Belgische motorcrosser Everts wereldkampioen

Gestart door Martin, 31 augustus 2003 - 17:03:34

« vorige - volgende »

Martin

De Belgische motorcrosser Stefan Everts heeft zondag zijn zevende wereldtitel veroverd. Hij won in Loket de Grote Prijs van Tsjechië in de gecombineerde MX GP-klasse. Het was zijn achtste zege op rij in deze klasse. Everts nam zoveel punten voorsprong dat zijn naaste belager, landgenoot Joel Smets, hem in de laatste GP over twee weken in Frankrijk niet meer kan inhalen.

Everts won in Loket ook de wedstrijd in de 125cc-klasse. Het was de zevende keer dit WK-seizoen dat de ongenaakbare Belg een dergelijke dubbelslag sloeg. Everts leidt desondanks niet in het WK-klassement in de 125 cc. Zijn landgenoot Steve Ramon, in Loket slechts achtste, heeft in de lichtste categorie nog altijd de meeste punten.

Erik Eggens was de enige Nederlandse motorcrosser die actief was in Tsjechië. Hij finishte als vijfde in de 125 cc en diezelfde plek neemt hij ook in de WK-tussenstand in.

KVDracer

België begint de laatste tijd toch tot de top behoren van sommige sporten, motorcross, tennis, WKRally binnenkort. Maar in de F1 blijft het voorlopig uit. Tis te hopen dat er binnenkort iemand doorbreekt. Ik heb verleden week op TV een reportage gezien van een Belg die volgend jaar in de CART series zou rijden, maar ik weet zijn naam niet.

Back on topic: ik denk dat het nog lang zal duren voor Everts zijn records gebroken gaan worden en voor de Belgische dominantie zal verdwijnen. In de drie klassen waarschijnlijk een Belgische kampioen.

unknown

België begint tot de top te behoren in motorcross. België hoort daar al jaren tot de top.

Schumi nr1

Citaat van: unknownBelgië begint tot de top te behoren in motorcross. België hoort daar al jaren tot de top.

Idd, al iets van een 45 wereldtitels in de geschiedenis er van :)

Lender

Proficiat, zoals de zusjes willams in tennis heersen, heersen de belgen op de motorcross. Ramon die wss zijn 1e titel binnehaald in de, als ik me niet vergis, in de 125CC, en Everts in de konningen klasse. Chapeau!! 8)
www.gamequarter.be -> Help de commnunity en registreer (je kan je account voor de site ook gebruiken voor het forum)

Racegirl

Citaat van: LenderProficiat, zoals de zusjes willams in tennis heersen, heersen de belgen op de motorcross. Ramon die wss zijn 1e titel binnehaald in de, als ik me niet vergis, in de 125CC, en Everts in de konningen klasse. Chapeau!! 8)

Zusjes Williams heersen niet meer, onze kim staat op NUMBER 1  :!:   :wink:
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

cookie

en smets in de 650cc, dus alle motorcross titels (van europees WK) zijn in Belgische handen :D . Nu nog de motorcross der naties winnen en dan zijn de Belgen de echte overheersers van dit jaar geweest.

Jasper

Citaat van: cookieen smets in de 650cc, dus alle motorcross titels (van europees WK) zijn in Belgische handen :D . Nu nog de motorcross der naties winnen en dan zijn de Belgen de echte overheersers van dit jaar geweest.
Idd, in de natiëncup zijn de belgen altijd slecht. Vorig seizoen waren de Fransen geloof ik met een B-ploeg, en enkele andere landen misten ook wat rijders, en nog kon België niet winnen. :? :?

DerMika

Citaat van: Jasper
Citaat van: cookieen smets in de 650cc, dus alle motorcross titels (van europees WK) zijn in Belgische handen :D . Nu nog de motorcross der naties winnen en dan zijn de Belgen de echte overheersers van dit jaar geweest.
Idd, in de natiëncup zijn de belgen altijd slecht. Vorig seizoen waren de Fransen geloof ik met een B-ploeg, en enkele andere landen misten ook wat rijders, en nog kon België niet winnen. :? :?
Met veel pech en ik denk dat Everts wegens blessure niet mee deed? Belgie heeft de motorcross der naties heus al enkele keren gewonnen hoor!
The Dude abides

IVY440

De grote namen haakten verleden jaar allemaal af om een of andere reden. Ik denk dat het de beslissing was om die een week te verzetten waardoor heel hun planning in de war geraakt.
Met Ramon, Everts en Smets 3 WK op de Motorcross der Naties, we kunnen niet verliezen.

De uitspraak van Everts verleden zondag, toen ze hem en Smets vroegen wie er nu de beste van de 2 was: "7 wereldtitels is toch meer dan 5"  :shock:  :evil:  :evil:  Wat een air. Altijd gehad. Daarom heb ik liever Smets die WK wordt dan die dikkenek van een Everts.

Jasper

Inderdaad, ik zie ook liever Smets winnen.