Wat met Lierse ?

Gestart door Hamilton MASTER, 28 november 2005 - 23:15:32

« vorige - volgende »

Hamilton MASTER

Het stadsbestuur doet dus nog geen uitspraak over de zaak. Ze wil eerst de nieuwe gegevens bestuderen alvorens een uitspraak te doen.

Stad Lier zou 2,3 miljoen € geven aan Lierse indien ze akkoord gaan.
Lierse heeft enorm veel schulden en dit ondanks de 3 miljoen € kapitaal-injectie van Leo Theyskens.


Ik denk (en vrees) dat Lierse failliet zal verklaard worden. De put gaat dieper en dieper worden. De Stad Lier zal moeten blijven financieren.



The REAL BUTTON Freak

En zo speelt Lierse volgend jaar in derde klasse, het is jammer, maar het zal gebeuren denk ik.

Kijk naar Kv Mechelen, Lommel, Beerschot vroeger, zelfs Berchem.

Als je kijkt naar alle ploegen die elk jaar moeten vechten voor hun licentie, er is toch iets serieus mis met het voetbal in België.

Om Kompany te citeren "Wil je in België zo'n voetbal zien als dat van Chelsea moet er nog heel veel gebeuren"

Ik vind het heel erg voor Lierse want het is de enigste club in het land waar je rustig met je kindere naar toe kan gaan.

Het wordt tijd dat Walter Grootaerts ook zoiets op gang zet als Marc Uiterhoeven bij Kv Mechelen.

Jasper

Van een spits aankopen in de winterstop zal dus ook niet veel in huis komen zeker? Dat was onze enige hoop voor verbetering. Nu wordt het tweede of derde klasse volgend jaar. :'(

JVA

Het is erg dat zo een club nog bestaat. Ze hebben jaren geleden gewoon veel meer geld uitgegeven dan ze hebben, en nu zou een ander het moeten betalen? Failliet verklaren en stoppen die handel. En vooral de schuldigen laten opdraaien voor de zaken. Erg voor de supporters, maar wees eerlijk. Waarom koopt men een ganse nieuwe (en dure ) ploeg als men geen geld heeft? Helaas zullen ze in derde (of vierde) klasse kunnen herbeginnen!  :( :(

Supermariobros

Bijzonder jammer voor de supporters, ik heb het altijd al een sympathieke ploeg gevonden. Tja, waarschijnlijk 3e klasse volgend seizoen, het is onvermijdbaar vrees ik.

Jasper

Citaat van: JVA op 29 november 2005 - 18:03:58
Het is erg dat zo een club nog bestaat. Ze hebben jaren geleden gewoon veel meer geld uitgegeven dan ze hebben, en nu zou een ander het moeten betalen? Failliet verklaren en stoppen die handel. En vooral de schuldigen laten opdraaien voor de zaken. Erg voor de supporters, maar wees eerlijk. Waarom koopt men een ganse nieuwe (en dure ) ploeg als men geen geld heeft? Helaas zullen ze in derde (of vierde) klasse kunnen herbeginnen! :( :(
Beetje gefrustreerd i.v.m. KVM?

Er is slechts management geweest, dat zal niemand ontkennen. Maar al wie er nu bij Lierse is, is er om de brokken te lijmen. Het was misschien wel de laatste voetbalCLUB, PLOEG, die kampioen gespeeld is in België. Een échte ploeg, daarmee bedoel ik een simpel boerenploegske zonder heel veel geld.

Daarom heb ik ook veel sympathie voor Zulte-Waregem. Het zijn de kleine ploegjes die het Belgisch voetbal typeren, want vooral Anderlecht en Genk hebben Europees bewezen dat niet te kunnen.


En op het einde van deze post al (ik heb het einde enkele minuten later geschreven dan het begin), trek ik de eerste regel van deze post al terug. Want je geeft met smileys ook wel aan dat je het jammer vindt voor Lierse. ;)

The REAL BUTTON Freak

Ik heb altijd veel respect voor Lierse gehad, ik zelf ben een Antwerp supporter en ik weet evengoed mocht GBA degraderen dat een fusie dan een feit is.

Ik heb sinds ik Antwerp volg maar 1 glorie momentje mogen mee maken en dat was de finale van de beker voor beker winaars in Wembley in 1993 sinsdien hebben ze 4 seizoenen in Tweede klasse gespeeld, waarbij dit seizoen alles vierkant lijkt te draaien.

Ik heb men geliefde club ten onder zien gaan en nog zien zakken door mismanagment, slechte spelers en trainers.

De stad kan eigenlijk weinig verweten worden, ik vind het niet nodig om belasting geld te gebruiken om voetbal clubs te redden.

Ik trek mij het lot van elke ploeg aan die het slecht doet door financiële problemen.

Ik hoop uit de grond van men hart het beste voor Lierse maar ik vrees er voor.

razzle_dazzle

Het zou misschien niet slecht zijn voor Lierse om eens helemaal opnieuw te beginnen zoals KV Mechelen en Lommel, want de malaise duurt nu al enkele jaren en als het blijft aanslepen zouden de gevolgen wel eens veel groter kunnen zijn.

JVA

Citaat van: Jasper op 29 november 2005 - 20:30:06
Citaat van: JVA op 29 november 2005 - 18:03:58
Het is erg dat zo een club nog bestaat. Ze hebben jaren geleden gewoon veel meer geld uitgegeven dan ze hebben, en nu zou een ander het moeten betalen? Failliet verklaren en stoppen die handel. En vooral de schuldigen laten opdraaien voor de zaken. Erg voor de supporters, maar wees eerlijk. Waarom koopt men een ganse nieuwe (en dure ) ploeg als men geen geld heeft? Helaas zullen ze in derde (of vierde) klasse kunnen herbeginnen! :( :(
Beetje gefrustreerd i.v.m. KVM?

