Ook leegloop in WKRally?

Gestart door Bjorn, 05 november 2004 - 06:47:08

« vorige - volgende »

Bjorn

Zoals jullie konden lezen op de nieuwssite zijn er blijkbaar ook héél wat problemen in de WKRally. Merken zoals Citroën en Peugeot die ermee ophouden. Een toch wel serieuze klap voor de rallysport. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat na 2005!  :roll:  :(
De Mens: In Het Gras![/color]

Eric

Citaat van: BjornZoals jullie konden lezen op de nieuwssite zijn er blijkbaar ook héél wat problemen in de WKRally. Merken zoals Citroën en Peugeot die ermee ophouden. Een toch wel serieuze klap voor de rallysport. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat na 2005!  :roll:  :(

Een triestige zaak, ik denk dat de mtorsporten te duur aan het worden zijn...je moet massaal investeren voor een beetje resultaat.
Maar er is ook "goed" nieuws, Ford blijft in de WRC.

pieterd

Het is door de PSA groep (Citroen en Peugeot) dat de WRC enorm duur zijn geworden. Citroen en Peugeot hebben enorm veel geinvesteerd in reserach naar elektronica voor in de rally wagens.
Dit maakt de WRC's zo duur. En net omwille dat het zoveel kost stopt de PSA groep met rally rijden.

Vanaf 2006 worden de WRC's wat goedkoper, omdat een deel van de elektronica wordt verboden.

Gellukig blijft Ford in het rally kampioenschap. En Duval zal nu wel vlug bij tekenen bij Ford denk ik.

Olav18

Markko Martin zal wel blij zijn met zijn keuze denk ik. ;)
http://www.insidef1.nl

F1REM: G3B (Ralph Lammertink)