FIFA dekt zich in tegen rampen

Gestart door Martin, 02 september 2003 - 01:02:50

« vorige - volgende »

Martin

Het moet even vol komen op dit Forum.
Nieuw is vreemd.

De wereldvoetbalbond FIFA gaat zich op een bijzondere manier indekken tegen mogelijke rampen tijdens het wereldkampioenschap voetbal in Duitsland. De bond brengt voor 350 miljoen Zwitserse frank (230 miljoen Euro) een obligatielening op de financiƫle markten, die met rente wordt terugbetaald als er geen terreurdaden of natuurrampen plaatsvinden tussen 9 juni en 9 juli 2006. Anders wordt het geld gebruikt voor de schade.

De FIFA heeft voor de bijzondere constructie gekozen om torenhoge verzekeringspremies te vermijden. Voor het vorig jaar gehouden WK in Zuid-Korea en Japan zegde verzekeraar Axa opeens een verzekeringscontract met de wereldvoetbalbond op. Het Franse concern vond de risico's te hoog, gezien de terreurdreiging na 11 september 2001. De FIFA moest uiteindelijk een dure verzekering afsluiten bij het Amerikaanse NIC.

De obligatielening komt voor eind deze maand op de markt. Dit gebeurt onder leiding van de zakenbank Credit Suisse First Boston. De rentevergoeding is nog onbekend.

Ik haat voetbal, maar je kan hier dus alles plaatsen over je favo sport.
Geen autosport, Moto GP lijkt me ook niet passen.
Eens kijken of ik wat over roeien kan vinden?