Wat is je favouriete kijksport naast autosport?

Gestart door Jacky Ickx, 17 februari 2009 - 22:16:54

« vorige - volgende »

Wat is je favourite kijksport naast autosport?

Voetbal
13 (54.2%)
Tennis
2 (8.3%)
Wielrennen
7 (29.2%)
Atletiek
0 (0%)
Vechtsport
2 (8.3%)
Zwemmen
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 18

Racingnews365

Ben een sportliefhebber en volg van kinds af aan voetbal, Formule 1, wielrennen.

Daarnaast, en dat komt zelden op TV, is Mountainbiken een mooie sport. Alleen lastig in beeld te brengen.
Fan, volger en journalist van/over formule1, motogp, Dakar.

Jehoentelaar

Kijk je in dat kader wel eens naar veldrijden, of is dat toch weer iets heel anders?

Racingnews365

vroeger keek ik het wekelijks, maar dan praat ik over Adrie van der Poel en Richard Groenendaal. Jaar of 10 geleden?
Tegenwoordig is het keuzes maken qua tijd  ;)

Heb wel respect voor die veldrijders... das echt afzien en jezelf 10x tegenkomen tijdens een race. Formule 1 coureurs hebben het wat dat betreft makkelijker dan wielrenners
Fan, volger en journalist van/over formule1, motogp, Dakar.

sjakie

Wat betreft wintersport: bobsleeen, rodelen, skeleton en schansspringen

Jehoentelaar

Dit jaar de hele Vierschanzentournee gezien, inclusief kwalificaties. Mooi toernooi altijd. :)

janke

Citaat van: Jehoentelaar op 07 januari 2015 - 16:44:59
Dit jaar de hele Vierschanzentournee gezien, inclusief kwalificaties. Mooi toernooi altijd. :)

Viel er dit jaar bij dat toernooi niet iemand bijna te pletter??
Some things are too important to be left in the past.

Jehoentelaar

Nee. Nicholas Fairall (USA) sloopte wel een rugwervel en Simon Ammann (SUI) hield een hersenschudding over aan zijn tweede val van het toernooi, maar dat gebeurt elk seizoen meerdere keren. Echt hele zware ongelukken die carrières of zelfs levens beëindigen zie je niet heel veel.

Ook Daiki Ito (JPN), Nicholas Alexander (USA) en Rok Justin (SLV) vielen, maar dat had geen gevolgen.

janke

Citaat van: Jehoentelaar op 24 januari 2015 - 16:05:43
Nee. Nicholas Fairall (USA) sloopte wel een rugwervel en Simon Ammann (SUI) hield een hersenschudding over aan zijn tweede val van het toernooi, maar dat gebeurt elk seizoen meerdere keren. Echt hele zware ongelukken die carrières of zelfs levens beëindigen zie je niet heel veel.

Ook Daiki Ito (JPN), Nicholas Alexander (USA) en Rok Justin (SLV) vielen, maar dat had geen gevolgen.

Oké, maar dit zag er voor mij toch alles behalve smakelijk uit.

http://youtu.be/dT0DetJVxJk
Some things are too important to be left in the past.

Jehoentelaar

Dit was de klap van Ammann met de hersenschudding ja, die was niet best maar het kan - uiteraard - veel gekker. Toch, ik zie inclusief de Vierschanzen denk ik zo'n acht à tien wereldbekerwedstrijden per seizoen, maar heel veel grote schuivers zijn er niet. Wat uiteraard mee kan spelen is dat veruit het overgrote deel van de sprongen die een springer maakt in de zomer plaatsvinden, zowel in het zomerseizoen zelf (graswedstrijden) als de trainingen in voorbereiding op de 'grote' wereldbeker in de sneeuw. De grotere ongelukken vinden vooral tijdens dergelijke wedstrijden en trainingen plaats.

SDG

Door alle races die ik volg kijk ik tegenwoordig zo goed als nauwelijks nog naar andere sporten. Kwestie van niet aan mijn tv/pc vast te groeien en ook nog iets anders te doen in mijn vrije tijd. Als je F1 en de drie MotoGP-klassen (en het WRC) volgt, zit je agenda sowieso al direct proppensvol. Vanaf half maart tot eind november staan er misschien goed en wel twee of drie sportvrije zondagen op de kalender, ga dus zelf maar na. Voor de rest ga ik dit jaar meer highlights opzoeken denk ik. Alhoewel, je weet hoe dat gaat met goede voornemens he...  :)

Robbert65

Naast alle F1 races komend jaar kijk ik speciaal uit naar Wimbledon en de Tour de France, geweldige sportevenementen met een geheel eigen dynamiek en status. Daarnaast volg ik de AFC Ajax natuurlijk op de voet, dat spreekt voor zich;-)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Backgamon


Wings