Het 9 punten-plan van de FIA.

Gestart door Schumivill, 10 oktober 2002 - 13:26:44

« vorige - volgende »

hoeveel punten zijn volgens jullie realistisch?

1
10 (38.5%)
2
5 (19.2%)
3
5 (19.2%)
4
2 (7.7%)
5
2 (7.7%)
6
0 (0%)
7
0 (0%)
8
1 (3.8%)
9
1 (3.8%)

Totaal aantal stemmen: 20

Poll gesloten: 10 oktober 2002 - 13:26:44

Schumivill

Het document, dat de FIA heeft opgestuurd naar de F1-teams, is uitgelekt. Autosport brengt het plan op zijn website en in zijn weekblad.

--- rijders en teams
F1-rijders staan niet meer onder contract bij een team. Rijders moeten een aanvraag indienen bij de FIA, die dan een selectie zal doen.
Elke rijder komt de eerste 10 races telkens uit voor een verschillend team. Teams en races worden bij loting toegewezen. Wie na 10 races op kop staat, mag dan als eerste de zeven teams kiezen waarvoor hij in de resterende races wil uitkomen. De tweede in het WK kiest als tweede, enzovoort.

--- kwalificaties
Er komen 4 sessies van een halfuur, 2 op vrijdag en 2 op zaterdag. Alle tijden worden samengeteld en zo wordt de grid bepaald.

--- banden
De beperking op maximum 2 soorten droogweerbanden blijft voor elk team, maar een bandenfabrikant mag elk team voorzien van een andere soort, zolang de beperking van 2 types gerespecteerd wordt.

--- ballast
Er komt een handicap van 1 kilo per WK-punt.

--- testen
Er mag niet meer prive getest worden op een circuit waar een F1-race plaats heeft (Barcelona, Silverstone, ...).
Elk team krijgt 12 testdagen tussen 28 februari en 1 november.
Volgens de FIA leidt dat tot een besparing van ongeveer 250 miljoen euro!

--- motoren
Vanaf 2003 is er nog 1 motor toegelaten per GP-weekend. Vanaf 2004 1 motor voor 4 races, vanaf 2005 1 motor voor een half seizoen.

--- mechanische onderdelen
Onderdelen voor versnellingsbak of chassis moeten een minimum-levensduur hebben van enkele races.

--- aero-onderdelen
Elk team moet voor de start van het seizoen 2 aero-sets laten homologeren. Er mag 1 wijziging aangebracht worden in de sets, nadat de helft van de races is gereden.

--- standaardonderdelen
Er worden standaard-onderdelen opgelegd voor electronica, ook standaard-remmen.

Stemming hierover dus op 28 oktober.

Bron://www.pitstop.tv
Francorchamps:'96,'00,'01,'02,'04,'05,'08,'15,'16,'17
Hockenheim: '03
Nurburgring: '06,'07,'09
Barcelona: '10,'11,'12
Boedapest: '13,'14,'17
Montreal: '14
Monza: '18

DerMika

Waarom dat ze het dan niet meteen het Wereldkampioenschap Formule 3000 noemen.

Wat gebeurt er in het geval van Jaguar? Die moeten dan verplicht een half jaar met een mislukte aero-set rondrijden???
The Dude abides

DerMika

Bijvoorbeeld de banden:

Ferrari kan dan rijden met "Works-banden" en de andere bridgestone teams mogen met de klantenbanden werken, tweederangs banden als het ware...

Wat een verbetering zal dat worden!  :x
The Dude abides

DerMika

van dailyf1:

...

"I am thinking of the fans, the people who pay a lot of money to attend a Grand Prix and don't want to be in the position of knowing the winner before the start of the race," Gazzetta dello sport report Ecclestone as saying.

...

Let nu vooral op "who pay a lot of money"... Het is juist door Ecclestone dat men zoveel geld moet betalen want die vraagt enorm veel voor de tv rechten, voor de rechten om een circuit een F1 race te laten organiseren,...
Hij is het gewoon aan het omdraaien. Volledig fout bezig.

Afvoeren die vent! (with all do respect...)
The Dude abides

kritikus

Vinden jullie echt dat de eerste maatregel realistisch is?
Hebben jullie daar al eens goed over nagedacht?
Komaan, jongens, dat kunnen jullie toch niet menen!
Van auto wisselen tijdens het seizoen?
Dat is gewoon technisch onmogelijk!
Om dan nog maar te zwijgen van de commerciële belangen.


