De Rode Slakjes

Gestart door Tim C, 16 augustus 2006 - 23:04:17

« vorige - volgende »

Hamilton MASTER

Ik vind ook dat er echt wel potentieel in deze groep zit.

Mudiungayi heeft heel Gent en België hun ongelijk bewezen. Een erg sterke match tegen Servië vond ik.
Ook Vermaelen is een speler naar mijn hart. Verdedigend niet veel slechter dan Kompany en altijd heel sober voetballen. Bij Ajax kan hij naast Stam enorm veel leren, hij houdt zelfs Heitinga op de bank.

Ik vind dat we op elk vlak, verdediging, middenveld en aanval toch niet moeten onderdoen voor de meeste landen in onze poule.
De creativiteit ontbreekt maar die komt wel.

Vanden Borre op rechtsmid vond ik een heel geslaagde zet, zeker omdat Hoefkens achter hem speelde. Zo creeër je zekerheid op die flank.
De Belgen kunnen moeilijk combineren en VDE moet dan ook sterke flanken hebben om de ballen voor de goal te krijgen. Dit is hem goed aan het lukken.

Ik ben ook blij met Emile. Hij is altijd een topspits gebleven en zijn tor-instinct verliest hij nooit. Vandenbergh heel goede match gespeeld en ook Pieroni verdienstelijk gespeeld.
Mochten hierbij nog Sonck en Sterchele komen, kan België toch nog veel betekenen.



Supermariobros

Deze topic heeft echt wel zijn titel niet gemist, want gisteren voetbalden de Rode Duivels als slakken.

We spelen thuis tegen Poen wat zeker een haalbare tegenstander moet zijn, ze missen 5!!! basisspelers en dan nog krijgen ze de beste kansen, meer zels ze hadden de wedstrijd volledig onder controle.

In drie woorden: zwak, zwak en zwak.

Het EK 2008 mogen we dus al vergeten en ik heb zo sterk het gevoel dat we ons nooit meer zullen kunnen plaatsen voor een EK of WK. Harde woorden, maar het is niet anders.  :-\

Tim C

Ik zou niet zeggen dat ze zwak waren, in tegendeel, ik wil net als de commentator van Kanaal Twee onze Rode Duivels bewieroken! Ze zijn er immers in geslaagd om 90 minuten lang de nul op het bord te houden!

Toch heeft het weinig gescheeld, want bijna had Vanden Borre een perfecte voorzet kunnen geven naar drie duivels die compleet vrijstonden. Gelukkig koos hij voor de betere optie om er zelf voor te gaan en tussen tien toegesnelde Polen pats op de keeper te schieten.

Tegen de negentig minuten aan leek het er op dat de nul toch nog zou verdwijnen maar gelukkig dekten de Belgen elkaar perfect af.

De kranten zagen en klagen te veel, als je echt heel hard zoekt, dan zie je dat er kwaliteit in de ploeg zit. Vandereycken weet dat, je hoeft gewoon maar te kijken naar hoe onze aanvallers zichzelf beletten om te scoren. Verdedigend zijn we zo de meest unieke en beste ploeg van de wereld!

Wil iemand die man naast het vuil zetten? 20 Minuten te gaan en hij zit in z'n dugout zielig te kijken...

The REAL BUTTON Freak

Als we nu eens al die misnoegde internationals Belg maken,

Van Nistelrooy heeft geen nationale ploeg, Beckham ook niet, maak er Belgen van, voor Weber en Strupar ging dat indertijd. Er zullen nog wel van dat soort spelers rond lopen.

Maar we moeten van het imago af dat we een 'goede' ploeg zijn. We horen thuis in het lijstje van Andorra, San Marino, Luxemburg. een bende amateurs die in de week een job hebben.

Volgende wedstrijd kunnen we beter de preminiemen van den Antwerp op het veld zetten, die hebben meer de winning spirit.


razzle_dazzle

#19
Amaai mene frak, en ik maar denken dat het op Sclessin gene vette is.

Jeezes, wat een niveau: Stijnen valt niks te verwijten, maar hoort toch niet thuis in het rijtje Piot, Pfaff, Preud'homme, Yashin, Banks, Zoff, Buffon 

Antonieke  Wat doet die in een nationale ploeg, zelfs René de blinde zag het en wisselde hem onder de rust.

