Wereldkampioenschap Indoorkarting

Gestart door Doefie, 19 mei 2006 - 16:27:34

« vorige - volgende »

Schumivill

Francorchamps:'96,'00,'01,'02,'04,'05,'08,'15,'16,'17
Hockenheim: '03
Nurburgring: '06,'07,'09
Barcelona: '10,'11,'12
Boedapest: '13,'14,'17
Montreal: '14
Monza: '18

Ferrari 2010

Blijven geven zou ik zo zeggen Daan!!!!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Citaat van: Schumivill op 02 augustus 2007 - 00:53:28
Dit zou Doefie zijn pagina moeten zijn,met zijn resultaten,vo de geinteresseerden.

http://scores.oskarsystems.com/frf/Races.aspx?MemberId=776a1411-000c-49f4-9948-b563f5e9e627

Hehe, dat zijn ze inderdaad. De eerste race gaat hier beginnen se, twee van ins team rijden mee (Bart Van De Vel en Dave Singelee). Ik rij straks alleen in mijn races, dus alle druk valt daar op mij ...  :-\

Ferrari 2010

Citaat van: Doefie op 02 augustus 2007 - 19:09:29
Citaat van: Schumivill op 02 augustus 2007 - 00:53:28
Dit zou Doefie zijn pagina moeten zijn,met zijn resultaten,vo de geinteresseerden.

http://scores.oskarsystems.com/frf/Races.aspx?MemberId=776a1411-000c-49f4-9948-b563f5e9e627

Hehe, dat zijn ze inderdaad. De eerste race gaat hier beginnen se, twee van ins team rijden mee (Bart Van De Vel en Dave Singelee). Ik rij straks alleen in mijn races, dus alle druk valt daar op mij ...  :-\
Achja, dan kan je plaats in de finale in ieder geval niet door een teamgenoot afgesnoept worden. Beter zo dan met 5 in 1 groep denk ik zo, de kans dat dan iedereen doorgaat is automatisch kleiner.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Voila, racedag 1 zit er op. In mijn eerste race ben ik derde gestart en tweede gefinisht, in mijn tweede race juist andersom. Tweede race was de rotste; eruit geramt door een Braziliaan, meer dan 10cm door de lucht gevlogen. Uiteindelijk nog kunnen doorrijden en derde geworden (reed op de moment van mijn crash zesde ofzo). Had ik die crash niet gehad had ik tweede kunnen worden denk ik. Braziliaantje uiteindelijk nog zwarte vlag gekregen voor een stop-and-go.

Mathias Grooten staat momenteel gedeelt aan de leiding met het maximum van de punten. Ik en Robin Borremans hangen met gelijke punten ergens rond de 10de plaats. Bart Van De Vel ligt één puntje achter mij, Marc Viskens en Dave Singelee hebben al veel pech gehad. Is hier momenteel 18u30, ik ben al doodop en mag nog niet gaan slapen :-\ Nu ja, morgen nieuwe racedag.

Greetings from out of the US and A ;)

Doefie

Vijf van de zes Belgen hebben zich gekwalificeerd voor de finalerace morgen(avond bij jullie, voormiddag bij ons). Bart Van de Vel maakt nog het meeste kans, hij staat momenteel zesde in de tussenstand. Mathias Grooten had brute pech gisteren in de loting van de karts en viel terug, hij staat momenteel twaalfde. Ikzelf sta op een zestiende plaats en maak geen kans meer op de titel, daarvoor kom ik minstens een half puntje te kort. Robin Borremans staat achttiende, Marc Viskens twintigste. Dave Singelee is de enige die de finale niet haalde, op vier races trok hij driemaal een kl***kart en eindigde hij op een dertigste plaats. De finale wordt gereden door de eerste 25 coureurs.

Tenzij pech is de kampioen al gekend. Rodrigo Washington heeft drie races gewonnen en een tweede plaats behaald, daarmee staat hij momenteel vijf punten los van de tweede in de stand, landgenoot Pedro Washington. Van de 25 finalisten zijn er tien Brazilianen, acht Amerikanen, twee Oostenrijkers en de vijf Belgen.

