1 april

Gestart door Supermariobros, 29 maart 2005 - 16:04:32

« vorige - volgende »

Olav18

Op mijn werk heb ik even wat extra kosten in de verlies en winst rekening gezet. Mijn baas gelijk naar mij toe om te vragen hoe dat kan, gisteren nog bedrag x in de plus nu ongeveer hetzelfde bedrag in de min.

Hij was wel opgelucht toen hij hoorde dat het slechts een 1 april grap was.
http://www.insidef1.nl

F1REM: G3B (Ralph Lammertink)

kevin

Citaat van: Olav18 op 02 april 2005 - 11:47:57
Op mijn werk heb ik even wat extra kosten in de verlies en winst rekening gezet. Mijn baas gelijk naar mij toe om te vragen hoe dat kan, gisteren nog bedrag x in de plus nu ongeveer hetzelfde bedrag in de min.

Hij was wel opgelucht toen hij hoorde dat het slechts een 1 april grap was.

Dat moet je maar eens proberen als je op 1 april een controle door de fiscus krijgt. Wedden dat die daar niet mee kunnen lachen  ;)

Greetz
Kevin
Schumacher rulez!

Supermariobros

Aprilvis veroorzaakt massaal straatprotest in Kroatië

Ook in een aprilvis getrapt vandaag? 1 april-grappen kunnen ook uit de hand lopen, zoals in Kroatië. Een Kroatische nieuwswebsite had gemeld dat het land riskeerde uitgesloten te worden van het WK voetbal. Prompt trokken duizenden Kroaten de straat op om daartegen te protesteren. Rellen konden maar op het nippertje vermeden worden.

Gotovina uitleveren of niet naar WK
De site Index News beweerde dat de Wereldvoetbalbond FIFA Kroatië niet zou laten deelnemen aan het WK voetbal volgend jaar in Duitsland, tenzij het land de gevluchte oorlogsmisdadiger generaal Ante Gotovina zou uitleveren. Dat nieuws was net iets te geloofwaardig om er meteen een 1 april-grap in te zien. Gotovina wordt immers wel degelijk gezocht voor oorlogsmisdaden tijdens de burgeroorlog die het uiteenvallen van Joegoslavië veroorzaakte. Aangezien Kroatië had geweigerd Gotovina uit te leveren, had de Europese Unie de toetredingsonderhandelingen met Kroatië opgeschort.

Blatter geciteerd
De grappenmakers gingen zelfs zo ver dat ze FIFA-voorzitter Sepp Blatter citeerden. "Het is duidelijk dat de Kroaten meer om voetbal geven dan om wat dan ook. Na overleg met de Europese Commissie hebben we besloten Kroatië uit de Wereldbeker te houden tot het land generaal Ante Gotovina uitlevert."

Nog net vreedzaam
Duizenden mensen namen dit bericht ernstig en trokken de straten van Zagreb en Pakostane (het geboortedorp van Gotovina) op. Ze droegen spandoeken met steunbetuigingen aan Gotovina en aanvallen op de FIFA. De website haastte zich dan maar om toe te geven dat het allemaal opgezet spel was.  Politiewoordvoerder Zlatko Mehun zei: "Er was een grote demonstratie voor de vroegere woonplaats van Gotovina. De gemoederen raakten danig verhit, maar het bleef nog net vreedzaam. In Zagreb was er nog meer volk op de been. Daar waren de demonstranten pas echt woedend, maar er werd niemand gearresteerd."

Kroatië leider in Groep 8
Wat ons betreft een compleet misplaatste grap met bijna heel nare gevolgen. Kroatië is overigens goed op weg om wel degelijk het WK voetbal te halen, want ze staan op kop in Groep 8.

Jasper