Leonard bewees dat ie niet speelt bij Feyenoord èn waarom, terwijl Vanmaelen niet echt liet zien dat hij wel speelt bij Ajax èn waarom...

Van Buyten pijnlijk in de wind gezet bij de goal en over het algemeen niet op Bayern-niveau.

Hoefkens zet zich weliswaar in maar met inzet alleen kom je echt niet in Zwitserland en Oostenrijk.

Simons is méér dan degelijk bij het bepaald niet misselijke PSV maar gaat hier mee ten onder.

Goor is ook toe aan permanente rust en Karel stond meer in de spits dan op zijn echte positie.

En Kevin VDB was zoals gebruikelijk onzichtbaar, bovendien scoorde hij nu ook nog eens niet. Terechte wissel en Emile had hem ook mogen vervoegen want die speelde als een kameel met last van aambeien.

Enig lichtpuntje vond ik de invalbeurt van Huysegems, die toch een beetje van zich afbeet.

Kansloos onderuit tegen een B-land maar wie had anders verwacht van ons D-land?

Want Lux. en Kaz. en cs. kunnen we nog net de baas maar tegen Cyprus legt België het momenteel gewoon af.

Je bent niet meer dan het 5de wiel aan de wagen in de groep want Portugal, Servië, Finland en Polen zijn een stuk verder.

Stuk voor stuk tegenstanders die in de jaren '80 (begin dan toch) met de glimlach voor de Belgische bijl gingen, zowel thuis als uit. Allez ok, behalve Polen misschien.

Mijn advies: laat die jonkies nu lekker roderen in de aanloop naar de kwalificatie voor het WK van 2010.

Want als er nog iemand in de kansen gelooft van de RD heeft hij / zij hulp nodig


Dat stadion en publiek... precies Genk.
"Gaan we naar de cinema of naar de Rode Duivels vandaag?"

Ne maat van mij die later bijsprong (niet echt hevige supporter) zei na 65minuten: "tiens spelen we niet IN Polen??" Die vond de 1-0 stand nog niet zo erg 

Nu ik denk dat Renées dagen hierbij geteld zijn. Wie schrik heeft krijgt slaag, dat is alweer bewezen. Dan verlies ik liever met 2-5 na een mooie match dan met 0-1 na een draak van een match met nog GEEN ENKELE deftige aanval/kans van de Duivels. Hier wordt een mens gewoon depressief van. Logisch dat geen kat deze match WIL uitzenden. Logisch dat er meer Polen dan Belgen in het stadion zaten!

Wat me ook opviel: waarom wordt er bij de Duivels niet in zone verdedigd? Keer op keer werd VB uit het centrum weggetrokken. Bij de goal ook, waar is Hoefkens of VD Borre?
Op een moment de 1ste helft staat die Machusjek of noemt hij volledig alleen in de 16, nog een geluk dat de voorzet van op onze linkerkant niet goed was. Normaal is dat de zone van VD Borre en Hoefkens, maar Hoefkens moest dekking geven op Smolarek omdat Vermaelen zijn zone weer had verlaten.



Jasper

Het was gisteren zielig, niet alleen op het veld maar ook op de tribunes. Er zijn ongeveer 15.000 Polen tegen 30.000 Belgen, wie hoor je niet? Die 30.000. Die 15.000 maar roepen van "Polska, Polska", en als een Belg het in zijn kop krijgt om "België" te roepen, kijkt heel de tribune naar hem om met een geërgerde blik van "shhhht, ik probeer naar het voetbal te kijken".

Op het veld was Simons volgens mij de beste Belg. Van Buyten is normaal geen slechte verdediger maar iedereen maakt fouten. Het zou ook zwak zijn om het verlies van de Duivels op hem af te schuiven, want we moesten winnen en we hebben niet eens gescoord.

Verder weer het eeuwige probleem, aanvallend is er niemand op de flanken te zien. Over Vanden Borre staat het hierboven al mooi verwoord, wat doet die in een nationale ploeg, en links een Vandenbergh die te veel naar binnen komt.