Volgend jaar zit de kans er dik in dat het kampioenschap naar Europa, en beter zelfs, naar België verhuist. Gesprekken zijn hier volop aan de gang. Zweden, Belgen, Brazilianen, Nederlander, ... allen willen ze niet meer naar Phoenix komen. Zelfs de Amerikanen willen niet meer. Plaatselijke held Tony Rolfson, zoontje van de kartinguitbater nota bene, wilt niet meer dat het kampioenschap naar Phoenix komt. "Europe? No problem, I'll be there" was zijn reactie. Zegt genoeg over de organisatie hier :)

Nu ja, later meer, morgen eerst de finale. En hopelijk kan ik na tweemaal tweede plaats en een derde plaats eindelijk is een raceke winnen, al zal dat erg moeilijk worden vrees ik.

Ferrari 2010

Eigenlijk vind ik het wel beschamend dat ze niet meer moeite hebben gedaan om die karts allemaal gelijk te krijgen. In een wereldkampioenschap zou iedereen toch gelijke kansen moeten krijgen. In ieder geval, 5 van de 6 Belgen in de finale, dat is zeker geen slecht gemiddelde lijkt me. Succes allemaal vanavond!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Schumi nr1

En op zijn minst een kart waar er niks aan mankeert, wat voor brokkenkarren er daar niet allemaal tussen zitten als ik de berichten lees  :o .

Ferrari 2010

Inderdaad, ik zou denken dat WK-karts toch bangelijk goed op top zouden moeten zijn gesteld, alles tip-top in orde en slechts minieme verschillen. Ik denk dat het wk zo ietwat amateuristisch is georganiseerd, het is in feite ook nog vrij jong. Als het volgend jaar ofzo in België wordt georganiseerd, dan zal er wel een goede karting worden gekozen die er alles aan zullen doen om het perfect te doen. Er zijn wel enkele voldoende profssionele kartings daarvoor.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Racerke007

Als je dat denkt dan moet je maar eens dringend naar een wedstrijd gaan!
Er zit altijd een verschil in de karts of wagens.

Of het zo groot is als sommige rijders doen vermoeden moet met een korrel zout genomen worden!!  ;)

Voordeel is dat het op deze manier, loting, eerlijk is.
Niet zoals in Bercy waar Meneer Schumacher een voorkeursbehandeling, betere motor en tralala kreeg. Ten tijde van Senna en Prost ging het er daar nog eerlijk aan toe zoals in the States nu.
Tja, het imago is belangrijker dan sportiviteit vrees ik.

Ferrari 2010

Proficiat met de behaalde resultaten in ieder geval Team Talent Promotion!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Schumi nr1

Inderdaad, gefeliciteerd met de behaalde resultaten. Zo zie je maar weer dat ons klein belgenlandje heel wat talent herbergt. :)

Supermariobros

Ook van mij een dikke proficiat met de behaalde resultaten!

Schumivill

Proficiat mannen,jammer was dat de organisatie en karts wat tegenzaten,hopelijk is het team en landenkampioenschap en het gedeelde brons individueel een grote troost  :)
Francorchamps:'96,'00,'01,'02,'04,'05,'08,'15,'16,'17
Hockenheim: '03
Nurburgring: '06,'07,'09
Barcelona: '10,'11,'12
Boedapest: '13,'14,'17
Montreal: '14
Monza: '18

Alan Blues

Doefie, mocht ik een ochtendmens zijn, zou ik met een Belgische vlag naar de luchthaven komen en er mee staan zwaaien als jullie door de befaanmde 'schuifdeur' komen. Maar helaas ben ik geen ochtendmens.  :P

Toch wil ik jullie allemaal een dikke proficiat wensen met jullie fantastische strijd tegen Amerikanen en Brazilianen en de zovele anderen... Het is niet gering wat jullie hebben binnengehaald. Er zou in de media GVD meer aandacht mogen gegeven worden aan dit soort wereldevenementen.

Als (ex) minister Anciaux €6000 (of zo) wil investeren in de kniezwengel van Kate Ryan, zou hij beter eens in echt talent investeren als minister van cultuur en sport.

(En de belasting op cd's van 21% naar 6% brengen, maar dit terzijde) ;)

Zo zie je maar; 'talent' à la Kate Ryan verliest en jullie winnen... Echt talent!!

Profiiat!!!  8) 8) 8) 8)