Met welke wagen rij jij?

Gestart door Ramses, 28 februari 2004 - 11:41:12

« vorige - volgende »

Van Wijk

@ Wings, de keuze tussen deze auto's niet gemakkelijk en helemaal afhankelijk van emoties.
Wat rijdt het fijnst en welkimago wil je zelf uitdragen ?
Heerlijke auto's om uit te mogen kiezen in ieder geval.

Sphinx

Ai, lastige keus nog lastiger door lastig gedoe met preferred suppliers. Toen ik mn Mazda wilde kiezen stond ie niet eens in de keuzemogelijkheden. Dat bleek niet zoals ik vreesde om dat het merk niet "preferred" was, maar simpelweg omdat niemand er nog naar geïnformeerd had.

Ik heb trouwens inmiddels een hekel gekregen aan Belron, het bedrijf achter zowel Carglass als Autototaalglas. Ik had eind vorig jaar een gebarsten voorruit, geen steen oid, maar blijkbaar stond ie onder te hoge druk. Niks ten nadele van de franchiser, die leverde prima werk. Nieuwe ruit binnen een halve dag geregeld. Wat jammer was, was dat de regensensor het ineens niet meer deed. De mazda dealer gaf aan dat de 'merkloze' ruit van belron het probleem was. Er kwam een andere ruit, maar niet volgens de specs van de dealer. En verrassing, nu deed de lichtsensor het niet. Het heeft uiteindelijk januari geduurd voor de mazda dealer, de leasemij en belron eruit waren. Nu mocht de Mazda dealer het helemaal zelf opknappen (zal wel het derde Belron bedrijf Glasgarage zijn geweest, die zitten op een steenworp van een van hun vestigingen). Maar goed, ik kreeg de auto na een dag terug en presto, alles deed het weer. Bij de volgende barst ga ik weer naar de dealer, mag die het geschikte belron bedrijf uitzoeken.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Mickey

Vervelend!

Maar rijd je nu in een privé-auto, of een leaseauto? Bij een leaseauto heb je volgens mij weinig in te brengen en bepaalt de leasemaatschappij waar je naartoe moet. En ja, dat is vrijwel altijd één van de Belron-labels.

Is het je privé-auto, dan moet je even goed naar je verzekeringsvoorwaarden kijken. Kans op harde sturing richting Belron, of anders een verhoogd eigen risico.

Sphinx

Het is een leaseauto, en ik weet dat ik weinig in te brengen heb over waar ie heen gaat bij ruitschade. In ieder werkt alles weer normaal, nu maar hopen dat dezelfde riedel niet nog een keer gebeurt.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Wings

Citaat van: Van Wijk op 07 mei 2019 - 17:20:29
@ Wings, de keuze tussen deze auto's niet gemakkelijk en helemaal afhankelijk van emoties.
Wat rijdt het fijnst en welkimago wil je zelf uitdragen ?
Heerlijke auto's om uit te mogen kiezen in ieder geval.

Ik wil niets uitdragen maar gewoon een -leuke- auto. :)

Wings

Citaat van: Sphinx op 08 mei 2019 - 14:10:12
Ai, lastige keus nog lastiger door lastig gedoe met preferred suppliers. Toen ik mn Mazda wilde kiezen stond ie niet eens in de keuzemogelijkheden. Dat bleek niet zoals ik vreesde om dat het merk niet "preferred" was, maar simpelweg omdat niemand er nog naar geïnformeerd had.

Ik heb trouwens inmiddels een hekel gekregen aan Belron, het bedrijf achter zowel Carglass als Autototaalglas. Ik had eind vorig jaar een gebarsten voorruit, geen steen oid, maar blijkbaar stond ie onder te hoge druk. Niks ten nadele van de franchiser, die leverde prima werk. Nieuwe ruit binnen een halve dag geregeld. Wat jammer was, was dat de regensensor het ineens niet meer deed. De mazda dealer gaf aan dat de 'merkloze' ruit van belron het probleem was. Er kwam een andere ruit, maar niet volgens de specs van de dealer. En verrassing, nu deed de lichtsensor het niet. Het heeft uiteindelijk januari geduurd voor de mazda dealer, de leasemij en belron eruit waren. Nu mocht de Mazda dealer het helemaal zelf opknappen (zal wel het derde Belron bedrijf Glasgarage zijn geweest, die zitten op een steenworp van een van hun vestigingen). Maar goed, ik kreeg de auto na een dag terug en presto, alles deed het weer. Bij de volgende barst ga ik weer naar de dealer, mag die het geschikte belron bedrijf uitzoeken.

