W SERIES

Gestart door Robbert65, 28 maart 2019 - 10:46:22

« vorige - volgende »

Robbert65

W Series heeft vandaag de definitieve line-up bekend gemaakt:

De 18 rijders:
Jamie Chadwick, UK
Sabre Cook, USA
Marta Garcia, Spain
Megan Gilkes, Canada
Esmee Hawkey, UK
Jessica Hawkins, UK
Shea Holbrook, USA
Emma Kimilainen, Finland
Miki Koyama, Japan
Sarah Moore, UK
Tasmin Pepper, South Africa
Vicky Piria, Italy
Alice Powell, UK
Gosia Rdest, Poland
Naomi Schiff, Belgium
Beitske Visser, Netherlands
Fabienne Wohlwend, Liechtenstein
Caitlin Wood, Australia

Reserverijders:
Sarah Bovy, Belgium
Vivien Keszthelyi, Hungary
Stephane Kox, Netherlands
Francesca Linossi, Italy

Milou Mets en Shirley van de Lof vielen helaas af. Bij de Belgen gingen beide kandidaten van de shortlist door, Naomi Schiff bij de laatsate 18 en Sarah de Bovy als reserverijdster.

W-Series Racing gaat in het voorprogramma van DTM rijden en zal dit jaar dus oop op Assen zijn opwachting maken. Omdat W-Series Racing een eenheidsklasse is zullen we nu kunnen zien of Beitske Visser er inderdaad met kop en schouders bovenuit gaat steken en daadwerkelijk zo getalenteerd is dat ze in de topklasses mee zal kunnen binnenkort.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Breaktest

Ik heb goede hoop; ik gok dat ze in de top 3 eindigt. (baseer dat natuurlijk nergens op want de rest van die wij eh dames ken ik niet).
Ik ga het wel volgen; ben altijd een warm voorstander geweest van een aparte vrouwenklasse.
En het eerste succes heeft die serie al binnen: die Carmen Jorda is hopeloos door de mand gevallen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Matthijs

Citaat van: Robbert65 op 28 maart 2019 - 10:46:22
...of Betske Visser er inderdaad met kop en schouders bovenuit gaat steken en daadwerkelijk zo getalenteerd is dat ze in de topklasses mee zal kunnen binnenkort.
Onderschat Jamie Chadwick en Alice Powell niet

Sphinx

Citaat van: Breaktest op 28 maart 2019 - 15:50:25
Ik heb goede hoop; ik gok dat ze in de top 3 eindigt. (baseer dat natuurlijk nergens op want de rest van die wij eh dames ken ik niet).
Ik ga het wel volgen; ben altijd een warm voorstander geweest van een aparte vrouwenklasse.
En het eerste succes heeft die serie al binnen: die Carmen Jorda is hopeloos door de mand gevallen.

Jorda lijkt zelfs niet eens op de eerste selectiedag te zijn verschenen. Navraag leverde alleen op dat ze besloten heeft 'haar carrière anders in te vullen'. Ik begin me haast af te vragen of ze inderdaad bang was niet op te kunnen tegen de concurrentie.

Visser is zeker een favoriete voor de lange termijn. Evenals Jamie Chadwick en Alice Powell, die de meeste Formule ervaring hebben in het recente verleden. Fabienne Wohlwend is heel goed in GT3 auto's maar heeft wat minder ervaring in de Formule racerij, hetzelfde geldt voor Finland-Zweedse Emma Kimilainen die de laatste tijd veel in touringcars reed.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Breaktest

Vandaag eerste race.
Met DTM in het voorprogramma...
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

Race op Hockenheim live op Ziggo gistermiddag gezien. Niet heel spannend, na een vroege clash in het achterveld erg lange SC en daarna weinig positiewisselingen meer. Visser reed in de eerste helft van de race vanaf 8 naar 4 maar kon geen brug meer slaan naar podiumposities. Er worden totaal 6 races gereden. Onder andere Zolder en Assen maken deel uit van het programma.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Het is jammer dat er slechts 6 races gereden worden (1 per weekend), een F3 had er vorig jaar al 30. Zes races voor een kampioenschap vind ik eigenlijk veel te weinig, jammer dat er niet 2 races in 1 raceweekend gestopt konden worden.

Jamie Chadwick was indrukwekkend. Ik hoop(te) dat Beitske Visser de beste zou zijn, maar als Jamie Chadwick duidelijk beter blijkt te zijn dan de rest dan heeft zij een goede kans om door te stomen naar een regulier (gemengd) kampioenschap. Dan is de opzet van Formule W voorlopig geslaagd lijkt mij. 

Sphinx

Chadwick heeft inderdaad de beste papieren. Reed vorig jaar nog in F3 auto's. De rest (kimilainen, Wohlwend en ook Visser) heeft meer in Touringcars en GT's gereden de laatste jaren. Tuurlijk, Visser reed F3.5, maar dat is ook al meer dan twee jaar terug. Begin was iig prima met constante top3 tijden. Jammer van de kwali waarin ze motorpech kreeg
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Breaktest

Citaat van: Matthijs op 28 maart 2019 - 16:20:08
Citaat van: Robbert65 op 28 maart 2019 - 10:46:22
...of Betske Visser er inderdaad met kop en schouders bovenuit gaat steken en daadwerkelijk zo getalenteerd is dat ze in de topklasses mee zal kunnen binnenkort.
Onderschat Jamie Chadwick en Alice Powell niet
Dat had je goed gezien van beide dames, Matthijs.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Breaktest

Ik zie dat het ietwat zieltogende W series ook weer is begonnen.
Ik begin hier toch wel wat vraagtekens bij te zetten. Ik vind het een klasse die in zichzelf zeker bestaansrecht heeft, maar het zou ook een opstapfunctie moeten hebben. Als deze klasse gewonnen hebt zou je bijvoorbeeld moeten doorstomen naar F3.  Maar in plaats daarvan zie ik Chadwick haar titel doodleuk verdedigen. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sphinx

#10
Ik heb de W series een jaartje gevolgd, en ik onderschrijf de mening van Sophia Floersch (die overigens na haar opmerkingen behoorlijk wat kritiek van social media figuren over zich heen kreeg). De klasse als idee is niet slecht, maar zoals Floersch opmerkt, je krijgt maar een halfuur vrije training, dan een half uur quali en dan al de race. Terwijl Floersch in haar F3 tijd steeds twee lange trainingen had (uur tot anderhalf uur meende ik) dan een kwali en dan een race, en daarvan waren er drie in een weekend, terwijl de W series maar één race telt. Dan heb je te weinig tijd om de baan te leren en je rijdt te weinig races. Zo is het gewoon windowdressing en gaat het alsnog niet om een goede vrouwelijke racer door te laten stromen, maar om überhaupt een vrouwelijke racer ergens neer te kunnen zetten. Chadwick reed na haar winnende seizoen 2019 vorig jaar nog in de Formule Regional mee in 2020 en had het in de Prema auto gewoon moeilijk in het middenveld (hoewel ze wel knap het podium haalde in het eerste weekend in Misano). Dus niet zo gierig, gooi net als in de F3 twee of drie races in één weekend en niet één race. En geef meer tracktime voor de dames in meer trainingen, je wil toch dat ze de baan en de auto's leren kennen?
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

C.G. de Beaufort

W-crash op Spa. Beitske Visser kwam er goed vanaf.

http://youtu.be/1GJNJEeQc6M

Groet,

C.G. de Beaufort