Er is slechts management geweest, dat zal niemand ontkennen. Maar al wie er nu bij Lierse is, is er om de brokken te lijmen. Het was misschien wel de laatste voetbalCLUB, PLOEG, die kampioen gespeeld is in België. Een échte ploeg, daarmee bedoel ik een simpel boerenploegske zonder heel veel geld.

Daarom heb ik ook veel sympathie voor Zulte-Waregem. Het zijn de kleine ploegjes die het Belgisch voetbal typeren, want vooral Anderlecht en Genk hebben Europees bewezen dat niet te kunnen.


En op het einde van deze post al (ik heb het einde enkele minuten later geschreven dan het begin), trek ik de eerste regel van deze post al terug. Want je geeft met smileys ook wel aan dat je het jammer vindt voor Lierse. ;)

Waarom zou ik gefrustreerd moeten zijn ivm KVM?? Omdat die in hetzelfde schuitje ziek waren? Ook daar heeft het lang geduurd tot er uiteindelijk geen andere uitweg was; Dit zal met Lierse ook gebeuren geloof me maar. Ik heb wel sympatie voor de supporters, maar absoluut niet voor de beheerders. Dat zijn leugenaars geloof me maar! Lierse heeft zoveel schulden, dat er geen uitkomen meer aan is. Men heeft gehoopt om met het kopen van onbekende buitenlanders enkele dikke vissen te vangen en zo bij verkoop de winst te gebruiken om te putten te dichten. Driemaal helaas. Mislukt!! Er zijn spelers bij die hun schoenen nog eens niet kunnen knopen!

PS: Ik ben supporter van RCM niet van KVM! ;)

En wat ik vertel geld niet enkele voor Lierse, maar voor alle clubs die meer uitgeven dan ze bezitten!! Van groot tot klein.

Er is wel een ploegske waar ik bewonderng voor heb! RWDM!!
Waarom? Die waren failliet en zijn helemaal onderaan met een nieuw stamnummer begonnen. Bijna nniemand weet dat! Ze staan nu op kop in 4 provinciale in Brabant met als trainer niemand minder dan Georges Heylens.
Kijk maar eens op www.RWDM.be

Greetz

razzle_dazzle

Dat van RWDM wist ik niet, ikd acht FC Brussels RWDM was  :-\.

JVA

Citaat van: Razzle_dazzle op 14 december 2005 - 17:07:43
Dat van RWDM wist ik niet, ikd acht FC Brussels RWDM was  :-\.

Brussels is ontstaan uit ...Strombeek.
Er zitten wel veel mensen van het vroegere RWDM (oa Vermeersch) maar het is niet het 'echte' RWDM.

Hamilton MASTER

Yup, ontstaan uit KFC Strombeek en nu heet het officieel FC Molenbeek Brussels.

Vandaar de vergissingen. :) Logisch als je het allemaal zo moeilijk wil maken ;)



Supermariobros

Lierse is plots niet meer zeker dat het ruim één miljoen euro krijgt van de gemeente. Indien het geld er wel komt, zou dat ten vroegste in februari zijn.

Het gemeentebestuur van Lier bereikte een akkoord over het geld, maar de gouverneur van Antwerpen blokkeert de som van ruim een miljoen euro nu.

De gouverneur van Antwerpen heeft namelijk een klacht ontvangen tegen het besluit van de gemeenteraad om Lierse het geld te geven.

De gouverneur krijgt nu 50 dagen om de klacht te onderzoeken. Van wie de klacht komt, is niet bekend.

Lierse hoopte het geld eind december te krijgen, om de licentieschulden aan te zuiveren. Lierse kampt met een cashflowprobleem van 1,5 miljoen euro.

Lierse organiseerde al twee businessavonden om 1 miljoen euro bijeen te sprokkelen. Zo moet het januari halen. Maar nu moet de club ook op zoek naar overbruggingskrediet tot februari.

Crisismanager Danny Aras geeft toe dat dit een ramp is, maar zegt hij: "Met besparingen en de verkoop van enkele spelers behoort Lierse binnenkort tot één van de vijf gezondste clubs van België. Lierse is niet ten dode opgeschreven."

Als Lierse echter degradeert, dan valt het tv-geld terug van 1,34 miljoen naar 13.000 euro. En in dat geval kan Lierse de schulden aan de stad niet afbetalen.

Wordt vervolgd...



JVA

Dat geld dat eventueel van de stad zal komen zal de doodstrijd alleen wat rekken. Lierse is ten dode opgeschreven hoezeer de supporters het ook anders zouden willen zien. Over enkele weken begint de strjid voor het behalen van de licentie weeral. Het blijft niet goed gaan. Haal deze topic maar boven als het gedaan is met Lierse. En wellicht volgen er nog enkele. Ik zal er geen spijt van hebben. Wie te veel geld uitgeeft moet er maar voor boeten. Dit is een gouden raad waar de meeste clubs blijkbaar geen oren naar hebben.

Rippie

Ik vind het belachelijk dat gemeentes bijspringen als een voetbalclub in financiële moeilijkheden verkeerd. Ook in Nederland gebeurd dat regelmatig. Als een andere bedrijf failliet dreigt te gaan, krijgen ze niks. Waarom is dat anders voor een voetbalclub? Ook zo'n club dient goed met zijn geld om te gaan. Als ze dat niet kunnen dienen ze daarom ook gewoon failliet verklaard te worden. Blijkbaar gelden er voor voetbalclubs speciale regels in onze maatschappij...  >:(
Formerly known as MrF1 ;)

De geschiedenis is het heden, gezien door de toekomst