Met welke wagen rij jij?

Gestart door Ramses, 28 februari 2004 - 11:41:12

« vorige - volgende »

Mickey

Nice! Zou als daily nooit meer anders willen dan een automaat.  :)

Wings

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 29 april 2020 - 11:55:13
Sinds november heb ik deze:



Seat Leon FR 1.4 TSI met 150 PK en automaat voor de luie mens :D

Leuke auto! Heb ik ook nog voor gekeken.

Wings

Citaat van: Mickey op 29 april 2020 - 14:46:46
Nice! Zou als daily nooit meer anders willen dan een automaat.  :)

Haha, ja same here, maar ik rijd vaak lange stukken. :)

BMW.WilliamsF1

Citaat van: Wings op 04 augustus 2020 - 22:34:57
Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 29 april 2020 - 11:55:13
Sinds november heb ik deze:



Seat Leon FR 1.4 TSI met 150 PK en automaat voor de luie mens :D

Leuke auto! Heb ik ook nog voor gekeken.

Thanks. Was gisteren bij de garage, hij moest een beurt. Daar stond de nieuwe Leon. Op foto's vond ik hem iets minder, maar in het echt is het wel een serieus mooie auto :)

Edwin90

Strakke auto hoor! Ik rij zelf ook een (wat minder sportieve  ;)) versie van een Seat Leon, een ST (familyman he  ;D). Heerlijke auto in alle opzichten.

Sphinx

#560
Vanmorgen kreeg ik Rubezahl de berggeest op bezoek. Hij liet iets leuks achter op de parkeerplaats van mn hotel. Ik mocht m een dag lang gebruiken :D

BMW I8 Roadster. Ken m van te voren alleen van foto's of uit Forza Motorsport. Wat een bijzonder apparaat, al zullen fietsers niet zo blij met me zijn geweest omdat ik eerst met 50 om ze heen moet (gaat stil want electrisch) en dan trek je op en komt er een brul uit die benzine motor, eentje schudde zijn vuist alsof ie zeker wist dat ik het expres had gedaan  ;D
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Wings

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 05 augustus 2020 - 10:25:33
Thanks. Was gisteren bij de garage, hij moest een beurt. Daar stond de nieuwe Leon. Op foto's vond ik hem iets minder, maar in het echt is het wel een serieus mooie auto :)

Ik zie nu pas dat er een nieuwe Seat Leon uit is. Ik vind de auto wat weghebben van de nieuwe Mazda 3. Hij oogt wat lomp in de billenpartij maar verder een fraaie kar.

Wings

Citaat van: Sphinx op 06 augustus 2020 - 18:43:30
Vanmorgen kreeg ik Rubezahl de berggeest op bezoek. Hij liet iets leuks achter op de parkeerplaats van mn hotel. Ik mocht m een dag lang gebruiken :D

BMW I8 Roadster. Ken m van te voren alleen van foto's of uit Forza Motorsport. Wat een bijzonder apparaat, al zullen fietsers niet zo blij met me zijn geweest omdat ik eerst met 50 om ze heen moet (gaat stil want electrisch) en dan trek je op en komt er een brul uit die benzine motor, eentje schudde zijn vuist alsof ie zeker wist dat ik het expres had gedaan  ;D

Bruut apparaat! Ik ken de specificaties niet en weet niet of Tesla (Model 3) erbij in de buurt komt, maar de elektrische auto's is bruut geweld. Zo'n Tesla heeft een overweldigend acceleratievermogen. Binnen no-time zit je op indrukwekkende snelheden.

De auto wordt nu hoofdzakelijk in het zakelijk segment gereden en zijn onbetaalbaar voor de jeugdige rijder maar ik houd mijn hart vast als dit dadelijk wel het geval is.

Wings

Ik overweeg overigens om er een hobbyauto bij te kopen. Alfa Brera of zo. Een 3.2 V6 uitvoering met alles er op en eraan. Vind het leuke apparaten en mis toch wel een paar PK onder mijn rechtervoet.

Sphinx

Citaat van: Wings op 15 augustus 2020 - 11:10:15

Bruut apparaat! Ik ken de specificaties niet en weet niet of Tesla (Model 3) erbij in de buurt komt, maar de elektrische auto's is bruut geweld. Zo'n Tesla heeft een overweldigend acceleratievermogen. Binnen no-time zit je op indrukwekkende snelheden.


