om aan de start te staan van de Belgische Clio Cup in 2007. Uiteindelijk koos Renault ervoor om minstens één jaar te wachten (dus 2008) vooraleer met de (Nieuwe) Clio Cup van start te gaan. De teams die dus een oude bolide op stal hebben staan moeten dus overstappen naar de nieuwe Clio.

Ik ben ervan overtuigd dat de Clio Cup naast de FR1.6 kan bestaan... maar blijkbaar is Renault een andere mening toegedaan.

Mja we zien wel, eerst zien wat het team volgend seizoen gaat doen ...

Ferrari 2010

Ik ben gisteren met en broer en enkele van zen vrienden gaan karten in Puurs. Met men 1.21.520 was ik best tevreden, op die moment was dat 10de in de dagtop. Kging voor de lol is kijken in de top van de laatste 7 zagen,zie ik daar bijna helemaal bovenaan op 3 seconden sneller van mijn beste een zekere "Daan" staan, ik kan al raden wie het is ;D Kvraag me toch af hoe er van mijn rondjes in godsnaam nog 3 seconden af zouden kunnen, 1 ok, 2 moet ook nog te doen zijn, maar 3?!?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Citaat van: Schumi till infinity op 22 juli 2007 - 10:50:46
Ik ben gisteren met en broer en enkele van zen vrienden gaan karten in Puurs. Met men 1.21.520 was ik best tevreden, op die moment was dat 10de in de dagtop. Kging voor de lol is kijken in de top van de laatste 7 zagen,zie ik daar bijna helemaal bovenaan op 3 seconden sneller van mijn beste een zekere "Daan" staan, ik kan al raden wie het is ;D Kvraag me toch af hoe er van mijn rondjes in godsnaam nog 3 seconden af zouden kunnen, 1 ok, 2 moet ook nog te doen zijn, maar 3?!?

Hehe, ik heb in de race 1'16.753 ofzo gereden. Lag toen ook enorm veel grip op de baan. De vorige races reed ik 1'17-1'18. Succes Schumi ;)

Ferrari 2010

Citaat van: Doefie op 22 juli 2007 - 14:33:15
Citaat van: Schumi till infinity op 22 juli 2007 - 10:50:46
Ik ben gisteren met en broer en enkele van zen vrienden gaan karten in Puurs. Met men 1.21.520 was ik best tevreden, op die moment was dat 10de in de dagtop. Kging voor de lol is kijken in de top van de laatste 7 zagen,zie ik daar bijna helemaal bovenaan op 3 seconden sneller van mijn beste een zekere "Daan" staan, ik kan al raden wie het is ;D Kvraag me toch af hoe er van mijn rondjes in godsnaam nog 3 seconden af zouden kunnen, 1 ok, 2 moet ook nog te doen zijn, maar 3?!?

Hehe, ik heb in de race 1'16.753 ofzo gereden. Lag toen ook enorm veel grip op de baan. De vorige races reed ik 1'17-1'18. Succes Schumi ;)
Bedankt :-\ Hoe moetek daar ooit aangeraken? ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Bah op zich is het niet zo moeilijk. Op het kilometercircuit heb ik 5, hoogstens 6 bochten waar ik rem (van de hoeveel zijn het er? 21 ofzo). Als ge een "beschrijving" van een rondje wilt, wil het altijd wel geven ;)