De Rode Slakjes

Gestart door Tim C, 16 augustus 2006 - 23:04:17

« vorige - volgende »

Tim C

CitaatEr is geen andere mogelijkheid dan een zege ... Iedereen heeft de afgelopen dagen goed getraind en is geconcentreerd.
CitaatEr zit veel talent in deze generatie. Ze doet me denken aan 20 jaar geleden met Georges Grün, ikzelf en Enzo Scifo. Met de vorm is het redelijk goed. Ze staan scherp.
CitaatWaarschijnlijk zullen zij met tien of elf man achter de bal kruipen, en dan moeten we ruimte zoeken op de flanken.
CitaatMet alle respect voor Kazachstan, maar iedereen verwacht natuurlijk van ons dat we winnen én met enkele goals verschil.
CitaatWe gaan die Kazakken wegvegen

Niveau nihil jong, NIHIL! ;)

Supermariobros

Het tweede citaat komt van Demol en je moet het maar durven zeggen, hij vergelijkt de selectie van op het WK 1986 met de huidige generatie.  ::)

Als je het resultaat van gisteren weet en je leest de citaten die vooraf gezegd zijn op een rijtje, dan kan je enkel maar eens goed lachen. Het boegeroep van het publiek was meer dan terecht en als je thuis niet wint van Kazachstan, verdien je het niet om naar een EK te gaan.

razzle_dazzle

Ik had me nog een voorgenomen om me nog eens 100 % op te laden voor een wedstrijd van de Rode Duivels tegen het zwakke broertje in de groep Kazachstan!

Vandereycken die begint met 4 centrale verdedigers Hoefkens, Van Buyten, Vermaelen en Van Damme. Hoefkens die aanvallend gewoon slecht was en ik zou hier eerder gekozen hebben voor een Vanden Borre, die vooral aanvallend is ingesteld maar ook verdedigend zijn taken kan doen. Van Damme viel wel mee aan, maar met wat te weinig overtuiging. Een Vander Heyden bv. die vliegt er gewoon in van de eerste minuut om de achterlijn te halen, terwijl dat bij Van Damme geen 1 keer is gelukt! Waarom een selectie samenstellen zonder echte links-en rechtsachter, als je uiteindelijk zo wel gaat spelen?
Ik kan begrijpen dat je de flanken zo optimaal mogelijk wilt benutten tegen een ploeg als Kazachstan, maar op basis van de selectie ben je min of meer gedwongen achteraan met drie te spelen.

Op het middenveld liep Geraerts voortdurend centraal terwijl hij rechtshalf speelde. Dat dat zijn plaats niet is, ok, maar dat hij niet weet dat hij het veld breed moet houden op die positie snap ik niet. Maw: je speelt 1 helft zonder rechterflank, dat kan je duidelijk zien aan de "aanvallen  " die er geweest zijn, alles vanop links en als er al iets kwam vanop rechts dan draaide het op niets uit. Centraal liep er dan ook nog niks rond die een bal kon verdelen.
De beste man was Kompany, de enige die de bal wat kwam vragen en hem ook durfde inspelen maar die viel dan weer uit met een blessure. Gevolg: Geraerts pakt zijn positie over, maar vraagt dan weer geen bal! Ik zou Defour er in de tweede helft hebben ingebracht voor een Geraerts. Defour is toch een man die het spel centraal kan verdelen en dan ben je gevaarlijk op de flanken en centraal, wat nu toch niet het geval was! VDE slaagde er trouwens in zijn middenveld nog meer overhoop te gooien dan Antheunis  :-\
Daerden zou bij mij ook de voorkeur krijgen op Goor (zwak, zwakker, zwakst), maar een middenveld Simons-Geraerts zou ik dan weer niet doen. Met Kompany hadden ze gisteren iemand die de bal durfde opvragen, die trachtte vooruit te voetballen en naar oplossingen zocht. Karel speelt gewoon op hetzelfde niveau dan bij Standard en heeft gisteren niet meer dan 15 ballen geraakt, in de tweede helft (eerste nog minder), en dit als centrale middenvelder. Frappant om Vermaelen telkens weer opnieuw signalen te zien geven om de bal te komen opvragen. Maar Geraerts staat daar maar wat te staren. Hij betrekt zich niet in het spel, neemt geen initiatief. Niets nieuws, want bij ons doet hij niet beter, maar zo zie je toch dat Geraerts opbouwend en qua creativiteit gewoon nutteloos is voor de ploeg. En met Simons (ook zwak gisteren) heb je ook enkel recuperende slagkracht. Karel zou, bij mij, enkel spelen in een 3-mans middenveld.