Heb je geen vrije keuze waar je de auto laat onderhouden? En reparatie laat uitvoeren? Leaseplan vind ik ook behoorlijk uitgekleed. Heb nu een voorloper en kan geen eens door de wasstraat. Dus aan de slag met bonnen. Gelukkig wel naar de officiële merkdealer voor onderhoud. Dat scheelt een hoop gedoe.

Sphinx

Voor ruitschade (incl voorruit) heb ik geen keus, voor onderhoud gelukkig nu wel. Was in 2017 nog niet, maar ze hebben de voorwaarden aangepast. Het probleem zat hem erin dat de dealer sinds een aantal maanden geen sensoren meer ter reparatie aanneemt vanwege de goedkope voorruiten die Belron bedrijven erin lepelen. De sensoren raken daardoor of van de wap of doen het helemaal niet meer.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Sabai

Wat een gedoe allemaal . Je zou haast zeggen steek die auto lekker op een plek waar de zon niet schijnt  :).

Wings

Inderdaad, wat een gedoe. Gisteren bij Audi geweest met als doel een offerte op te laten maken zodat de auto besteld kan worden. Wat blijkt, het type dieselmotor en automaat die ik wil is voorlopig niet verkrijgbaar. De vernieuwde WLTP-testcyclus ligt er ten grondslag aan. De BPM zou zo veel duurder worden dat de auto onverkoopbaar wordt dus heeft Audi besloten deze uit de schappen te halen totdat de combinatie WLTP-proof is. Tot die tijd en tot nader order niet te bestellen.

Van Wijk

@wings, dat is balen....Ben je er eindelijk uit, gebeurt dit. ( overigens niet alleen bij Audi ).
Is er geen voorraad auto in het land die enigzins in de door jou gewenste specificaties in de buurt komt?

Wings

Niet echt. En voor een auto rond de 45.000 euro maak je ook niet gauw heel veel concessies. Verder heb ik deze week nog een drietal contactmomenten gepland, eens kijken wat het brengt. En dan ben ik er ook even klaar mee. Mijn voorloper is misschien niet de meest fantastische auto wat autoland voortbrengt, maar een prima reisgenoot. Een stuk degelijker dan de gemiddelde Volkswagen. Alleen jammer dat de vorige eigenaar heeft gekozen voor een Ford Focus lease edition. Er zijn verschillende pakketten te krijgen waardoor de auto veel mooier wordt en nauwelijks duurder in de bijtelling. 


Wings

Citaat van: Wings op 12 mei 2019 - 09:33:22
Inderdaad, wat een gedoe. Gisteren bij Audi geweest met als doel een offerte op te laten maken zodat de auto besteld kan worden. Wat blijkt, het type dieselmotor en automaat die ik wil is voorlopig niet verkrijgbaar. De vernieuwde WLTP-testcyclus ligt er ten grondslag aan. De BPM zou zo veel duurder worden dat de auto onverkoopbaar wordt dus heeft Audi besloten deze uit de schappen te halen totdat de combinatie WLTP-proof is. Tot die tijd en tot nader order niet te bestellen.

Contact gehad met de importeur. Het is nog mogelijk! Alleen kan ik de auto bij Leaseplan niet invoeren, omdat het model officieel niet verkrijgbaar is. En heeft mijn contactpersoon vrij. :D ;D

Zodra dit definitief is, geef ik een feest.

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Van Wijk

@wings, dat had je nou ook weer niet hoeven doen. Echter ook ik accepteer de uitnodiging graag :)