Romario blijft maar doorgaan

Gestart door Supermariobros, 20 oktober 2005 - 11:07:44

« vorige - volgende »

Supermariobros

Romario de Souza Fária kondigde vorig seizoen zijn afscheid aan, maar daar kwam hij snel op terug. De 39-jarige Braziliaan overweegt zelfs om na dit seizoen door te gaan. Romario speelt nu bij Vasco da Gama.

'O Baixhinho' (kleintje, Romario is maar 1,68 m groot) trok in 1988 van Vasco da Gama naar PSV Eindhoven. In 1993 klopte FC Barcelona op de deur. Romario werd er meteen topscorer met 30 doelpunten in 30 wedstrijden. Het volgende seizoen was een stuk minder: 13 wedstrijden en 4 doelpunten. Romario keerde terug naar Brazilië en ging er bij Flamengo spelen.

Daarna ging het in sneltempo van Valencia (4 wedstrijden) via opnieuw Flamengo naar Vasco da Gama, Fluminese en terug Vasco da Gama. In 2003 ging Romario in op een rijkelijk aanbod uit Qatar van Al-Sadd Sport Club Doha. De kleine goalgetter speelde er slechts drie keer mee en stapte terug op het vliegtuig. Hij maakte het seizoen rond bij Fluminese. Dit seizoen is hij weer actief voor Vasco da Gama.

Romario heeft een mooi palmares bij elkaar gesprokkeld: 1989 Copa América en Speler van het Jaar in Nederland, 1994 topscorer in Spanje en wereldkampioen met Brazilië, 2000 Zuid-Amerikaans Speler van het Jaar en in 2001 topscorer en Speler van het Jaar in Brazilië.


razzle_dazzle



Wie herrinert zich deze beelden nog  8)?

Supermariobros

Citaat van: Razzle_dazzle op 20 oktober 2005 - 16:51:56


Wie herrinert zich deze beelden nog  8)?

Schitterend hé, als ik het goed heb is het een foto van op het WK '94 in de V.S.

razzle_dazzle

Uhuh, na een mooie overwinning tegen Nederland  :P.

Supermariobros

Citaat van: Razzle_dazzle op 20 oktober 2005 - 18:58:35
Uhuh, na een mooie overwinning tegen Nederland  :P.

yep, een 3-2 overwinning in de 8e finales

Juan Pablo

Citaat van: Razzle_dazzle op 20 oktober 2005 - 18:58:35
Uhuh, na een mooie overwinning tegen Nederland  :P.

Lameraaie, een belg  ???

(is dit trouwens altijd zo?, als een f1 seizoen kapt dat iedereen dan ruzie gaat zoeken ofso  ::) :P :D

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

razzle_dazzle

Citaat van: Juan Pablo op 20 oktober 2005 - 20:26:14
Citaat van: Razzle_dazzle op 20 oktober 2005 - 18:58:35
Uhuh, na een mooie overwinning tegen Nederland  :P.

Lameraaie, een belg  ???

(is dit trouwens altijd zo?, als een f1 seizoen kapt dat iedereen dan ruzie gaat zoeken ofso  ::) :P :D
Het zou pas leedvermaak geweest zijn als ik die befaamde 1-0 zou bovenhalen... ;)

Supermariobros

Romario op zijn 39ste Braziliaans topschutter

Romario heeft een nieuwe titel bijgeschreven op zijn rijk gevulde palmares. Op de laatste speeldag van het Campeonato Brasileiro scoorde de 39-jarige spits van Vasco da Gamo twee keer tegen Parana. Daarmee haalde hij meteen de topschutterstitel binnen.

,,Dit is een bijzondere dag voor mij'', aldus de vermaarde aanvaller. ,,Ik heb zelfs mijn eigen record verbeterd. Op het laatst werd zelfs nog een doelpunt onterecht afgekeurd.''

Met 22 goals mag Romario zich artilheiro van Brazilië noemen. Romario had 31 wedstrijden nodig om zijn hoogste score ooit in de nationale competitie te laten noteren. Hij is nu voor de derde keer topschutter en is mederecordhouder aller tijden. Alleen Dario en Tulio deden in het verleden even goed.

Een echte goalgetter, die Romario

Juan Pablo

Citaat van: Razzle_dazzle op 20 oktober 2005 - 21:02:32
Citaat van: Juan Pablo op 20 oktober 2005 - 20:26:14
Citaat van: Razzle_dazzle op 20 oktober 2005 - 18:58:35
Uhuh, na een mooie overwinning tegen Nederland  :P.