Vooraan:

Buffel, goeie wil genoeg, maar geef die bal toch af, hij geraakte niemand voorbij, eigenlijk is hij overal en nergens...mag stilletjes aan op de bank belanden (of als meest aanvallende speler indien we met drie centraal op het middenveld spelen).
Ik had ook met een Pieroni vooraan begonnen, om toch wat slagkracht te hebben in de box. Dembele (- ik speel de bal continu naar achter -) is daar niet de geschikte persoon voor. Een dribbel, een kaats, dat is zijn spel, maar helemaal geen targetman zoals de verslaggever aanhaalde.

In wat voor een opstelling kwamen we trouwens aan de aftrap? Was dat nu een 4-4-2, een 4-4-1 of een 3-6-1? Enfin, je kon er moeilijk aan uit, want Van Damme speelde vrij hoog en Goor en Buffel dwarrelde maar wat rond op het veld. Heel zielige vertoning vond ik het.

Dit België wil naar het Ek? Maar het kan thuis niet winnen van zwakke broertje Kazachstan in de groep! Wat gaat dat dan worden in Portugal of in Servië? Vandereycken's uitleg achteraf vind ik ook wat makkelijk: alle punten die we thuis verliezen moeten we daar gaan terugnemen. Om kans te maken op het Ek moet je tegen Armenië, Azerbeidzjan en Kazachstan gewoon 9 op 9 halen!

razzle_dazzle

Mijn beoordeling:

Stijnen: 6, moest niet veel werk opknappen, maar kwam toch tweemaal gepast tussen.
Hoefkens: 3, liet werkelijk niks zien op zijn flank, bleef angstig achteraan staan.
Van Buyten: 5,5, degelijke match, soms slordig in het uitvoetballen, wel handig op stilstaande fases.
Vermaelen: 5, degelijke match
Van Damme:4, hardwerkend maar de combinaties met teamgenoot Goor lukten nooit.
Geraerts: 3, absoluut geen rendement op de rechterflank, slaagde erin twee goede kansen te verprutsen en was veel te weinig in het spel betrokken
Kompany: 6, beste rode slak voor de rust, zorgde af en toe voor een tempoversnelling en infiltreerde goed.
Simons:4, verdedigend ok, maar stond absoluut niet op z'n beste plaats. Is niet de man van de laatste pass.
Goor: 3, geraakte geen enkele keer zijn tegenstander voorbij.
Buffel: 2,5, zeer zwakke match van hem. Egoistisch, dom en 0 rendement!
Dembele: 5, probeerde de bal bij te houden,maar is m.i. toch geen echte targetman. Deed het desondanks behoorlijk.
Huysegems: 4, startte gretig, maar zakte al gauw weg. Werd ook op de verkeerde flank geposteerd door VDE en kreeg weinig bruikbare ballen.
Pieroni: 6, zorgde onmiddellijk voor meer dreiging en balvastheid vooraan.

Hamilton MASTER

Tegen dergelijke ploegen moeten de rode duivels met 3 man achterin spelen.

                                    1
                      2            3            4

                                    5

                         6                  7

            8                                         9
                           
                         10             11

1: Stijnen
2: Vermaelen
3: Kompany
4: Van Buyten
5: Simons
6: Geraerts
7: Daerden
8: Dufour
9: Van der Heyden
10: Pieroni
11: Vandenbergh

Mijn bedoeling --> Langs flanken heel aanvallend spelen. Mocht er iemand achterin nodig zijn op de counter, kan je Simons zonder enig probleem als 4de verdediger laten werken. Voor de rest kan Simons als buffer op het middenveld de plek inpakken van een Geraerts of Daerden op een moment dat een van beide spelers aanvallend gaat spelen.
Defour kan zijn flank aflopen al is dit niet zijn echte plek, maar niemand anders voor België is rechtsmid als hij.
Van der Heyden kan zowel aanvallend met voorzetten als verdedigend zijn streng trekken. Hij plooit terug wanneer nodig, hij kan een hele match op en neer lopen. Geraerts en Daerden infiltreren om de beurt waarop zoals eerder gezegd Simons hun plek inpakt op het middenveld.