De BMW heeft een gecombineerd vermogen van 362 pk, een koppel van 570nm (accu plus hulpmotor samen), Tesla Model 3 is iets minder met 283 pk en 450 nm, maar in de opties zit wel een uitbreiding naar 346 of 450 pk. Ik heb één stoplichtsprint moment gehad. Oudere heer in een Tesla Model S (ook rond de 500 nm koppel) en twee jongens die waarschijnlijk hetzelfde dachten als ik, want ze hadden een Porsche Cabrio gehuurd (ik herkende het kenteken van een Avis auto). Bij groen was die Tesla echt in een flits weg, en ik kon netjes in zijn zog aansluiten. Maar hem hoorde je niet, mij wel doordat die hulpmotor mee ging doen haha! De Porsche hebben we niet meer terug gezien ;)


CitaatDe auto wordt nu hoofdzakelijk in het zakelijk segment gereden en zijn onbetaalbaar voor de jeugdige rijder maar ik houd mijn hart vast als dit dadelijk wel het geval is.

Het grootste probleem zie je met jonge gasten die zich een Lamborghini / Ferrari kunnen veroorloven en dan willen laten zien hoe snel de wagen optrekt. Ze klemmen zich daarbij van schrik krampachtig aan het stuur vast, terwijl je juist je met één voet al schrap kan zetten (de meeste van die dingen hebben automaat en niet eens een koppelingspedaal meer dus ruimte genoeg). Daardoor sturen ze heel zenuwachtig en met een auto die binnen een paar tellen boven de 100 zit is dat funest en vlieg je zo van de weg. Diezelfde schrikreactie zou je ook bij electrische auto's kunnen krijgen als de fabrikant de klant er niet op voorbereid.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Van Wijk

Citaat van: Wings op 15 augustus 2020 - 11:11:47
Ik overweeg overigens om er een hobbyauto bij te kopen. Alfa Brera of zo. Een 3.2 V6 uitvoering met alles er op en eraan. Vind het leuke apparaten en mis toch wel een paar PK onder mijn rechtervoet.

Doen Wings, zolang het nog kan en mag.
Over een aantal jaren mag je nergens meer rijden met een conventionele brandstofmotor of kost een litertje benzine 10 euro. Wat is er dan mooier om nu nog even van zo een waanzinnige Alfa motor te genieten.
Voor de " groenen " onder ons: Met hobbyauto's wordt veelal maximaal 1500 km/jaar gereden.

Mickey

Blijft een schoonheid om te zien, de Brera.

Die Bussomotor is erg fijn maar maakt 'm wel wat nose heavy. Geluid natuurlijk ook erg fijn. De 1,750 viercilinder is ook zeker het overwegen waard. Lager verbruik, lichter en desgewenst nog wat te kietelen.

Wings

Citaat van: Sphinx op 17 augustus 2020 - 19:33:21
De BMW heeft een gecombineerd vermogen van 362 pk, een koppel van 570nm (accu plus hulpmotor samen), Tesla Model 3 is iets minder met 283 pk en 450 nm, maar in de opties zit wel een uitbreiding naar 346 of 450 pk. Ik heb één stoplichtsprint moment gehad. Oudere heer in een Tesla Model S (ook rond de 500 nm koppel) en twee jongens die waarschijnlijk hetzelfde dachten als ik, want ze hadden een Porsche Cabrio gehuurd (ik herkende het kenteken van een Avis auto). Bij groen was die Tesla echt in een flits weg, en ik kon netjes in zijn zog aansluiten. Maar hem hoorde je niet, mij wel doordat die hulpmotor mee ging doen haha! De Porsche hebben we niet meer terug gezien ;)

Indrukwekkende snelheden. Heb al eens gereden in een Tesla Model 3 met dualmotor. Dat ding kwam met een bloedgang van z'n plaats. Dat gaat hard. En dan is een Model S nog stukken sneller. Overigens vind ik het interieur van een Tesla saai en de prijs-kwaliteitsverhoudingen niet heel goed.

Wings

Citaat van: Mickey op 28 augustus 2020 - 12:48:54
Blijft een schoonheid om te zien, de Brera.

Die Bussomotor is erg fijn maar maakt 'm wel wat nose heavy. Geluid natuurlijk ook erg fijn. De 1,750 viercilinder is ook zeker het overwegen waard. Lager verbruik, lichter en desgewenst nog wat te kietelen.

Als ik een hobbyauto koop moet het ook de maximale beleving hebben en dan legt het turboblok het toch af tegen Busso-motor. De Brera is verder geen auto die je heel hard de hoek om kunt sturen maar lijkt mij niettemin een heerlijke reisgenoot. Lekker cruisen! Ik realiseerde mij dat komend jaar het laatste jaar is van de Audi A3. Eind volgend jaar mag ik uitkijken naar de opvolger.

Van Wijk

Net een road trip gedaan met mijn Alfa spider van 1980 , vanuit Antwerpen door Zwitserland richting Piemonte ( Italie ) ,retour via gardameer , timmelsjoch pass ( Oostenrijk ) en romantische route ( Duitsland ).
Totaal ca 3000km , waarvan 2500 km met het dak omlaag, heerlijk genoten.
Wel tape, ty rips, contact lijm en liters koelvloeistof en olie nodig gehad om het rondje te rijden.