Lameraaie, een belg  ???

(is dit trouwens altijd zo?, als een f1 seizoen kapt dat iedereen dan ruzie gaat zoeken ofso  ::) :P :D
Het zou pas leedvermaak geweest zijn als ik die befaamde 1-0 zou bovenhalen... ;)

nooit van gehoord :)

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Hamilton MASTER

Toch is Carlos Tevez de enige en rechtmatige winnaar van de titel 'beste speler in de Braziliaanse competitie'.
Maar inderdaad mooi wat Romario nog kan. Jammer dat het Europese niveau te hoog is voor hem :(



Supermariobros

Romario doet er nog een jaartje bij

Romario blijft nog een jaar langer voetballer. De bijna 40-jarige Braziliaan tekende woensdag een jaar bij bij Vasco de Gama. Dat ondanks belangstelling van landskampioen Corinthians.

Vorig jaar werd Romario met 22 doelpunten nog topscorer in de Braziliaanse competitie.
Romario is een van de grote sterren van het Braziliaanse voetbal. In 1994 leidde hij zijn land naar de wereldtitel. Hij is de tweede topscorer aller tijden in de Seleçao (70 doelpunten in 87 wedstrijden), na de legendarische Pelé.

Hij blijft het toch maar doen hé, Chapeau!

razzle_dazzle

Romario schittert, maar verliest toch

Ondanks drie goals heeft aanvaller Romario in de Braziliaanse competitie niet kunnen voorkomen dat zijn club Vasco da Gama verloor van Botafogo: het werd 5-3.

De oud-international, voormalig speler van PSV en Barcelona, heeft naar eigen zeggen nu 955 doelpunten in het profvoetbal achter zijn naam. Over die statistieken bestaat in Brazili? overigens wel discussie.

Supermariobros

Romario de Souza Faria is gisteren 40 geworden en wil dat vieren door straks 1000 kaarsjes uit te blazen. Niet per levensjaar, maar per doelpunt. Vorig jaar werd Romario bij Vasco da Gama nog Braziliaans topschutter met 22 goals, zaterdag maakte de pocketspits zijn 950ste treffer uit zijn carrière, ondanks 2-1-verlies tegen America uit Rio de Janeiro.

Deze maand zit de gewezen PSV'er en Barcelonees al aan negen goals uit zeven duels. Dat inspireerde zijn club tot het opzetten van het project 'Romario 1000'. Oefenwedstrijden, vrijstelling van trainingen en andere privileges zoals het bijwonen van party's behoren tot het pakket voor de ex-wereldkampioen. ,,Vorige week ging ik pas om vier uur slapen en scoorde ik 's anderendaags een hattrick, zo werkt mijn lichaam.

Supermariobros

#13
Het is zover, Romario heeft zondagnacht zijn 1.000e doelpunt uit zijn carrière gemaakt.  De 41- jarige Braziliaan scoorde op penalty en werd meteen daarna uitgebreid gevierd door zijn ploegmaats en omringd door camera's en fotografen.

http://www.youtube.com/watch?v=HWC2ttsdIH4&eurl=http%3A%2F%2Fwww%2Ehln%2Ebe%2Fhlns%2Fcache%2Fdet%2Fart%5F467523%2Ehtml%3Fwt%2Ebron%3DhlnBottomArtikels

Supermariobros

Romario weet maar van geen ophouden. De 41-jarige Braziliaanse top-topschutter staat dicht bij zijn rentree voor Vasco da Gama. De Kleine is zo goed als hersteld van de enkeloperatie die hij twee maanden geleden onderging. Sinds twee weken traint hij opnieuw mee met zijn Braziliaanse club, zondag maakt Romario waarschijnlijk zijn rentree tegen Botafogo.

'Romario is een uitzonderlijke atleet', legde chirurg Caio Nery uit aan het Braziliaanse Globo. 'Ik begeleid zijn revalidatie en ik denk dat het nu tijd wordt voor hem om weer te gaan spelen.'

Het was geleden van 14 juni dat Romario voor het laatst in actie kwam. Eerder dit jaar scoorde hij het 1.000ste doelpunt uit zijn loopbaan, inmiddels staat de teller op 1.002. Als Romario wil stoppen bij een rond getal, kan hij zondag maar best aanknopen met (veel) doelpunten. Zijn landgenoot Afonso Alves van Heerenveen toonde zondag alvast het goede voorbeeld met zeven doelpunten in 67 minuten.

Hij blijft maar doorgaan.   8)