Binotto exit...

Gestart door Robbert65, 29 november 2022 - 12:13:31

« vorige - volgende »

Robbert65

Mattia Binotto vertrokken bij Ferrari.

Dat is niet plotseling maar toch noch onverwacht.

Want wat zal het helpen dat juist hij vertrekt bij de Scuderia? Hij was daar niet de chaotische aanstichter van chaos en misverstand.

De man was hooguit té kalm.

IS dit wel slim? En wie nu? Vasseur, brandt die zijn fikken aan die klus? Of gaat Horner zijn zakken mega vullen? Brawn ad interim terug?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

C.G. de Beaufort

Jammer hoor. Volgens Max en z'n soortgenoten kon hij juist blijven...

Groet,

C.G. de Beaufort


Mickey

Eigenlijk heeft hij het nog best lang volgehouden.

Citaat van: Mickey op 13 mei 2019 - 22:24:04
Citaat van: Tuesday op 12 mei 2019 - 21:26:48
Citaat van: Mickey op 12 mei 2019 - 21:00:21Maar goed, iemand die nog iets kwijt wil over de race vandaag?

Mijn analyse in een notendop:

Vettel vergooit het hier door zich te verremmen voor de eerste bocht. Flat spot kost 'm het nodige elke ronde. Leclerc is sneller, maar wordt uiteindelijk (wederom) op een waardeloze strategie gezet. De harde band? Come on. Ze hadden ook alles op Leclerc kunnen zetten, dan denk ik dat het podium er wel in had gezeten voor team rood.

Verstappen deed wat 'ie moest doen, reed een sterke race.

Over Mercedes hoeven we het eigenlijk niet te hebben.

Haas aardig, eenmalig waarschijnlijk. Verder zwakke optredens van Renault, Force India en Alfa Romeo.

Tot slot Williams. Het moet daar echt radicaal anders, of opdoeken die hut. Na slechts achttien ronden kregen ze een ronde aan hun broek, van een team met dezelfde krachtbron. Nieuw dieptepuntje hoor.
tja, er lag een kans om misschien wel P1 te pakken. Dat je daarbij een flatspot oploopt is balen, maar dat kan nou eenmaal gebeuren bij racen. Ik denk dat Ferrari daar ook veel eerder op had moeten anticiperen, met een vroege stop hadden ze ook gelijk Red Bull onder druk kunnen zetten. Grootste probleem was dan verkeer geweest waarschijnlijk, maar ik denk dat dat wel het proberen waard was geweest. Nu verloor hij ook veel tijd en mocht hij ook nog eens Leclerc rondenlang ophouden.
Overigens kon Leclerc op zn nieuwe softs Vettel weer niet bijhouden op het einde, terwijl die toch al op wat oudere banden stond.
En waarom zou Haas eenmalig goed zijn? Als je goed gaat in Barcelona ga je doorgaans het hele seizoen wel goed.

Ja het is racen, en ja, het kan gebeuren, maar het is wel tekenend voor Vettel dat het hém nu weer gebeurt. Hij zit al tijden niet in een lekkere flow.

En dan hijgt Leclerc in zijn nek en daar worstelt de teamleiding dan weer mee want ja, alle ballen op Seb, zo was het voornemen. Dan wordt je door je eigen voorgenomen overall-strategie belemmerd om ad hoc te besluiten dat Leclerc het voordeel en de beste racestrategie krijgt.

Binotto had wat mij betreft voor de start van dit seizoen het voordeel van de twijfel, maar het aanstellen van gebrekkige teamleiders lijkt ondertussen structureel te worden bij Ferrari. Hij lijkt helaas geen uitzondering op die regel. Het is ofwel dat ze geen autonomie krijgen, ofwel domweg incompetent zijn. Aan de auto lijkt het niet te liggen. Met een superieure strategie was het gat met Mercedes waarschijnlijk niet zo groot geweest.

Over Haas; eens kijken of ze het weten vol te houden. Het succes van deze race lijkt misschien wat mooier dan het is, door de slechte prestaties van de rest van het middenveld.

Breaktest

Je kunt Binotto een zwakke tussenpaus noemen, maar zijn enige echte uitglijer is al weer van 2020 toen het team 6e werd. Vettel was helemaal de weg kwijt en had eigenlijk tijdens de zomerstop vervangen moeten worden. De afgelopen twee jaar waren eigenlijk  business as usual voor Ferrari met p3 en p2.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Ik ga het niet allemaal terugzoeken maar dit jaar is hij toch ook echt wel verantwoordelijk voor meerdere uitglijders. Het had uiteindelijk voor het resultaat niet uitgemaakt, maar het verschil tussen Verstappen en Leclerc had een heel stuk kleiner kunnen zijn als zij niet zo vaak strategisch blunderde.

Mickey

https://racingnews365.nl/binottos-ferrari-afscheid-het-ware-verhaal

Wat kleurrijk en wollig geschreven, maar met een kern van waarheid.

Natuurlijk heeft Binotto steken laten vallen en dat is van voorspellende waarde op weg naar de top. Je zou kunnen concluderen dat hij niet de juiste man is voor de eindsprint. Aan de andere kant inderdaad; wie moet het dan doen? In het gunstigste geval verlies je hooguit een seizoen door nieuw management met nieuwe regie en doelstellingen. Er kan dus sowieso een streep door 2023. En dat net nu Mercedes goed bezig is het gat te dichten.


Robbert65

Citaat van: Mickey op 30 november 2022 - 06:36:44Ik ga het niet allemaal terugzoeken maar dit jaar is hij toch ook echt wel verantwoordelijk voor meerdere uitglijders. Het had uiteindelijk voor het resultaat niet uitgemaakt, maar het verschil tussen Verstappen en Leclerc had een heel stuk kleiner kunnen zijn als zij niet zo vaak strategisch blunderde.

Jawel, maar dat is pakkie an van Mekies. Die is verantwoordelijk voor al het strategisch gepruts, voor wie wat doet in het raceweekend, voor de pitsstops, voor de banden, voor al dat. Voor mij had Mekies moeten worden vervangen, niet Binotto.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Breaktest

Over die pitsstopstrategie wordt in mijn ogen vaak iets te mysterieus gedaan, volgens mij is dat een kwestie van de juiste software (afgezien van de uitvoering). Of weten hoe die te bedienen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

Met 12 man door elkaar heen rennend drie rijen banden komen neerzetten bij een auto en elkaar dan gaan staan aanstaren omdat dat best een raar gezicht is, dat komt denk ik toch ook door andere dingen dan een stukje software iets te ingewikkeld vinden :D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Breaktest

Citaat van: Robbert65 op 30 november 2022 - 14:36:15Met 12 man door elkaar heen rennend drie rijen banden komen neerzetten bij een auto en elkaar dan gaan staan aanstaren omdat dat best een raar gezicht is, dat komt denk ik toch ook door andere dingen dan een stukje software iets te ingewikkeld vinden :D
Ik bedoelde bandenstrategie - dus niet wat in de pits gebeurt maar alles wat daaraan vooraf gaat. De beste keuze op ieder moment van de wedstrijd, dat moet toch softwarematig uit te rekenen zijn. Eigenlijk kennen we dat proces niet goed. Wellicht dat beslissers computervoorspellingen soms overrulen op grond van fingerspitzengefühl, en het dus toch weer menselijk maken.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sabai

Het zal een combinatie van zijn. Soms is kijken naar wat er op de baan gebeurt genoeg. En de andere keer zal het computer model gelijk hebben. Maar vooral anticiperen in wisselende omstandigheden is Ferrari uitermate zwak gebleken. En dit is Binotto aan te rekenen aangezien dit meermaals is voorgekomen.

gloudiesaurus

Bij Ferrari weet je dat je, als je niet presteert, heel snel op zoek kan gaan een nieuwe baan. In mijn ogen niet de juiste strategie. Je ziet toch bij Red Bull, dat consistentie heel belangrijk is.

De Ferrari was dit jaar helemaal niet slecht. Een goede auto, waarmee ze qua ontwikkeling door het seizoen wel achter bleven. En tactisch was het zwak. Maar dat moest toch te verbeteren zijn in 2023.

Ik vind Vasseur de meest geschikte persoon. Kent Ferrari ook goed, ervaren in Formule 1, en goede dingen gedaan bij Alfa Romeo/ Sauber.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Vassuer weg bij Alfa Romeo, is 1 + 1 = 2?

Bij Williams is gisteren Capito vertrokken, is hij aan de kant door de investeerders achter het team omdat Williams dit jaar toch wat tegen viel. Of gaat hij dan weer naar Alfa Romeo? Bij Williams heeft Capito geen slecht werk gedaan.

Capito heeft altijd voor Volkswagen (eigenaar van Audi) gewerkt, en nu Alfa ROmeo in de toekomst Audi wordt...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is


Robbert65

Ineens een enorme carrousel:
1. Binotto, exit.
2. Jost Capito, exit
3. Vasseur, naar Ferrari
4. Seidl, naar Sauber.

Mclaren en Williams zitten nu dus even zonder en wie gaan die gaten nu vullen dan?


Redbull en Mercedes kunnen wel eens het slachtoffer worden, dat Jonathan Wheatley naar Mclaren gaat zou me niet verbazen...

Williams heeft goede contacten met alle managers van Merc. Voor je het weet zit daar een van de toppers...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel