Voorspellingen 2023

Gestart door Breaktest, 21 november 2022 - 14:30:05

« vorige - volgende »

Breaktest

Voorspellen, je kunt er niet jong genoeg mee beginnen.
2022 was het jaar waarin de oudjes het niet meer konden bolwerken: Hamilton verloor van Russell, Alonso van Ocon (beetje gekleurd door wat meer pech, maar toch... ook over twee seizoenen trekt Alonso net aan het langste eind). Vettel hield Stroll weliswaar van zich af maar vond zijn waterloo reeds tegen Leclerc. Ricciardo... nou ja, laten we het daar maar niet over hebben. Perez, hadden we die al genoemd?

Dus mijn voorspelling anno 2023 is dat Hamilton opnieuw de bietenbrug opgaat. Alonso wint nog aan zijn tenen van Stroll, maar in zijn slotjaar niet meer. Max wordt weer kampioen, Russel 2, Leclerc 3.
De Vries wint van Tsunoda.
Magnussen van Hulkenberg
Gasly van Ocon
Norris van Piastri
Leclerc van Sainz
Sargeant wordt het lelijke eendje
Albon keert eind van 't seizoen terug naar Red Bull.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Alle logische en rationele voorspellingen komen nog wel, maar ik wil alvast kwijt dat Norris misschien al tijdens Silly Season in de Red Bull zit, ten koste van Perez. En anders kondigen ze hem wel aan voor 24 en verder.

Sabai

Ik denk dat Norris in een Mercedes komt naast Russel als Lewis klaar is. Max is wellicht een vriend van hem,maar hij heeft geen zin om in een team te zitten.

Robbert65

Waar ik zeg "ik voorspel" kun je soms misschien ook "ik hoop" lezen;

Ik hou enorm van Britse auto's. Jaguar, Aston Martin zijn merken die me fascineren.
Ik voorspel dan ook dat de opgang naar roem voor dat laatstgenoemde team definitief aanvangt, met hier en daar een podium voor Stroll en Alonso misschien.

Ik voorspel ook dat Verstappen kampioen wordt. En weer met een landslide hoor, want ik voorspel dat Mercedes enorm gaat lopen worstelen, omdat ze een jaar achterstand hebben opgelopen in de ontwikkeling van de 23 auto  door de plank dit jaar zo mis te slaan.

Ferrari gaat en wereldstart maken komend seizoen en iedereen zal zeggen: wow, dat Ferrari, dat is heel sterk, die worden vast kampioen dit jaar. Charles zal stralen en Carlos zal zeggen dat hij de beste is. Maar ik voorspel dat de strategen, de pitcrew, het management en de persdames, de koffiejuffrouw en de balaclava van Charles, evenals de tear offs van Verstappen die voor hem rijdt zoveel roet in het eten gooien dat er een achterstand van 150 punten of meer zal zijn aan het einde van het seizoen.

Bij Haas wordt het een gezellige boel met puntengesprokkel en pret voor 2 heren in een raceauto.
Bij Alpa Tauri gaan Nyck en Yuki de show stelen, worden 6de of 7de, heel misschien 5de in de auto van RBR van dit jaar.

het wordt een prachtseizoen!


"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Citaat van: Robbert65 op 22 november 2022 - 10:46:02Waar ik zeg "ik voorspel" kun je soms misschien ook "ik hoop" lezen;

Ik hou enorm van Britse auto's. Jaguar, Aston Martin zijn merken die me fascineren.
Ik voorspel dan ook dat de opgang naar roem voor dat laatstgenoemde team definitief aanvangt, met hier en daar een podium voor Stroll en Alonso misschien.

Ik voorspel ook dat Verstappen kampioen wordt. En weer met een landslide hoor, want ik voorspel dat Mercedes enorm gaat lopen worstelen, omdat ze een jaar achterstand hebben opgelopen in de ontwikkeling van de 23 auto  door de plank dit jaar zo mis te slaan.

Ferrari gaat en wereldstart maken komend seizoen en iedereen zal zeggen: wow, dat Ferrari, dat is heel sterk, die worden vast kampioen dit jaar. Charles zal stralen en Carlos zal zeggen dat hij de beste is. Maar ik voorspel dat de strategen, de pitcrew, het management en de persdames, de koffiejuffrouw en de balaclava van Charles, evenals de tear offs van Verstappen die voor hem rijdt zoveel roet in het eten gooien dat er een achterstand van 150 punten of meer zal zijn aan het einde van het seizoen.

