De KBVB uit de bocht.

Gestart door sledge, 30 augustus 2003 - 11:14:43

« vorige - volgende »

sledge

Algemene rangschikking  

1  FC.NIEUWKERKEN ST.NIKLAAS  0  0  0  0  0  0  0  0  
1  K.AC.OLEN  0  0  0  0  0  0  0  0  
1  K.BERCHEM SPORT  0  0  0  0  0  0  0  0  
1  K.LYRA TSV.  0  0  0  0  0  0  0  0  
1  K.RC.MECHELEN  0  0  0  0  0  0  0  0  
1  K.SK.MALDEGEM  0  0  0  0  0  0  0  0  
1  K.SK.WEVELGEM CITY  0  0  0  0  0  0  0  0  
1  K.SV.BORNEM  0  0  0  0  0  0  0  0  
1  KV.KORTRIJK  0  0  0  0  0  0  0  0  
1  KV.RED STAR WAASLAND  0  0  0  0  0  0  0  0  
1  KV.TURNHOUT  0  0  0  0  0  0  0  0  
1  R.CAPPELLEN FC.  0  0  0  0  0  0  0  0  
1  STAND.WETTEREN  0  0  0  0  0  0  0  0  
1  THOR KOKERIJ MELDERT  0  0  0  0  0  0  0  0  
1  TORHOUT 1992 KM.  0  0  0  0  0  0  0  0  
16  YELLOW-RED KV.MECHELEN  0  0  0  0  0  0  0  -9  

Inderdaad, u ziet het goed. KV Mechelen mag het seizoen met -9 punten beginnen.
Is dit nu de manier om ploegen in geldnood te steunen? Naast zakken naar 3de verliezen ze nu ook nog eens 9 punten, zonder dat ze iets midaan hebben? Ze zijn volledig zot geworden. Nog een reden om het Belgisch voetbal niet meer te volgen.
Ik leef ook nog (een (heel klein) beetje)

KVDracer

Da is toch al langer bekend dat KVM met -9 punten ging moeten starten. En er was een bepaalde reden voor, maar die weet ik niet meer.

sledge

Citaat van: KVDracerDa is toch al langer bekend dat KVM met -9 punten ging moeten starten. En er was een bepaalde reden voor, maar die weet ik niet meer.

Zoals ik hierboven al zie, ik volg de voetbal niet meer.
Het stond pas vandaag in de krant trouwens, daarom dat ik het nu pas plaats.
Welke reden kan er trouwens zijn?
Geld op? Ok, het was op. Maar heb je ooit al zo'n gezamelijke actie van supporters gezien, waar sommigen een volledige maandwedde aan de club gaven?  :roll:

Zo kan de FIA mindardi ook opnieuw F3000 laten rijden, en met 9 punten achterstand laten beginnen.
Ik leef ook nog (een (heel klein) beetje)

FF

Citaat van: sledgeGeld op? Ok, het was op. Maar heb je ooit al zo'n gezamelijke actie van supporters gezien, waar sommigen een volledige maandwedde aan de club gaven?  :roll:

is dat zo?
welke ezels lopen er hier toch niet rond op deze planeet?  :lol:
jarno marno flarno parno itarno barno imarno katamarno jiu-tarno

comfortably dumb : FIA

KVDracer

CitaatKV Mechelen gaat zich voor het Sportcomité van de voetbalbond verweren tegen de 9 strafpunten die het Uitvoerende comité de club wil opleggen.
Deze regel is opgelegd aan eersteklassers die door het niet verkrijgen van een licentie naar 3de klasse verwezen worden. Op deze manier wil men de derdeklasser niet benadelen ten opzichte van de ex-eersteklasser. KV Mechelen wil opwerpen dat deze regel voor onze club niet van toepassing is omdat KV terug vanaf nul moeten herstarten. Al de A-kern-spelers en een groot deel jeugdspelers zijn namelijk vertrokken.

Dit heb ik teruggevonden op de site van KVM. Wat nu de echte redenering achter deze regel is, begrijp ik ook nog steeds niet goed. Want wanneer het geld op is, gaan alle dure en goeie spelers weg en blijf je met de mindere spelers zitten, waardoor je absoluut geen voordeel hebt ten opzichte van de andere derde klasse ploegen. Denk maar aan het ploegje waarmee ze de rest van het seizoen hebben afgewerkt.

bradge

Citaat van: KVDracer
CitaatKV Mechelen gaat zich voor het Sportcomité van de voetbalbond verweren tegen de 9 strafpunten die het Uitvoerende comité de club wil opleggen.
Deze regel is opgelegd aan eersteklassers die door het niet verkrijgen van een licentie naar 3de klasse verwezen worden. Op deze manier wil men de derdeklasser niet benadelen ten opzichte van de ex-eersteklasser. KV Mechelen wil opwerpen dat deze regel voor onze club niet van toepassing is omdat KV terug vanaf nul moeten herstarten. Al de A-kern-spelers en een groot deel jeugdspelers zijn namelijk vertrokken.

