DTM 2005

Gestart door Luca, 05 oktober 2004 - 21:10:45

« vorige - volgende »

Luca

DTM op Francorchamps

Het aantal DTM-races wordt volgend jaar uitgebreid met wedstrijden in de straten van het Franse Avignon en op het circuit van Spa/Francorchamps.

De Limburger Roger Peters heeft een driejarig contract gesloten met de DTM-organisatie om de race in Francorchamps te mogen exploiteren. Een datum is nog niet bekend; de vaststelling is afhankelijk van de Formule 1-kalender. In elk geval zal de race in het voorjaar zijn, terwijl de DTM-race op Zandvoort in het najaar zal worden gehouden.

Met de uitbreiding van het aantal races komt de DTM-organisatie tegemoet aan de grote vraag. Tijdens het slotweekeinde op Hockenheim waren er 133.000 toeschouwers. Over het gehele jaar bezochten 769.000 toeschouwers de Deutsche Tourenwagen Masters, een groei van 21 procent ten opzichte van 2003. Vele circuits in Europa hebben aanvragen ingediend voor de organisatie van een DTM-race. Volgens René de Boer, woordvoerder van Opel, is ook de animo onder coureurs groot. ,,Vrijwel dagelijks dienen zich coureurs van naam aan bij Opel, Audi en Mercedes. Het aantal beschikbare plaatsen is echter gering. Per merk kunnen we maar zeven auto's inzetten'', aldus De Boer.

Ook het management van Jos Verstappen heeft met Audi gesprekken gevoerd over een mogelijke deelname in 2005. Probleem is echter dat met vele rijders verbintenissen lopen en de topauto's al vergeven zijn. Bovendien heeft Audi met de Zweed Mattias Ekström de nieuwe DTM-kampioen in huis. De directeur autosport van Mercedes, Norbert Haug, noemde het afgelopen weekeinde 'onwaarschijnlijk' dat David Coulthard volgend jaar in de DTM zal rijden. De Brit valt mogelijk buiten de boot in de Formule 1. ,,We hebben er in elk geval nog niet over gesproken. Maar hij is lid van de Mercedes-familie en ik wil niet uitsluiten dat onze wegen elkaar in de DTM nog eens treffen.'' Jeroen Bleekemolen, in de slotrace uitgevallen door toedoen van de Tsjech Jarek Janis, blijft waarschijnlijk volgend jaar actief bij Opel.

Ook Patrick Huisman, dit jaar met Porsche actief in het voorprogramma van de Formule 1, heeft plannen met een privé-team namens Audi te gaan deelnemen in de DTM. Volgend jaar worden mogelijk twee klassementen geïntroduceerd: eentje voor fabrieksteams en één voor de privé-teams.

Audi won behalve de DTM-titel met Ekström ook de constructeurstitel.
I would kill for this job, but the people I want to kill are the people offering me the job.

MS Fan

Het grote aantal toeschouwers in vergelijking met de F1 was vooral te zien de 1e keer in Hockenheim. De DTM race was toen een week na de F1, de tribunes afgeladen vol (het hele weekend) terwijl bij de F1 de helft van de tribunes nog leeg was  :?

Voor de rest kan ik alles in de bovenstaande post alleen maar toejuichen  :P  :P  :P
A sick mind is a true delight ...

cookie

Citaat van: MS FanHet grote aantal toeschouwers in vergelijking met de F1 was vooral te zien de 1e keer in Hockenheim. De DTM race was toen een week na de F1, de tribunes afgeladen vol (het hele weekend) terwijl bij de F1 de helft van de tribunes nog leeg was  :?

Voor de rest kan ik alles in de bovenstaande post alleen maar toejuichen  :P  :P  :P

De DTM race op hockenheim was zeker geen week later dan de F1 race daar, de 1e DTM race op hockenheim viel in apil dit jaar en de F1 GP in de zomermaanden.

