ROC, Race Of Champions

Gestart door cookie, 25 november 2004 - 11:21:36

« vorige - volgende »

cookie

Volgende week zaterdag, 4 december is het weer zover. De jaarlijkes race of champions, niet zoals gewoonlijk op Gran Canaria maar in  het Stade de France! Het belooft een spetterende autosport avond te worden met de race of champions en daarna de nations cup. Ze hebben vele kampioenen kunnen strikken voor deze editie, jammer genoeg heeft rossi afgehaakt.

Brazil
- Felipe Massa (F1 driver)
- Tony Kanaan (IRL champion)

France, team 1
- Sebastian Loeb (WRC champion)
- Jean Alesi (DTM driver)

France, team 2
- Sebastian Bourdais (Champcar champion)
- Stephane Sarrazin [rally driver)

USA
- Jeff Gordon (NASCAR driver)
- Jimmy Johnson (NASCAR driver)

GB
- David Coulthard (F1 driver)
- Colin Mcrae (All rounder)

Sweden
- Kenny Brack (former IRL driver)
- Mathias Ekstrom (DTM champion)

Finland
- Heikki Kovalainen (NWS champion)
- Marcus Gronholm (WRC driver)

Germany
- Michael Schumacher (F1 champion)
- Armin Schwartz (WRC driver)

En het is allemaal live te volgen op TV, hier de tijden en zenders die beschikbaar zijn in Belgie:

RTBF 2               16.30   ROC   18.10   Frankrijk   LIVE
Eurosport   19.00   ROC: Nations Cup   21.00   Frankrijk   LIVE
Eurosport   21.00   ROC   23.00   Frankrijk   Delayed
RTBF 2   23.45   ROC: Nations Cup   00.45   Frankrijk   Delayed

het is ook live te volgen op HD1, deze zender is sinds kort beschikbaar via de kabel (tenminste op integan hier in essen), High definition TV enkel te bekijken met een decoder en op een TV die HD aan kan. HD1 zit ook op de schotel op astra 19.2° , ook gecodeerd. Ben weleens benieuwd hoe die dat uitzenden, met commentaar of enkel met het originele geluid.

Komt van de officieele site allemaal, www.raceofchampions.com .

cookie

niemand die hier interesse in heeft?
Vandaag is de baan getest, en de loting heeft ook plaats gevonden.


Amateur

Ben wel benieuwd wat het zal geven, morgen.  :D   Heb het vorige jaren eigenlijk niet echt gevolgd.  Vorige week kreeg ik een ultra-goed aanbod voor één of twee ticketten, maar kon é.e.a. niet meer georganiseerd krijgen.  Toch weer knap van het La Deux team dat ze hier zendtijd voor krijgen. UK zal ook (:wink:)  sterk voor de dag komen, denk ik.

Raikkie

Ik ga zeker kijken en duimen voor Ekström  :D

cookie

Dat was een prachtig autosport avondje, Kovalainen werd de champion of champions en Frankrijk won de Nations cup, alhoewel de laatste manche een aanfluiting was. Wederom versnellingsbak problemen in de Ferrari en Kovalainen was machteloos tegen Alesi.

Ster van de avond was zonder twijfel Heikki Kovalainen, zeer sterk in alle wagens en om in je eerste rit in een WRC direct Loeb te verslaan, dan ben je een zeer goed coureur

Roel

God save Mclaren

Roel

Blijkbaar een van de weinige fora waar er niet wordt gediscussieerd over het feit dat schumacher eruit lag. Volgens 'Het Nieuwsblad' in een parcours mede door hem bepaald, in een race met gelijkwaardige wagens... (om maar van die dingen te zeggen die genoemd worden hè)

Het verdient een pluim voor ons om hier niet zwaar in de clinch over te gaan.
Want het moet niet gezin worden als een race om de beste piloot, wat da's een absurd gedacht, het is gewoon heeeeel veel show en nog meer lekkere auto's ;-)

Kovalainen toch wel in het oog houden!!!
God save Mclaren

IVY440

Ik vond heel het RoC spektakel mooi om te volgen op tv. Voor de Nations Cup heb ik me echt wel wakker moeten houden (heb zelfs efkes getwijfeld of ik nog wel zou wakker blijven, maar het was de moeite).
Wat onthouden we van RoC 2004?
1. Kovalainen verdient een plaats in de F1.
2. De Franse organisatie is VEEL te chauvinistisch en wil teveel hun zin. Massa een DQ geven om Schumacher toch wat langer mee te laten gaan (de uitleg achteraf was maar zwak) en de technische problemen van Kovalainen de beslissende race was ook duidelijk een slecht teken (sabotage?? maar die race had iig opnieuw moeten gereden worden)

cookie

Citaat van: IVY440Ik vond heel het RoC spektakel mooi om te volgen op tv. Voor de Nations Cup heb ik me echt wel wakker moeten houden (heb zelfs efkes getwijfeld of ik nog wel zou wakker blijven, maar het was de moeite).

Lol, moeilijk wakker blijven tot 21.00 uur, zeker heel vroeg opgestaan die dag :D

IVY440

Op La Deux werd de Nations Cup pas uitgezonden om 23u45 (en de nacht voordien slecht geslapen dus  :? ) en dan krijg je zo'n einde  :roll: