Voorspellingen 2023

Gestart door Breaktest, 21 november 2022 - 14:30:05

« vorige - volgende »

Mickey

Citaat van: Wings op 17 december 2022 - 16:02:31
Citaat van: Mickey op 21 november 2022 - 18:01:45Alle logische en rationele voorspellingen komen nog wel, maar ik wil alvast kwijt dat Norris misschien al tijdens Silly Season in de Red Bull zit, ten koste van Perez. En anders kondigen ze hem wel aan voor 24 en verder.

Hoe kom je daar nu weer bij? Zeker nu Ricciardo weer is toegetreden tot de Red Bull-familie?

Eerlijk gezegd vergeten wat mij triggerde. Maar als gezegd, het rationele komt later wel. ;D

Robbert65

Dit lijkt me vooral een topic om een beetje te freestylen toch? ::)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Fietser

#17
Oké, mijn gokwerk voor '23.
Ik verwacht Mercedes weer helemaal vooraan, met beide coureurs. Een van hen zal kampioen worden, ik denk daarbij toch weer aan Hamilton, tsja. Red Bull zal niet meer de snelste zijn, ofschoon Verstappen zich ferm verdedigt en zeker mee gaat vechten om de leiding, maar er zal ook veel 'gedoe' zijn. Perez houdt als knecht slechts punten weg bij rivalen, echter te weinig. Ook Ricciardo zal hier vaak 'op camera' zijn, maar dan ruimhartig lachend in de pits. Ferrari is het momentum van vorig jaar (waaruit ze veel meer hadden moeten peuteren) kwijt. Leclerc laat nog wel fraaie kwalificaties zien, maar verder is een podium het hoogst haalbare voor de roden. Aston Martin schuift op naar best of the rest. Alonso gaat bij de groenen als een speer en haakt soms zelfs aan bij de top. McLaren zakt wat terug, maar de strijd tussen de papaya's zal bijzonder interessant zijn. Toch denk ik dat Norris de bovenhand zal hebben. Misschien nog wel pittiger wordt de Franse Slag bij Alpine. Ik hoop op messcherpe conversaties over de boordradio, spontaan in het Gallisch s'il vous plait. Mijn verwachtingen van De Vries zijn niet erg hoog; ik denk dat hij moeite zal hebben met de snelheid van teammaat Tsunoda. Hulkenberg t.o.v. Magnussen: idem dito. Bij Williams en Alfa Romeo blijft, ondanks alle schone verwachtingen, veel hetzelfde. Albon zal het Engelse team een enkel puntje bezorgen en áls beide Alfisten opvallen doen ze dat middels schuivers. Overigens spreek ik de hoop uit er hier en daar flink naast te kleunen.

Wings

Intussen hoor ik steeds meer geluiden over een Ferrari-motor die flink wat meer power heeft en een auto die een seconde per ronde harder kan. Dat zijn stevige beloftes uit Maranello. Mercedes is wat voorzichtiger en neemt de underdog rol in.

Sabai

Ik kan mij haast niet voorstellen dat Mercedes dit seizoen domineert na afgelopen jaar. Daar zijn de veranderingen te klein voor qua ontwikkeling. Het is net als toen hun de voorsprong hadden dat het heel moeilijk is om erbij te komen.

Robbert65

Citaat van: Sabai op 24 januari 2023 - 16:59:39Ik kan mij haast niet voorstellen dat Mercedes dit seizoen domineert na afgelopen jaar. Daar zijn de veranderingen te klein voor qua ontwikkeling. Het is net als toen hun de voorsprong hadden dat het heel moeilijk is om erbij te komen.

Eens, ook omdat er een aantal goeie mensen van Mercedes vertrokken zijn, naar RBR, naar Aston Martin en naar Williams.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Breaktest

Citaat van: Wings op 22 januari 2023 - 16:38:41Intussen hoor ik steeds meer geluiden over een Ferrari-motor die flink wat meer power heeft en een auto die een seconde per ronde harder kan. Dat zijn stevige beloftes uit Maranello. Mercedes is wat voorzichtiger en neemt de underdog rol in.
Ik zou 't met een korreltje zout nemen. Komkommertijd, weet u wel. Je kunt zelfs geen peil op de testdagen trekken. Het spijt me dat ik het zeggen moet, maar F1-berichtgeving vind ik ongeveer het beroerdste wat er bestaat.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sabai


Sabai

Citaat van: Sabai op 27 januari 2023 - 18:09:34Ligt eraan welk nieuws je leest. De Nederlandse sites willen enkel clicks. En brengen oud nieuws als nieuws. Of ze verzinnen maar wat.

