Het voetbal-topic

Gestart door FerrariMan, 22 maart 2006 - 17:25:33

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Wat wil je met Ronaldo en Bale  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Hopelijk wint Chelsea vanavond en daarna ook de finale. Ik kan altijd enorm genieten van al dat gejank over anti-voetbal. Chelsea speelt al jaren zo, dan moeten de teams zich daar maar op aanpassen. Precies wat Chelsea doet als ze tegenover Barcelona staan.

Kootje

Hoop niet dat Chelsea wint eigenlijk. En dat komt wel degelijk door dat afbraakvoetbal. Niet omdat dat niet om aan te zien is, maar wel omdat Real Madrid datzelfde spelletje speelt. Zou Chelsea de finale halen, krijg je dus twee ploegen die helemaal niet willen voetballen. Wordt 'n saaie wedstrijd dan.

Jehoentelaar

Boeiend wat die CL betreft, zondag m'n Topklassers aanmoedigen naar handhaving. 8)

0634

Citaat van: Kootje op 30 april 2014 - 16:50:02
Hoop niet dat Chelsea wint eigenlijk. En dat komt wel degelijk door dat afbraakvoetbal. Niet omdat dat niet om aan te zien is, maar wel omdat Real Madrid datzelfde spelletje speelt. Zou Chelsea de finale halen, krijg je dus twee ploegen die helemaal niet willen voetballen. Wordt 'n saaie wedstrijd dan.

Nou, Real speelt niet echt hetzelfde voetbal hoor. Die spelen weliswaar reactievoetbal, maar zeker geen afbraakvoetbal. Met jongens als Modric, Isco, Bale, Ronaldo, Benzema, Di Maria, hebben ze allemaal rasvoetballer staan.

Zet daar Chelsea tegenover die gewoon alleen Hazard hebben met creatief vermogen en een beetje Willian en voor de rest alleen maar slopers. Anti-voetballer Luis moet daar tegenwoordig de lijnen uitzetten.

Vind die twee ploegen een wereld van verschil. Van Real kan ik overigens ook echt genieten, die uitbraken op volle snelheid vind ik echt smullen. Heel hoog niveau.

Gelukkig ligt Mourinho eruit. Niet dat Atletico zo lekker fris voetbal speelt, maar van hen kan ik het wel hebben. Zij hebben geen honderden miljoenen liggen, moeten het met een beperkt budget doen en presteren dan dit. Knap hoor.


Jehoentelaar

Athlético schijnt in zoverre op zoek te zijn naar geld dat ze komende zomer uitverkoop gaan houden om de boel enigszins gezond te houden. Tijdje terug ging Valencia CF er al bijna aan onderdoor, totdat Communidad de Valenciana bijsprong.

Kootje

Reactievoetbal, countervoetbal, catanachio, welk naampje er ook aan geeft, ik vind dat afbraakvoetbal. Zeker gezien de selecties die ploegen als Chelsea en Real hebben. Naar die selecties kijkende, vind ik het voetbal van Real zelfs nog meer afbraakvoetbal dan dat van Chelsea. Zoveel creatieve spelers maar toch niets anders doen dan afwachten en loeren op 'n counter. Bah!

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 30 april 2014 - 22:52:57
Athlético schijnt in zoverre op zoek te zijn naar geld dat ze komende zomer uitverkoop gaan houden om de boel enigszins gezond te houden. Tijdje terug ging Valencia CF er al bijna aan onderdoor, totdat Communidad de Valenciana bijsprong.

Klopt. Ik zat zelf ook daarnet tijdens het halve uurtje dat ik gezien heb te bedenken dat dit seizoen voor Atletico waarschijnlijk eenmalig is. Gaan leeg gekocht worden. Volgend jaar gaan ze een zwaar seizoen tegemoet vrees ik.

0634

Citaat van: Kootje op 30 april 2014 - 22:54:49
Reactievoetbal, countervoetbal, catanachio, welk naampje er ook aan geeft, ik vind dat afbraakvoetbal. Zeker gezien de selecties die ploegen als Chelsea en Real hebben. Naar die selecties kijkende, vind ik het voetbal van Real zelfs nog meer afbraakvoetbal dan dat van Chelsea. Zoveel creatieve spelers maar toch niets anders doen dan afwachten en loeren op 'n counter. Bah!

Ik heb geen moeite met countervoetbal. Niet op de manier waarop Real het uitvoert, dat noem ik ook geen afbraakvoetbal. Dus niet al je creatievelingen op de bank zetten en vijf meter voor de goal verdedigen, maar eerder opvangen, snelle uitbraken, veel aansluiting, veel creativiteit, veel voetballende kwaliteit. Het enige waar ik moeite mee heb bij Real zijn die twee randdebielen achterin. Die Pepe en die Ramos. Dat zijn goede spelers hoor, maar bij tijd en wijle zo idioot hard. Dat vind ik niks.


Wings

Citaat van: Perton op 30 april 2014 - 15:53:14
Hopelijk wint Chelsea vanavond en daarna ook de finale. Ik kan altijd enorm genieten van al dat gejank over anti-voetbal. Chelsea speelt al jaren zo, dan moeten de teams zich daar maar op aanpassen. Precies wat Chelsea doet als ze tegenover Barcelona staan.

Is ook zo maar mensen mogen het toch wel verschrikkelijk vinden?

Perton

Jawel, maar elke keer dat Chelsea weer in een (halve) finale staat, wordt er zo over doorgedramd door sommige mensen. Dus als Chelsea dan eens wint, vind ik dat grappig. Daarom kan ik ook genieten van successen van Ajax. Puur om hoe boos mensen op die club kunnen worden.

Kootje

Och ... zelfs Eden Hazard klaagt erover.

Perton

Tsja en intussen roept Mourinho in de pers dat ie aanvallender ingestelde spelers wil halen.

Kootje

Dan zou die eens op z'n bank moeten kijken, zitten er genoeg.

Wings

Citaat van: Perton op 07 mei 2014 - 09:05:00
Jawel, maar elke keer dat Chelsea weer in een (halve) finale staat, wordt er zo over doorgedramd door sommige mensen. Dus als Chelsea dan eens wint, vind ik dat grappig. Daarom kan ik ook genieten van successen van Ajax. Puur om hoe boos mensen op die club kunnen worden.

In dat geval zal ik wat vaker posten in deze topic. Want wat een kampioenonwaardig seizoens einde had Ajax. Door Zwolle afgeslacht worden, het kampioenschap zeker stellen door een akkoordje en dan ook nog eens gelijk tegen NEC... :D Ik ben absoluut geen Feyenoord-fan maar had het de Rotterdammers gegund. Jammer dat het hun niet meezat toen Amsterdam wel de wind in de zeilen had. Daar hebben ze nu de vruchten van geplukt.