Pieroni kan ballen bijhouden en samen met Vandenbergh zou dit wel kunnen klikken.

Op de bank zou ik Huysegems zetten die Van der Heyden kan vervangen als het écht nodig is (lees: als de Duivels op achterstand staan en extra aanvallende kracht nodig hebben)
Vanden borre om op de plek van Defour te gaan spelen. Defour wordt dan gewisseld of neemt plek van Geraerts of Daerden in.
Deschacht: mocht verdediging uitvallen.
De Vlieger: kan ploeg sturen door ervaring.
Blondel: breekt nog wel door en is polyvalente speler.
Salou of Frutos (worden beide rode duivel, of toch theoretisch)


Dit systeem enkel tegen de mindere broertjes. Dit zou ik niet spelen tegen Spanje ofzo... Maar aanvallend genoeg en genoeg mogelijkheden tot correctie met Simons en Vander Heyden.



razzle_dazzle

#5
Het plan was om de tegenstander uit zn tent te lokken, om niet met zn alle vooraan te gaan spelen, en daardoor ruimte voor jezelf en opkomende mensen te creeëren. Alleen is VDE nogal naief geweest om te denken dat de Kazakken daar zouden in trappen.
Dat kon je na 15min al zien, ze zouden er niet aan meedoen.
Dan moet je zo snel mogelijk overschakelen, maar daarvoor stonden er niet de juiste mensen op het veld.

Citaat van: Raikkonen MASTERTegen dergelijke ploegen moeten de rode duivels met 3 man achterin spelen.

mijn vraag: waarom?
Waarom zou je een verdediger wegnemen?
Net tegen dit soort ploegen is het heel belangrijk van het veld zo groot mogelijk te maken, ruimte te creeeren voor jezelf. Dat gaat mi niet door achteraan iemand weg te nemen en centraal er tussen te planten.
Voetballen via vleugelbacks is het simpelste wat er is, dat zijn 2 posities in het moderne voetbal waar ruimte is om over de grond uit te voetballen, en die zou je dan wegnemen 
Overtuig me, zou ik zo zeggen  :)

Op rechts zou De Ceulaer ook nog uitgespeeld kunnen worden, hij deed het erg goed tegen Chelsea.

Mijn typeploeg voor tegen de sterkere ploegen.

**************************Stijnen*****************************

********Kompany*********Van Buyten********Vermaelen**********

*************************Simons******************************
Swerts/VDB******************************************VDH (Daems?)*****
***************Defour(Geraerts)******Daerden(Buffel)*************

************Pieroni(Salou, De Camargo,Dembele)*******VDB(Sonck,Huysegems,Tchité...)***********

Min of meer hetzelfde als jouw ploeg dus alleen denk ik dat Defour nuttiger zijn op de plaats van Geraerts.Steven kan zowel aanvallen als verdedigen, durft de bal opvragen, heeft meer techniek en z'n snelheid ligt veel hoger. Op rechts wordt Swerts een certitude onder VDE, links zou ik ook voor VDH gaan (Huysegems zou dit eventueel ook kunnen tegen zwakkere ploegen)

Vooraan een balvaste en kopbalsterke spits zoals Pieroni of Salou met naast hem een man met snelheid en torinstinct.

Hamilton MASTER

Ja dit was ook mijn idee hoor.
Ik had alleen mijn 2 vleugelspelers iets meer naar achter moeten zetten.

Je hebt voor de rest gelijk, al denk ik dat je met genoeg volk moet zijn om een met 11 spelers verdedigende ploeg uit verband te spelen.

Er moeten veel infiltraties komen en veel fouten uitgelok worden.

Volgende keer beter vandereycken !