MS Fan

Citaat van: cookie
Citaat van: MS FanHet grote aantal toeschouwers in vergelijking met de F1 was vooral te zien de 1e keer in Hockenheim. De DTM race was toen een week na de F1, de tribunes afgeladen vol (het hele weekend) terwijl bij de F1 de helft van de tribunes nog leeg was  :?

Voor de rest kan ik alles in de bovenstaande post alleen maar toejuichen  :P  :P  :P

De DTM race op hockenheim was zeker geen week later dan de F1 race daar, de 1e DTM race op hockenheim viel in apil dit jaar en de F1 GP in de zomermaanden.

Oops, lag dat dan toch verder uiteen  :oops:  Het verschil in bezetting van de tribunes was er in ieder geval wel ;)
A sick mind is a true delight ...

IVY440

DTM in Spa? Liefst in de vakantie. Kan ik eens gaan kijken  8) En BTW waarom rijden ze niet meer op Zolder. Is nog dichter. :wink:

eppie

Ik heb liever dat ze in Spa rijden, hier ben ik al 3 jaar op aan 't hopen.Ze hebben een keer in Zolder gereden maar dat zal hun toen slecht zijn bevallen.Het regende toen wel extreem hard, ik ben toen gaan kijken maar er is echt geen interessante bocht om te zien.

Q-Racerke

Citaat van: IVY440DTM in Spa? Liefst in de vakantie. Kan ik eens gaan kijken  8) En BTW waarom rijden ze niet meer op Zolder. Is nog dichter. :wink:

Vorig jaar heeft het circuit er een ZWARE financiele kater aan overgehouden. Is het principe van de F1: héél veel betalen om ons te laten komen en wij maken de regels. Gevolg: peperdure kaarten, om je om te draaien moest je een supplement betalen en dan nog eens en dan nog eens. Het weekend was een ramp, maar dat lag niet aan het circuit. Lag aan het opgelegde systeem en het weer.
--------------------------
Racing is in my blood,
it's part of me,
it's part of my life.

bogie

heb net gelezen dat het wel eens gedaan zou kunnen zijn met de dtm.
Opel stopt na 2005 en mercedes zou ook die plannen hebben. Beiden hebben interesse in de wtcc.

www.formule.info
1 man -> Montoya

Roel

Citaat van: bogieheb net gelezen dat het wel eens gedaan zou kunnen zijn met de dtm.
Opel stopt na 2005 en mercedes zou ook die plannen hebben. Beiden hebben interesse in de wtcc.

www.formule.info

Vraag1: wat is wtcc?
Vraag2: kan ik DTM volgen op de Belgische TV?
vraag3: Hakkinen rijdt volgend jaar DTM en zou 2 miljoen Euro verdienen, als ze nu zouden stoppen gaat niet alleen Mercedes zijn broek scheuren, maar dan ga ik mij ook eens moeien.  :twisted:
Dan doet Hakkinen als eens moeite om trug in een wagen te kruipen... ;-)
God save Mclaren

IVY440

Vraag 1 : ik vermoed world touring car championship
Vraag 2: DTM afwisselend op WDR en ZDF (op de kabel in België)

Raikkie

Citaat van: IVY440Vraag 1 : ik vermoed world touring car championship
Vraag 2: DTM afwisselend op WDR en ZDF (op de kabel in België)
Vraag 2 : vanaf volgend jaar doet ARD alle DTM-races live op zondagmiddag. De kwalificatie zond men uit op WDR.

IVY440

Zonden ze de kwalificatie van de DTM ook uit?  :cry: Wist ik niet. Maar ja, in 2005 volg ik (hopelijk) alle races.

Pronostiekje voor de nieuwe DTM kampioen?
Ik denk dat het een strijd wordt tussen Paffett en Ekström.

Raikkie

Citaat van: IVY440Pronostiekje voor de nieuwe DTM kampioen?
Ik denk dat het een strijd wordt tussen Paffett en Ekström.
Ik denk ook dat vooral deze twee gaan strijden om de titel, maar volgens mij gaat Tomzcyk toch ook weer verbeterd zijn tegenover dit jaar, dus misschien kan die eens een overwinning behalen.