Andere raceklassen

Gestart door Doefie, 29 maart 2005 - 13:06:14

« vorige - volgende »

Vind je het goed?

Ja
15 (83.3%)
Nee
3 (16.7%)

Totaal aantal stemmen: 15

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 13 oktober 2012 - 13:18:58
Een mooie hoeveelheid coureurs uit de IndyCar series! En Grand-Am crashpiloot Ricky Taylor mag zo te zien ook meedoen. 8)
Nou maak je mij nieuwsgierig...Zal wel het eea bekijken op Youtube... :P

Jehoentelaar

Haha! Ricky heeft het afgelopen jaar gepresteerd om in leidende positie de auto te tegen de zijkant van de pitmuur (uitkomen pitstraat!) te parkeren. En een race later spinde 'ie achter de SC de muur in, wederom in leidende positie... was zijn teambaas (familie van Ricky, dacht zijn vader!) niet erg blij mee. :P

Kootje

begrijpelijk
ken 'm niet, maar wat 'n idioot moet dat wel niet zijn?

Jehoentelaar

Ik ken 'm niet heel goed, volg Grand-Am nog niet zo lang. Is veel kritiek op hem geweest, en met name het gegeven dat de teambaas familie is deed hem in de media geen goed (beetje Van Bommel en Van Marwijk verhaal). Hij kan echter wel bloedsnel zijn, de laatste race van het seizoen werd glansrijk gewonnen. Die snelheid heeft hem de overstap naar het op papier grote team Spirit of Daytona opgeleverd, dus hij kan wel hard rijden.

Jehoentelaar

Nadat Ricky Taylor SunTrust heeft verlaten, is de teamnaam veranderd naar Wayne Taylor Racing en is Ricky Taylor vervangen door Jordan Taylor. Eh, juist. :D

Jehoentelaar

Wie anders dan Ricky Taylor bekeek Down Under vandaag ondersteboven...

SDG

#66
Citaat van: Jehoentelaar op 20 oktober 2012 - 22:50:08
Wie anders dan Ricky Taylor bekeek Down Under vandaag ondersteboven...


Zonet pas beide races gezien, daarom had ik even nog niet op de link geklikt...  ;)

Weer een spectaculair weekend daar in de V8Supercars, haha! Beide races overigens gewonnen door Jamie Whincup/Sebastien Bourdais en Will Davison/Mika Salo.

De Dan Wheldon Memorial Trophy (beste gelegenheidsrijder van het weekend) gaat net als vorig jaar naar Bourdais.

Jehoentelaar

Het laat maar weer zien wat een briljant goede coureur Bourdais is. Dominerend in de CCWS, goed meekomend in z'n enkele V8S entries, niet heel ver van Vettel in de F1 vandaan en als de auto goed is ook in de subtop van IndyCar. Geef hem een contract bij Penske of Ganassi en hij rijdt het hele veld zoek.

SDG

Volgende race in de V8's is trouwens in Abu Dhabi, in het voorprogramma van de Formule 1!  8)

Kootje

Citaat van: Jehoentelaar op 24 oktober 2012 - 21:03:24
Het laat maar weer zien wat een briljant goede coureur Bourdais is. Dominerend in de CCWS, goed meekomend in z'n enkele V8S entries, niet heel ver van Vettel in de F1 vandaan en als de auto goed is ook in de subtop van IndyCar. Geef hem een contract bij Penske of Ganassi en hij rijdt het hele veld zoek.

Maar wel té ver.
Inderdaad 'n retegoede coureur, maar voor F1 kwam hij toch net te kort.
Vreemd genoeg.

Fabian

Tja Bourdais leek nog een veelbelovende rijder, maar het kwam er eigenlijk nooit echt uit. Vettel stoof hem op een gegeven moment voorbij.

SDG

#71
Citaat van: Jehoentelaar op 24 oktober 2012 - 21:03:24
Het laat maar weer zien wat een briljant goede coureur Bourdais is. Dominerend in de CCWS, goed meekomend in z'n enkele V8S entries, niet heel ver van Vettel in de F1 vandaan en als de auto goed is ook in de subtop van IndyCar. Geef hem een contract bij Penske of Ganassi en hij rijdt het hele veld zoek.

