Karten

Gestart door Juan Pablo, 30 augustus 2006 - 20:01:28

« vorige - volgende »

Juan Pablo

Ik ben zelf vorig weekend  eens in een kart gestapt.
Erg leuke ervaring, geeft een echte kick.
Helaas is het niet zo goedkoop om te rijden

12,50.- voor 10 minuutjes.. hoe is dat bij jullie?

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Ferrari 2010

Das inderdaad een dure, hier 15€ per kwartier, volgende kwartier 13 en de daarop volgende kwartieren 11. (Op dezelfde dag wel teverstaan) Maar het is en blijft natuurlijk wel duur, je moet er wat voor over hebben ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

KVDracer

Het is vrij duur e, karten. Je betaalt ongeveer 15€ per kwartier en als je het geregeld gaat doen ben je toch heel wat geld kwijt. Tot verleden  jaar deed ik soms per maand 300 euro op aan het karten. Vandaar dat ik sinds verleden jaar een eigen kart heb. De aankoop ismisschien veel geld in één keer, maar nu kan ik voor 25 euro per dag een hele dag met mijn eigen kart gaan rijden.

Bruno

Hier ook meestal ongeveer +-15 € voor een kwartier, maar soms zijn er acties zodat je op bepaalde dagen goedkoper kan rijden.

Ik heb ook mijn eigen materiaal, sinds een paar jaar té weinig tijd maar hoop dat volgend jar toch terug wat meer te gaan doen.

Ben ooit in Lanzarote voor de eerste keer gaan karten en kreeg de microbe direkt te pakken. Ging van toen af ook regelmatig ns indoor rijden maar merkte algauw dat die karretjes toch niet altijd deden wat je ervan verlangde. Er zitten tussen de kerels die met die indoor karts racen echt erg goede rijders tussen maar geef mij toch maar mijn eigen kart. Het gevoel van op een outdoorbaan te rijden is niet te vergelijken met indoor, zeg nu zelf -> de meeste autosport gebeurd toch ook niet in een salon waar je door gewoon het midden van de baan te houden iedereen kan ophouden hé.  ;) 

Anderzijds -> aankomen betalen en instappen is natuurlijk wel het eenvoudigste én je hoeft dan niet met je eigen materiaal rond te zeulen want niet iedereen heeft daarvoor de gelegenheid.

Voor wie het intereseert -> in Mariembourg is nu een EK aan de gang, als je de kans hebt om te gaan kijken mag je het zeker niet laten. Het is echt de moeite hoor.


-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Doefie

Ikzelf ben zes jaar geleden begonnen met karten (indoorkarting), sindsdien stilaan opgebouwd. Voorbije vier jaar telkens mee gedaan aan de Formule Renault Academy, zo bouw je ook contacten op :) Ik krijg maar al te vaak te horen dat karten veel te duur is, maar als je ziet wat en hoe een kart in elkaar steekt, plus de kosten die je hebt aan de hele entourage en de hal en dergelijke, valt het heel goed mee. Neem nu Inkart (Puurs), 25 karts plus zes kinderkarts, 30 man personeel, plus de huur van de hangar, plus alle reserve onderdelen, benzine, weet ik veel wat nog, moogt ge blij zijn dat ze maar €15 vragen ;)

Een kwartiertje karten is voor de doorsnee mens/fan waarschijnlijk te duur voor wat het is, maar dan raad ik is aan bij de competitiekarters te gaan kijken ;) Ben dit jaar met competitie begonnen, hier en daar eens een race meerijden naar de betaalbare normen. Voor dit weekend (EKC-Standaard in Wilrijk) betaal ik met mijn twee teamgenoten voor een 3u-race + een kwartiertje kwalificatie €150 per coureur, +€250 voor de kant- en klare kart die we huren van JPR (karting te Sint-Niklaas). En dat is dan nog een van de goeikoopste ;) Volgend weekend in Wilrijk opnieuw de Belkart (Belgisch Indoor Kartkampioenschap), €110€ voor 2x 35 minuten race, is de goeikoopste raceklasse die er is. Hier zullen er nog wel zitten die weten wat het is (Bruno, KVDRacer, enz...).

Het is wel zo dat indoorkarten moeilijker is dan outdoor. Outdoor heb je meer ruimte en zit je niet meteen vast als ge even naast de baan zit. Plus het gaat sneller (TKM-karts rijden dubbel zo snel als gewone indoorkartjes) en dat maakt het ook leuker ;)

KVDracer

Citaat van: Doefie op 02 september 2006 - 18:23:35
Het is wel zo dat indoorkarten moeilijker is dan outdoor. Outdoor heb je meer ruimte en zit je niet meteen vast als ge even naast de baan zit. Plus het gaat sneller (TKM-karts rijden dubbel zo snel als gewone indoorkartjes) en dat maakt het ook leuker ;)

Outdoor heb je meer ruimte en zit je niet meteen vast, maar de karts gaan wel stukken sneller als in indoor waardoor het moeilijker is om je bochten deftig aan te snijden. Met een indoorkart weet ik hoe ik moet rijden, maar met een outdoorkart is het toch stukkemn moeilijker om de juiste lijnen te vinden enzo, vanwege het snelheidsverschil.

Doefie

Bwa op zich is het zo moeilijk niet om de goeie lijn te kiezen. Vooral niet als je achter diegene rijdt die eerste rijdt en de snelste is ;D

Het verschil tussen in- en outdoor wordt duidelijk in de regen. Je bent gewoon van de droge ideale lijn te nemen, moet je je opeens compleet gaan aanpassen om in de regen te kunnen meegaan. Het lukte vrij goed de zondag :) maar kwam er pas deftig in na een ronde of 5... (en ben maar 2x gespind).