Binotto exit...

Gestart door Robbert65, 29 november 2022 - 12:13:31

« vorige - volgende »

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Sabai

Het heeft wel een behoorlijke verschuiving teweeg gebracht onder de teambazen.

Wings

Citaat van: Robbert65 op 13 december 2022 - 11:28:41Ineens een enorme carrousel:
1. Binotto, exit.
2. Jost Capito, exit
3. Vasseur, naar Ferrari
4. Seidl, naar Sauber.

Mclaren en Williams zitten nu dus even zonder en wie gaan die gaten nu vullen dan?


Redbull en Mercedes kunnen wel eens het slachtoffer worden, dat Jonathan Wheatley naar Mclaren gaat zou me niet verbazen...

Williams heeft goede contacten met alle managers van Merc. Voor je het weet zit daar een van de toppers...

Hoezo Red Bull? Zo links en rechts lees ik ook dat Honda Apha Tuari heeft gekocht. Ik ben benieuwd of dit klopt en wat het betekent voor de samenwerking tussen de motorleverancier en raceteam. Ik denk wel dat talentteams niet meer van deze tijd zijn. Red Bull vist uit andere vijvers nu. 

Wings

Citaat van: Mickey op 30 november 2022 - 06:36:44Ik ga het niet allemaal terugzoeken maar dit jaar is hij toch ook echt wel verantwoordelijk voor meerdere uitglijders. Het had uiteindelijk voor het resultaat niet uitgemaakt, maar het verschil tussen Verstappen en Leclerc had een heel stuk kleiner kunnen zijn als zij niet zo vaak strategisch blunderde.

Verantwoordelijk is één, maar zat het ook in zijn invloedsfeer? Het is makkelijk om één man verantwoordelijk te houden voor alles wat misgaat. De praktijk is weerbarstiger.

Wings

Citaat van: Mickey op 13 december 2022 - 10:14:47https://nl.motorsport.com/f1/news/ferrari-f1-frederic-vasseur-nieuwe-teambaas/10408928/

Bij Renault geen succes, bij Alfa Romeo kleurloos, ik weet niet of dit een juist besluit is. Tijd zal het leren. Overigens is het vertrek van Binotto een aderlating. Binotto had een groot aandeel in de successen van Michael Schumacher. Binnen de muren van Ferrari is hij een gewaardeerd persoon. Veel successen hebben zijn kenmerken. Ik vrees dat Binotto slachtoffer is geworden van de puinzooien van Ferrari. Hij volgde Maurizio Arrivabene op in 2019 en kreeg daarmee een rol toebedeeld die hem beduidend minder goed afging. Mattia had al veel eerder terug moeten keren in zijn oude rol. Dit is doodzonde.