Zonder afbreuk te willen doen aan de prestatie van Bourdais, had hij natuurlijk wel het voordeel gekoppeld te zijn aan Jamie Whincup, onbetwist de beste rijder uit de serie. Zoals we bij de start van race 1 konden zien, maakt het op zo'n stratencircuit wel degelijk een groot verschil wanneer je vanop de eerste rij kunt vertrekken dan wanneer je ergens in het middenveld moet starten. Nietwaar, Ricky Taylor?

Maar het neemt niet weg dat het niveau in de V8's bijzonder hoog ligt, als je ziet hoe dicht het veld daar vaak bij elkaar zit. Net zoals in de DTM is het in de kwalificaties vaak een kwestie van een paar duizendsten van een seconde. Het is niet echt een serie waar je zomaar eventjes instapt en meteen meedraait. Zie bv. maar hoe Jacques Villeneuve afgelopen zomer enkele wedstrijden meedeed als invaller en de hele tijd stijf achteraan reed.

Matthijs

Wat een briljante serie is die V8Supercars in Australië. Heb dit jaar een aantal wedstrijden via Youtube teruggekeken en wat een spectakel! Jammer dat wij in Europa (nog) niet zoiets hebben. DTM is wat dat betreft veel teveel high-tech.

Franky R.

Citaat van: Matthijs op 25 oktober 2012 - 13:11:09
Wat een briljante serie is die V8Supercars in Australië. Heb dit jaar een aantal wedstrijden via Youtube teruggekeken en wat een spectakel! Jammer dat wij in Europa (nog) niet zoiets hebben. DTM is wat dat betreft veel teveel high-tech.
Ik heef je helemaal gelijk...Maar in Europa geilt men op DTM-achtige shit, terwijl je ook met NASCAR-achtige lowtech prachtige race's kunt hebben.

SDG

#74
Citaat van: Franky R. op 25 oktober 2012 - 14:31:05
Citaat van: Matthijs op 25 oktober 2012 - 13:11:09
Wat een briljante serie is die V8Supercars in Australië. Heb dit jaar een aantal wedstrijden via Youtube teruggekeken en wat een spectakel! Jammer dat wij in Europa (nog) niet zoiets hebben. DTM is wat dat betreft veel teveel high-tech.
Ik heef je helemaal gelijk...Maar in Europa geilt men op DTM-achtige shit, terwijl je ook met NASCAR-achtige lowtech prachtige race's kunt hebben.

Misschien dat het ook eens tijd wordt dat ze aan de formule van het WTCC sleutelen of zo, want ik heb het gevoel dat ik daar stilaan een beetje klaar mee ben. Dat gooi-, smijt- en botswerk is goed voor een keer, maar op de duur gaat het toch wat vervelen. Op stratencircuits kan het zo gebeuren dat er meer achter de safetycar gereden wordt dan dat er effectief geracet wordt. Bovendien blijft het allemaal wat verwarrend om volgen en is de spanning ook wat kunstmatig, met dat ingewikkelde kwalificatiesysteem en de gewichtshandicap. Ook de dominantie van Chevrolet de laatste jaren heeft het kampioenschap geen goed gedaan. Het concept van die sprintraces heeft bovendien ook zijn beste tijd wat gehad, vind ik. Race 1 rijdt Chevrolet de tegenstand op een hoopje en in race 2 is het hoofdzakelijk zaak van jezelf zo breed mogelijk maken om de Chevrolets door die omgekeerde grid achter je te houden. Ondanks het spektakel zijn de races daarom vaak zo voorspelbaar als wat. De aantrekkelijkheid van de V8's zit hem ook in het feit dat er geen vast raceconcept bestaat: het gaat daar van WTCC-achtige sprintraces tot endurancewedstrijden van 1.000 kilometer en alles daartussen. Iedere race is daardoor compleet anders.