Ik ben trotser op de prestaties van onze klas in de schoolcompetitie (3-5 velies van een andere klas en 4-6 verlies van de leraars) dan op de Duivels. En dat is best zielig, als je ons ziet sjotten. :P

Tim C

Na Peugot en Continental stopt nu ook Dexia als sponsor van onze rode slakjes...

Supermariobros

Citaat van: Tim C op 17 november 2006 - 12:15:55
Na Peugot en Continental stopt nu ook Dexia als sponsor van onze rode slakjes...

Hoe zou dat nu toch komen?  ::)

razzle_dazzle

En toch heb ik nog altijd het gevoel dat er veel meer uit deze generatie kan gehaald worden....we hebben misschien een gebrek aan creativiteit op het middenveld, maar waarom dan niet met de vleugelspelers iets trachten te forceren?

Wie schrik heeft, krijgt slaag! België blijft vasthouden aan hun oude waarden: stevige organisatie en dan snel uitbreken, maar deze ploeg heeft daar de kwaliteiten niet voor.

Ik heb liever dat VDE voor een 4-3-3 opteert en ten minste probeert aan te vallen. Verliezen we met 2-5, geen probleem, maar niet met 0-1 en geen enkele kans, zoals tgeen Polen  >:(.

******************Stijnen****************************

Cornelis (Dupré) Van Buyten Vermaelen Pocognoli (Goor)

******Kompany(Mudingayi)*****Simons (De Decker)

****************Defour (Buffel of Geraerts)
Dembele (Chatelle,...)***********************Soetaers (Huysegems)

******************Pieroni (Sonck,...)

Supermariobros

Ik heb gisteren gekeken naar het tweede deel van de documentaire van het WK  1986 in Mexico. Dat was nog eens genieten, België won daar van de Sovjet-Unieke (onvergetelijk) en bereikte zo de kwartfinales. Volgende week wordt het derde en laatste deel uitzenden.

Als we nu onze Rode Duidels vergelijken met die van 20 jaar geleden en het voetbal wat ze tegenwoordig op de match brengen, kunnen we maar vaststellen dat het een triestig boeltje is geworden.

We sluiten het jaar trouwens af op een 53e plaats in de FIFA-ranglijst, daarmee staan we 37 plaatsen lager dan drie jaar geleden.

Jasper

Wie volgens mij als persoon het meeste invloed heeft gehad op het succes van 1986, was de trainer Guy Thys. Die maakte van de groep een ploeg. Als we dan zien dat dé probleemmaker van die ploeg onze huidige bondscoach René Vandereycken is, dan zegt dat volgens mij al genoeg...

Jean-Marie Pfaff speelde trouwens een dijk van een wedstrijd tegen de Sovjet-Unie. :o

razzle_dazzle

Die lichting had gewoon meer karakter en talent dan de huidige. Anderzijds hadden ze er toen ook in de eerste ronde kunnen uitliggen en sprak geen mens meer over die periode  :).

De zogezegde analisten hebben thans altijd beweerd dat de lichting van 90 de sterkste ooit was...ik herriner me nog dat ik als kleine kerel de match tegen Engeland bekeek. Scifo liet Gascoigne alle hoeken van het veld zien, de lat en paal werden meerdere malen geraakt, maar de bal wou er echt niet in...en dan komt er die magistrale goal van Platt in de laatste minuut van de verlengingen.

Achja ooit geraken we wel weer uit dit dal...

The REAL BUTTON Freak

Morgen België - Tsjechië

de hamvraag is:

met hoeveel doelpunten word België ingemaakt?

En is dit de laatste kans voor Rene?

Tim C

Met drie en ja dit is de laatste voor Rene en zelfs een paar duivels. Slakjes.

Tim C

Ik trek mijn woorden terug:

Sporza.be:

Bondsvoorzitter François De Keersmaecker gelooft opnieuw in bondscoach René Vandereycken. Na de verloren partij tegen Polen had De Keersmaecker nog uit een ander vaatje getapt. Toen sprak hij over "een laatste kans". "Maar René heeft me overtuigd", klinkt het nu.
"Ik vond dat de nationale ploeg in de matchen voor Polen in stijgende lijn evolueerde", zegt De Keersmaecker in De Morgen.

Liefde is blind?