Bij Haas wordt het een gezellige boel met puntengesprokkel en pret voor 2 heren in een raceauto.
Bij Alpa Tauri gaan Nyck en Yuki de show stelen, worden 6de of 7de, heel misschien 5de in de auto van RBR van dit jaar.

het wordt een prachtseizoen!




Je voorspelt weer heel veel hetzelfde als in 2022  ;)
Ik verwacht dat het volgend jaar sowiezo dichterbij elkaar zit.
Ik denk dat dat Max Verstappen aan het einde van het jaar weer kampioen is, maar wel met meer tegenstand van Ferrari en Mercedes.

Ferrari zal wel een nieuwe teambaas krijgen. Ik denk Vasseur.

Nyck de Vries zal het aardig doen bij Alpha Tauri en contractverlenging krijgen.

Ik verwacht dat Aston Martin eerlijk gezegd een beetje tegen zal vallen.
Waar ik wel veel van verwacht is van Piastri, dat is een echt talent. Hiermee zal Norris het niet zo makkelijk hebben als met Ricciardo.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

Laten we eerlijk zijn, een seizoen als het afgelopen seizoen, en het seizoen daarvoor, dat mag altijd zo. Wat een heerlijke periode maken we mee.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Citaat van: Robbert65 op 22 november 2022 - 15:22:42Laten we eerlijk zijn, een seizoen als het afgelopen seizoen, en het seizoen daarvoor, dat mag altijd zo. Wat een heerlijke periode maken we mee.

Klopt, 2021 was natuurlijk helemaal een filmscript. Met die finale in Abu Dhabi. 2022 was ook leuk. Maar wat meer spanning mag nog  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Mickey

Ik denk dat ik het zonder de spanning van 2021 ook wel volhoud tot er acht sterren op zijn pet staan. Een beetje spanning is leuk, maar vorig jaar kende vanaf de zomer iets teveel spanning naar mijn mening.

C.G. de Beaufort

Red Bull has officially confirmed Daniel Ricciardo will serve as its third driver for the 2023 F1 season.

https://www.gpfans.com/en/f1-news/96738/daniel-ricciardo-red-bull-third-driver/

Groet,

C.G. de Beaufort


gloudiesaurus

Ben benieuwd of we Ricciardo nog ooit terug zien als racecoureur. Hij is alweer 33 jaar. Misschien was Abu Dhabi 2021 wel echt zijn laatste GP. Maar goed een balletje kan ook raar rollen, Hulkenberg staat volgend jaar ook weer aan de start. En van Magnussen was ook al eerder afscheid genomen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

C.G. de Beaufort

Zane Maloney joins Red Bull Junior Team ranks as F1 reserve driver for 2023.

https://www.fiaformula3.com/

https://racingnews365.com/red-bull-sign-champion-as-a-reserve-driver

Nu maar afwachten of hij ook zo succesvol is als Max. Die werd ook een 2e in de F3 wereldkampioenschappen. Misschien een Alpha Tauri dingentje.

Groet,

C.G. de Beaufort


C.G. de Beaufort


Breaktest

Hmmm interessant. Anderhalf jaar geleden hebben we hier al eens het gebruik van spatborden geopperd (teneinde uitstel of aflasten van een regenrace te voorkomen). Het schijnt er nu daadwerkelijk mee geëxperimenteerd wordt.
https://nl.motorsport.com/f1/news/fia-meer-duidelijkheid-plannen-wielkappen-f1/10412095/
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Wings

Citaat van: Mickey op 21 november 2022 - 18:01:45Alle logische en rationele voorspellingen komen nog wel, maar ik wil alvast kwijt dat Norris misschien al tijdens Silly Season in de Red Bull zit, ten koste van Perez. En anders kondigen ze hem wel aan voor 24 en verder.

Hoe kom je daar nu weer bij? Zeker nu Ricciardo weer is toegetreden tot de Red Bull-familie?

Wings

Citaat van: gloudiesaurus op 06 december 2022 - 09:37:09Ben benieuwd of we Ricciardo nog ooit terug zien als racecoureur. Hij is alweer 33 jaar. Misschien was Abu Dhabi 2021 wel echt zijn laatste GP. Maar goed een balletje kan ook raar rollen, Hulkenberg staat volgend jaar ook weer aan de start. En van Magnussen was ook al eerder afscheid genomen.

Hij was dit jaar ook racer. ;)
Ik ben ervan overtuigd dat hij naast Max instapt. Dit seizoen? Misschien niet maar van mij mag het.