Tim C

Het woord paniekvoetbal was enorm toepasselijk. Het was niet mooi, het was bij momenten zelfs slecht maar het zijn 3 belangrijke punten.

FerrariMan

Ik vreesde op bepaalde momenten toch voor een tegengoal. Soit, de punten zijn binnen, dat is een begin.

Nu dadelijk Frankrijk - Italië, en dat gaat stuiven!  ;D

razzle_dazzle

De minst zwakke ploeg heeft gisteren gewonnen. Hoewel, Armenie heeft me wel verbaasd met hun mooie combinaties.
Maar goed, de drie punten zijn het belangrijkste, de manier waarop doet er op dit moment niet toe. In Servië zal het toch beter moeten, anders zijn we kansloos.

Opvallend was dat VDE gisteren voor twee naar binnen trekkende flanken koos (Daerden en Englebert), ik vond beide spelers dan ook vrij zwak spelen (hoewel Goor geen verbetering bracht). Ook Dembele lijkt me nog niet klaar voor een basisplaats, veel nummertjes, maar voor gevaar zorgen?

Pieroni verdient nog een kans. Op dit moment wil zijn afwerking nog niet volledig lukken , maar hij zorgt wel voor gevaar.

Centraal op het middenveld blijven we te zwak, Simons en Geraerts hebben te weinig technische bagage om grotere tegenstanders pijn te doen.

Ook onze verdedigende flanken zijn te beperkt. Van Damme schuift wel regelmatig naar voor, maar zijn passing is toch oh zo zwak  :-\, Collen deed het iets beter (op zijn eerste kwartier na dan).

Dit wordt alleszins een spannende groep, zowel Portugal, Polen, Servie, Finland als Belgie zullen voor die eerste twee plaatsen in aanmerking komen.




Hamilton MASTER

Portugal zal misschien gediskwalificeerd worden omdat Gil Vicente naar de burgerrechtbank gaat om een degradatie te vermijden.

Hopelijk krijgt België zo een grotere kans om te kwalificeren.



Hamilton MASTER

Nieuw plan.

Buffel definitief uit de selectie. Defour achter de spitsen en Chatelle rechts.

Chatelle speelt al weken een vrij goed niveau en kan als enige Belgische speler echt de rechts-mid positie aan.



razzle_dazzle

Chatelle is een zeer wisselvallige speler hoor, ik ken veel Genkfans die er absoluut niks van moeten hebben. Aanvallend is hij ok, maar verdedigen daar heeft hij geen kaas van gegeten. Laat hem eerst nog maar wat bevestigen.

Buffel uit de selectie zou ik ook niet doen. Zijn laatste interlands waren niet al te best, maar hij is een van de weinige klasbakken dat ons landje kent. Hij wordt gewoon te vaak op de verkeerde positie uitgespeeld ofwel is er gewoon geen plaats voor hem? Ik zou Buffel wel eens achter twee spitsen willen zien spelen.

Mudingayi zou ook nog eens opgeroepen mogen worden, toch zo goed als basisspeler bij Lazio.

The REAL BUTTON Freak

Citaat van: Raikkonen MASTER op 11 september 2006 - 07:33:51
Nieuw plan.

Buffel definitief uit de selectie. Defour achter de spitsen en Chatelle rechts.

Chatelle speelt al weken een vrij goed niveau en kan als enige Belgische speler echt de rechts-mid positie aan.

Beter plan, de voetballers buiten gooien en tonnen op het veld zetten, kost minder en de resultaten zullen beter zijn.

razzle_dazzle

Om nog even terug te blikken op de afgelopen matchen.

Ik vond ons tegen Servië behoorlijk. VDE had duidelijk de intentie een punt weg te kapen en de organisatie stond er dan ook. Toen we op achterstand kwamen, staken de zelfde pijnpunten de kop op=> de beperkte creativiteit op de flanken en centraal op het middenveld. VDE had meer lef moeten tonen, Servie was zwak.

Tegen Azerbeidjan: goed voor het vertrouwen, leuk dat Emile nog zo gedreven is. De combinaties waren echter ondermaats. Geraerts moet wijken!

De groep blijft trouwens open. Portugal verloor van Polen, wij van Servie. De match tegen Polen zal wel gewonnen moeten worden!