Dit heb ik teruggevonden op de site van KVM. Wat nu de echte redenering achter deze regel is, begrijp ik ook nog steeds niet goed. Want wanneer het geld op is, gaan alle dure en goeie spelers weg en blijf je met de mindere spelers zitten, waardoor je absoluut geen voordeel hebt ten opzichte van de andere derde klasse ploegen. Denk maar aan het ploegje waarmee ze de rest van het seizoen hebben afgewerkt.

dat "ploegje" heeft meer punten gehaald dan de a-ploeg :wink: .
Vanavond zakt er ronde de 2000 man af naar turnhout wat veel meer is dan een gemiddelde eersteklasser, la lou ( de bekerwinnaar) kan enkel dromen van evenveel abbonementen te verkopen, en we hebben het budget van een tweedeklasser, nu nog zo snel mogelijk uit derde klasse...

en seldge waarom volg je geen voetbal meer, kavé is niet dood?
Het falen van de Walen is duidelijk.Het Vlaams-nationalisme: De Oplossing.

JVA

Sledge: Als je eerlijk bent moet je toegeven dat Yellow Red KV Mechelen (want KV Mechelen als naam is failliet) blij mag zijn dat ze nog bestaan. Ze hebben enorme schulden achtergelaten, en gaan gelukkig voor hen, doodleuk in derde spelen. Wat denk je dat een gewone derdeklasser hier van vindt? YR KV komt hier op de proppen met profspelers, met een budget dat niet overeenkomstig is voor een derdeklasser, met supporters waar (zoals Bradge al zei) veel zo niet bijna alle eerste klassers jaloers op zijn. Het is aan hen te danken dat KV nog bestaat, anders speelden ze nu even hoog als het nieuwe RWDM dat in ... vierde provinciale speelt dit seizoen. Ook Lommel is verdwenen. De reden dat ze nog in derde spelen, is de fusie met Overpelt, want Lommel op zich is ook verdwenen.

Doefie


Jenne

Ik ken niet eens een KVBV  :?
F1Time: C2g1 (S22: 18ptn en 6de in de tussenstand)
F1Rem: G3f (S25: 45ptn en 4de in de tussenstand)
MotoGP: G3d (S2: 135 ptn en 7de in de tussenstan)
Hattrick: Klasse VI.890 (24ptn en 1ste in de tussenstand)

Doefie

Citaat van: JenneIk ken niet eens een KVBV  :?

Waarschijnlijk bedoeld hij KBVB, Koninklijke Belgische Voetbalbond

1265 (versie 2.0)

Citaat van: DoefieF1
Citaat van: JenneIk ken niet eens een KVBV  :?

Waarschijnlijk bedoeld hij KBVB, Koninklijke Belgische Voetbalbond

ja tis de kbvb waarschijnlijk gewoon een typefoutje van de stichter van dit onderwerp, kan gebeuren
EEN NIEUWE NAAM!!!!!!!!!!
Mijnheer de hoogedele ridder 1265 von Kwerps

sledge

Citaat van: 1265 (versie 2.0)
Citaat van: DoefieF1
Citaat van: JenneIk ken niet eens een KVBV  :?

Waarschijnlijk bedoeld hij KBVB, Koninklijke Belgische Voetbalbond

ja tis de kbvb waarschijnlijk gewoon een typefoutje van de stichter van dit onderwerp, kan gebeuren

Inderdaad, typfoutje. En zeggen dat ik nog naar hun site geweest ben om zeker niet fout te zijn  :wink:
Ik leef ook nog (een (heel klein) beetje)

sledge

Citaat van: JVASledge: Als je eerlijk bent moet je toegeven dat Yellow Red KV Mechelen (want KV Mechelen als naam is failliet) blij mag zijn dat ze nog bestaan. Ze hebben enorme schulden achtergelaten, en gaan gelukkig voor hen, doodleuk in derde spelen. Wat denk je dat een gewone derdeklasser hier van vindt? YR KV komt hier op de proppen met profspelers, met een budget dat niet overeenkomstig is voor een derdeklasser, met supporters waar (zoals Bradge al zei) veel zo niet bijna alle eerste klassers jaloers op zijn. Het is aan hen te danken dat KV nog bestaat, anders speelden ze nu even hoog als het nieuwe RWDM dat in ... vierde provinciale speelt dit seizoen. Ook Lommel is verdwenen. De reden dat ze nog in derde spelen, is de fusie met Overpelt, want Lommel op zich is ook verdwenen.

Tuurlijk ben ik daar blij over. Alleen was mijn bericht geen klacht over het zakken naar 3de, maar over de -9 punten die ze krijgen. Tuurlijk was die regel er wel al langer, maar toch. Herinner de zaak Raikonnen - Fisichella in Brazilië. Zo een gevoel heb ik erbij. De regel is er, hoe unfair ook.
Ik leef ook nog (een (heel klein) beetje)

sledge

Citaat van: bradge

en seldge waarom volg je geen voetbal meer, kavé is niet dood?

De standen van de 3de klasse is misschien het enige van het belgisch voetbal dat ik zal volgen (buiten de teams die Europees spelen). Eerste klasse volg ik niet meer met m'n volle aandacht.
Ik leef ook nog (een (heel klein) beetje)

bradge

Citaat van: sledge
Citaat van: bradge

en seldge waarom volg je geen voetbal meer, kavé is niet dood?

De standen van de 3de klasse is misschien het enige van het belgisch voetbal dat ik zal volgen (buiten de teams die Europees spelen). Eerste klasse volg ik niet meer met m'n volle aandacht.

Je kan ook altijd adk komen, ALTIJD welkom :wink:
Het falen van de Walen is duidelijk.Het Vlaams-nationalisme: De Oplossing.