De enige regel die er zeker moet komen is de bandenregel.

Maar al de andere regels zijn je reinste bullshit!

Zoals die motorenregel. F1 gaat over snelheid, niet over uithouding.
Hoe is het mogelijk om met een top performance motor vier races te racen en te trainen tijdens het raceweekend? Laat staan voor een half seizoen!

Dit negenpuntenplan is het beste bewijs dat de FIA totaal de pedalen kwijt is.
Afvoeren die handel.  :cry:
(behalve dat van die banden echter.)

Sinister -D-

In één woord : belachelijk!!!

Ik weiger daarom ook het aantal punten wat 'n beetje zinnig zijn aan te geven!!


:evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:

unknown

Volgens mij zijn die gasten gewwon gaan samenzitten en ze mochten een zo gek mogelijk voorstel doen, en dit is t geworden. En tis ronduit idioot, wa de FIA de laatste dagen bezielt,da k het nie weet, maar t is zeker nie gezonder voor de F1 dan de huidige situatie.

KVDracer

Ik vind de regels wel goe gevonden, ma praktisch niet uitvoerbaar. Ze willen iedere rijder in een aparte wagen krijgen? Hoe gaan ze da doen, als je met een kleine rijder zit voor de eerste race en een grote voor de volgende race kan je je wagen herbpuwen en dit mag dan ok weer jiet.

phil69

ben het met de meeste onder jullie eens dat die regels absurd zijn,op die van de banden  na
maar hoe reageren de teams daarop?

mike

Citaat van: kritikusVinden jullie echt dat de eerste maatregel realistisch is?
Hebben jullie daar al eens goed over nagedacht?

De poll is HOEVEEL er realistisch zijn, niet WELKE..

kritikus

sorry, mike, ik dacht dat het ging volgens chronogische volgorde.


:oops:  :oops:  :oops:  :oops:  :oops:  :oops:  :oops:  :oops:

en nog eens

:oops:  :oops:  :oops:  :oops:  :oops:  :oops:  :oops:  :oops:

Schumivill

Ik heb er 3,de banden,de kwalifs en de testritten,ik denk dat die drie eruit kwamen na 1 glaasje champagne,de rest na een hele fles  :roll:
Francorchamps:'96,'00,'01,'02,'04,'05,'08,'15,'16,'17
Hockenheim: '03
Nurburgring: '06,'07,'09
Barcelona: '10,'11,'12
Boedapest: '13,'14,'17
Montreal: '14
Monza: '18

FerrariMan

Ergens vind ik het ook maar zwak van de FIA dat ze de regels willen veranderen als Ferrari nog zo zou domineren.
Akkoord, het zou boeiender zijn maar het zou ook oneerlijk zijn, gewoon de regels veranderen om Ferrari terug langzaam te maken ??? Ergens is dat totaal nie eerlijk maar ik kan hun wel begrijpen.

MS Fan

Citaat van: F1Ik heb er 3,de banden,de kwalifs en de testritten ...

Die drie had ik ook in gedacht, alhoewel ik denk dat dit Ferrari weer ten goede komt het hun twee privé circuits. Zij moeten dus niets anders zoeken en kunnen verdergaan met al hun data, de andere teams moeten een nieuw circuit zoeken en weer van scratch beginnen :? Dus allé, ik zal voor 2 regels voten ;)
A sick mind is a true delight ...

kritikus

Omdat het nu absoluut overzichtelijk is; als het ware het spannendste van het hele weekend.

Met die nieuwe regel wordt het absoluut onoverzichtelijk. Iemand met een uiterst snelle tijd in de laatste van de vier sessies kan nog op de laatste plaats terecht komen als hij op vrijdag in de eerste sessie een waardeloze tijd heeft gereden door een technisch defect.

De qualificaties moeten blijven zoals ze zijn.

Enkel de banden, dat heeft zin, de rest is zever in pakskes.

Die andere dingen gaven al hilarische reacties op de persconferentie op donderdagnamiddag.
Een meningsverschil tussen Panis en Barichello, Panis was akkoord want hij wilde Rubens' auto wel, maar Rubens wilde die auto niet afgeven.

De FIA kan dit toch echt niet gemeend hebben, hé?

Alhoewel, Mosley kennende? :idea:   :roll:  :roll:  :idea:  :cry: