Armstrong gebruikte epo

Gestart door Ferrari 2010, 23 augustus 2005 - 19:59:29

« vorige - volgende »

Raikkonen MASTER

Jonathan Vaugters zegt het tegenovergestelde. Hij zei dat niemand hem ooit heeft gesproken over een toverdrank.

Maar dit valt eigenlijk te verklaren. Ik denk niet dat een ploeg met een kaliber renners als Discovery, Armstrong, Heras, Ekimov, Beltran, Hincapie, ... aan de mindere renners van het team aan de grote klok gaan hangen dat er epo gebruikt wordt.

Ik denk dat enkel de top-renners dit weten net omdat het risico te groot is dat er een lek ontstaat.
De grote renners zouden dan epo gebruiken en beter presteren, waardoor zij nadien, mochten ze het toch uitlekken, zelf het slachtoffer zijn van hun lekkage.
Dus een beetje chantage door hen erin te betrekken.

Armstrong heeft gebruikt, net als Merckx en Vandenbroucke...
Ik hoop dat Lance het ooit zal toegeven, de bewijzen zijn er toch al, nu moet hij nog toegeven.

Raikkonen MASTER

Hij gaat opnieuw koersen...  ::)

Hij gaat al mee op stage en daar zal hij de knoop doorhakken.


Ik geloof hier dus NIETS van! Er is teveel aandacht op het epo-gebruik dat hij nu aandacht wil op de sportieve kant.
Hij wou tijd voor zijn kinderen en vrouw, heeft hij die tijd nu opeens niet meer nodig ?

Bjorn

Wie gebruikt niet. Volgens mij is het héél simpel, wie niet gebruikt kan geen topper worden. Dus hij zal niet meer gebruiken als een ander denk ik dan.
En dan nog... vijgen na Pasen noem ik dat. Waarom komen ze daar pas nu mee uit? Beetje dom...
De Mens: In Het Gras![/color]

Raikkonen MASTER

Omdat de Epo-test pas na 2001 echt in werking trad.

In 1999 en in 1998 werden er controles gedaan maar werd er meer getest naar de waterdichtheid van de test.
Pas in 2000 of 2001 werd de test 100% zeker beschouwd. Dit kan nu ook niet meer na de affaire Rutger Beke.

In 1999 werd Armstrong dus betrapt op het gebruik van Epo maar werd er niets van gezegd. Waarom weet niemand. De onderzoekers van toen zeggen nu dat ze niet zeker waren van de correctheid van de test terwijl deze onderzoekers nu zeggen dat het 100% zeker is.

Ook de 6 positieve stalen van Armstrong op verschilllende tijdstippen zouden duidelijk maken dat van een Rutger Beke-geval geen sprake kan zijn.

Beke geeft altijd positieve plasjes na een zware wedstrijd. Armstrong dus niet, wat kan wijzen op selectief gebruik van Epo.

Armstrong werd ook niet altijd gecontroleerd dus kan het zijn dat hij nog meer gebruikte.

Ik ga akkoord met Bjorn dat je om deze topsport te willen overleven iets moet nemen.
Er moet dan ook open kaart gespeeld worden. Ik denk dat maar 20% clean is in het wielerpeloton.
Maar niemand geeft dit toe.

David Millar zou ook nooit gebruiken maar werd toch Wereldkampioen Tijdrijden onder invloed van Epo.

In Spanje wordt er nog minder gekeken naar Epo. Hoe komt het dat Heras, Mentsjov, Landis en Sastre super zijn in de Vuelta en niet goed in de Tour? Niet door alleen te trainen.

Men wil het wielrennen beschermen. Maar stel dat je als organisator van de Ronde van Vlaanderen, Tom Boonen krijgt als winnaar. En uiteindelijk blijkt dat hij positief heeft getest, zou je het zeggen aan de mensen? Zou je hun held kelderen? Er zijn er veel die dit niet zouden doen. Daarom kom je met problemen.

Supermariobros

Dopingzaak-Armstrong: hoofd medische commissie UCI gaf document door

Er is een nieuw element in de vermoedelijke dopingzaak rond zevenvoudig Tourwinnaar Lance Armstrong. De Nederlander Leon Schattenberg, het hoofd van de medische commissie van de Internationale Wielerunie (UCI), heeft in de zaterdageditie van de Süddeutsche Zeitung toegegeven, dat hij een document van Armstrong aan een journalist van het Franse sportblad L'Equipe heeft gegeven en dus niet zijn landgenoot en UCI-voorzitter Hein Verbruggen.

De baas van het Wereld Antidoping Agentschap (WADA), Dick Pound, had donderdag verklaard dat Verbruggen de man was die 'minstens één document' heeft doorgegeven. Pound vertelde de Süddeutsche Zeitung dat Verbruggen hem na zijn teleconferentie van donderdag opbelde en Schattenberg als verantwoordelijke aanduidde.
Schattenberg gaf toe dat enkele dagen voor het einde van de Tour de France 2005 een Franse journalist op de UCI-hoofdzetel is geweest. Naar eigen zeggen wou hij een artikel maken over het feit of de UCI al dan niet aan Armstrong de toelating heeft gegeven om als ex-kankerpatiënt testosteron te mogen gebruiken.

De UCI antwoordde de man dat nog nooit dergelijke toelating is gegeven, ook niet aan de Texaan. Om dat te bewijzen had Armstrong -aldus Schattenberg- beloofd om aan de journalist een kopie van een van zijn dopingformulieren te overhandigen. Met de hulp van het codenummer op dat formulier kon L'Equipe de positieve dopingstalen uit de Tour '99 die in het Franse lab in Parijs werden geanalyseerd, aan de Amerikaan toeschrijven.

Op 23 augustus onthulde de Franse sportkrant L'Equipe dat zes urinestalen van Armstrong uit de Tour de France van '99 positief zouden zijn op EPO. Die analyse, die wetenschappelijke doeleinden diende, respecteerde echter niet het heersende protocol bij antidopingcontroles.

Bron: Het nieuwsblad


Raikkonen MASTER

Jaques Rogge, IOC voorzitter, heeft gezegd dat hij een onafhankelijk onderzoek wil met de urine die over is van de Tour van 1999.

Eerst gaan ze tests doen op DNA waardoor 100% zeker is dat het om Armstrongs urine gaat.

Nadien doen ze dopingtests. Hij zal wel tegen de lamp lopen.