Breaktest

Ik geloof niet dat het in het buitenland beter is gesteld. Bv RN365 kent zowel een Engelse als een NL-tak waarop precies hetzelfde staat. Alles wordt door iedereen rondgepompt.
Dit gerucht stamt overigens al van begin december. Gek genoeg werd het pas na een paar weken door de meute opgepikt - waarschijnlijk nadat ze pas door hun eigen komkommerkopij heen waren.

Bij twijfel is het nooit verkeerd de bron erop naar te slaan, al wordt dat vaak lastig gemaakt. In dit geval: Formule 1.nl verwijst naar "Italiaanse media". F1Max is specifieker in haar verwijzing, de Italiaanse site https://www.formulapassion.it/ (18 dec). Maar die verwijst weer naar een medewerker van RN365, ene Paolo Filisetti (6 dec). Die zou het van Guenther Steiner hebben, en die weer van vertrekkend teambaas Mattia Binotto. Althans, de term 'raketmotor' was gevallen - Filisetti heeft er waarschijnlijk zelf 30 pk op geplakt. En dit alles wordt nu weer door Binotto's opvolger Vasseur ontkend. 
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

:) Ja, die sites moeten ook de winter door natuurlijk. Maar Breaktest, mooie analyse van dit specifieke geval, grappig om te lezen.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Citaat van: Breaktest op 28 januari 2023 - 20:57:29Ik geloof niet dat het in het buitenland beter is gesteld. Bv RN365 kent zowel een Engelse als een NL-tak waarop precies hetzelfde staat. Alles wordt door iedereen rondgepompt.
Dit gerucht stamt overigens al van begin december. Gek genoeg werd het pas na een paar weken door de meute opgepikt - waarschijnlijk nadat ze pas door hun eigen komkommerkopij heen waren.

Bij twijfel is het nooit verkeerd de bron erop naar te slaan, al wordt dat vaak lastig gemaakt. In dit geval: Formule 1.nl verwijst naar "Italiaanse media". F1Max is specifieker in haar verwijzing, de Italiaanse site https://www.formulapassion.it/ (18 dec). Maar die verwijst weer naar een medewerker van RN365, ene Paolo Filisetti (6 dec). Die zou het van Guenther Steiner hebben, en die weer van vertrekkend teambaas Mattia Binotto. Althans, de term 'raketmotor' was gevallen - Filisetti heeft er waarschijnlijk zelf 30 pk op geplakt. En dit alles wordt nu weer door Binotto's opvolger Vasseur ontkend.

Goed gevonden, en uiteindelijk krijg je dan weer dit:
https://nl.motorsport.com/f1/news/ferrari-beweringen-30-pk-extra-vermogen-grap

Nog een artikel erbij, een ontkenning van het bericht  :) Gelukkig weet Breaktest waar het vandaan komt!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Citaat van: Sabai op 24 januari 2023 - 16:59:39Ik kan mij haast niet voorstellen dat Mercedes dit seizoen domineert na afgelopen jaar. Daar zijn de veranderingen te klein voor qua ontwikkeling. Het is net als toen hun de voorsprong hadden dat het heel moeilijk is om erbij te komen.

Oneens. De ontwikkeling bij Red Bull wordt dit jaar geremd als gevolg van de budgetcap, windtunnellimiet en straf. Dat geeft Ferrari en Mercedes een kans om de achterstand weg te werken. En Mercedes was natuurlijk al flink ingelopen. Ze begonnen met een forse achterstand en vochten de laatste races om overwinningen. In Brazilië zelf dominant in racepace.

Fietser

Zo zie ik het ook. Niet zozeer vanwege budgetcaps en straffen, want daar heb ik weinig kijk op. Maar ik vond 'het terugkomen' van Mercedes tijdens afgelopen seizoen een van de meest opvallende prestaties. En als de Zilverpijlen die stijgende lijn een beetje kunnen voortzetten...

Mickey

Mag ik jullie erop attenderen dat de achterstand over het jaar genomen gewoon gigantisch was. Ik zie dit jaar Ferrari en Mercedes zeker dichterbij komen, maar de RBR was gewoon in de basis al heel goed. En ondanks de straffen en cap kunnen zij ook nog gewoon doorontwikkelen. Daarnaast zullen Ferrari en Mercedes vooral punten van elkáár gaan afsnoepen. En die competitie dan ook nog eens tussen hun coureurs onderling. Een uitstekend recept voor een herhaling van het afgelopen jaar.