Anderlecht en de verwachtingen van dit jaar

Gestart door BugsBunny, 09 november 2002 - 12:18:22

« vorige - volgende »

Waar gaat Anderlecht eindigen dit jaar

1e
0 (0%)
2e
2 (11.8%)
3e
5 (29.4%)
4e
5 (29.4%)
5e
3 (17.6%)
nog lager
2 (11.8%)

Totaal aantal stemmen: 13

Poll gesloten: 09 november 2002 - 12:18:22

BugsBunny

Na de prachtmatch van Sint-Truiden en de snertvertoning van Anderlecht van gisteren vraag ik mij af hoe diep ze nog gaan zakken.

Volgens mij is Anderlecht maar een stevige middenmotor van het niveau van Sint-Truiden en Lokeren. De spelers valt volgens mij niets te verwijten (buiten Gilles de Bilde dan die nog trager over het veld slentert als mijn bomma in hare rolstoel). HEt is veeleer de trainer zijn schuld maar vooral die van het bestuur.

Het bestuur dat al jaren een beleid voert van oude (vergane!) glorie terug te halen die volkomen uitgeblust en gedemotiveerd zijn, denk maar aan Gilles De Bilde, Crasson,... Nu willen ze zelfs Zetterberg terughalen een oude dertiger die het niet eens een ganse match kan uitzingen en constant last heeft van zijn knie. In vroegere tijden denk ik aan Scifo, Grun,...

NAast deze miskopen koopt Anderlecht ook zeer middelmatige spelers aan die het niveau van Anderlecht onwaardig zijn, zoals hasi, ilic, mornar, zane, zewlakow,... Dit zijn allemaal wel goeie (gewoon goeie) spelers, maar het probleem situeert zich volgens mij ook aan de techniek. Vroeger kon A'lecht een tegenstander gewoon wegtikken. Nu deed STVV het met hun. Anderlecht heeft geen mannen meer die een actie kunenn maken à la Degryse, Nilis, Stoica,... Kortom, scouts doe beter jullie job, en bestuur koop gvrdomme betere spelers aan.
Over de oude miskopen ga ik het hier nog niet hebben, dan ben ik morgen nog bezig (hoofdmiskoop wil ik toch nog vermelden, Taument, daar begin ik nog altijd mee te lachen als ik zijn naam hoor  :D). Kleine lichtpuntjes zijn Aruna en Bassegio.

Het is ook de trainer zijn fout, want wat deed A'lecht gisteren na dat het 0-1 voorstond met de wind in de rug dan nog? Ze kruipen met 9 voor hun baklijnen met ofwel Seol, ofwel Jestrovic eenzaam in de spits. De spelers vinden elkaar niet, wordt er dan niet getraind op automatismen en wedstrijdsituaties ofzo? Zelfde probleem uitverdedigen: lange lel naar voor Aruna, Seol of Jestrovic zal er wel iets mee doen. We zien het!

Vroeger was een nederlaag vna Anderlecht groot nieuws, nu zijn we het al gewoon.  :lol:  Goed nieuws voor een Brugge supporter!  :lol:
Jaja, ik ben Brugge supporter maar ik vind het eigenlijk zielig voor het Belgisch voetbal om zien, daarom deze preek.  :(
A Eruchîn, ú-dano i faelas a hyn an uben tanatha le faelas!

Jasper

Ik heb ook gestemd op vierde.
Mijn top-5 voor dit seizoen:

Brugge
Genk
Lierse
Anderlecht
Lokeren

Ik ben Lierse-fan, ik woon namelijk in Duffel (vlakbij Lier) en ik ga in Lier naar school. Maar ik vrees dat de CL-voorronde voor Lierse iets is van binnen twee seizoenen. ;) Als Emilio Ferrera blijft natuurlijk. Maar ik denk dat die eindelijk een team met potentieel heeft gevonden, i.p.v. het zwakke Beveren e.d. ;)

KVDracer

Ik denk dat ze nog zeker derde gaan worden. Maar wie weet gaan ze nog met de titel aan de haal, want je weet dat Brugge sterk is in de heenronde, maar zwak in de terugronde.

Raikkonen MASTER

In Genk reflecteren de slechte CL-matchen nu al op hun spel in de Belgische Competitie.
Anderlecht heeft nu een paar heel moeilijke matchen tegaan, maar ik ben er vrij zeker van dat we nog 2de kunnen worden, zélfs de titel kan nog!

Mikacouli

Ik stem op 4de.

1.club Brugge  :P
2:Lierse
3:Sint Truiden  :!:
4:Anderlecht

Jasper

Citaat van: Raikkonen MASTERIn Genk reflecteren de slechte CL-matchen nu al op hun spel in de Belgische Competitie.
Anderlecht heeft nu een paar heel moeilijke matchen tegaan, maar ik ben er vrij zeker van dat we nog 2de kunnen worden, zélfs de titel kan nog!
Maar ik vertrouw jouw voorspellingen niet meer, sinds je grote fout over de CL. Bayern Munchen gaat de CL winnen... Jawatte. :roll:

Jean Todt

Ik stemde op nog lager btw  :lol:
Ze staan goed op plek 6, en da zal ni snel veranderen denk ik.

BugsBunny

Citaat van: Raikkonen MASTERIn Genk reflecteren de slechte CL-matchen nu al op hun spel in de Belgische Competitie.
Anderlecht heeft nu een paar heel moeilijke matchen tegaan, maar ik ben er vrij zeker van dat we nog 2de kunnen worden, zélfs de titel kan nog!

De titel  :lol:  :lol:  :lol:
Daar mag ik toch eens goed mee lachen he  :D

ff serieus nu: Anderlecht heeft niet de spelers om de jupiter liga te winnen.
Ten eerste is er vooral defensief aangekocht dit jaar omdat er vorig jaar veel doelpunten geslikt werden, het probleem is nog altijd niet opgelost.
Ten tweede, op het middenveld valt er niet veel creativiteit te bespeuren (klein lichtpuntje dit jaar is toch wel Baseggio). VDH is toch wel hte toppunt van de tractorfamilie Adnerlecht, die geeft meer foute passes dan goede bij wijze van spreken.
De aanval, tja wat daarover, laten we het gewoon houden op kwantiteit boven kwaliteit! Dat is ook het grote problem van A'lecht, ze kopen aan dat het niet schoon meer is, ze zouden beter een bijvoorbeeld De Bielde, Iachtchoek, Mornar en Aruna de dribbelzot verkopen en een topper zoals Larsson binnenhalen die einde contract is.
A Eruchîn, ú-dano i faelas a hyn an uben tanatha le faelas!