BRAZILIË, wat gaat dat worden?

Gestart door Robbert65, 03 november 2022 - 10:23:10

« vorige - volgende »

Robbert65

Over 8 dagen, op vrijdag 11 november begint de Grande Premio de Sao Paulo.

Jaaaa, tuurlijk, de kampioenschappen zijn verdeeld, het seizoen zit er grotendeels op, maar:

Een van de mooiste circuits ter wereld, wat een baan is dat! Tegen de klok in, fantastische bochten, mooi en lastig hoogteverschil, blind insturen, echt magnifiek.

En op zichzelf dus qua grote prijs de moeite waard, wie wil die beker niet op de plank? Geloof me, die van Brazilië, das geen beker die een kampioen in de schuur zet, die krijgt een mooi plekkie.

Rijtje Silverstone, Spa, Suzuka, Monaco. Ja toch?

Dus, wat gaat dat worden?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Breaktest

Eigenlijk zijn er nog behoorlijk wat duels uit te vechten:
wie wordt vice-werelkampioen,
gaat P4 naar McLaren of Alpine,
kan Alonso nog Ocon verslaan,
idem duel Russell - Ham,
blijft Ham definitief zonder overwinning,
scherpt Max zijn 'record' nog verder aan,
wordt het Schu of Hulk bij Haas?
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

Yup, dat laatste wordt deze week bekend volgens de engelse pers.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Citaat van: Breaktest op 03 november 2022 - 13:31:13Eigenlijk zijn er nog behoorlijk wat duels uit te vechten:
wie wordt vice-werelkampioen,
gaat P4 naar McLaren of Alpine,
kan Alonso nog Ocon verslaan,
idem duel Russell - Ham,
blijft Ham definitief zonder overwinning,
scherpt Max zijn 'record' nog verder aan,
wordt het Schu of Hulk bij Haas?

Iets met een keizer en een baard. ;)

gloudiesaurus

Brazilië is een baan die Max Verstappen altijd wel ligt.

In 2016 was hij fenomenaal in de regen. Dus ik verwacht er wel wat van.

En als we geruchten moeten geloven Hulkenberg terug in de Formule 1 bij Haas?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Kennen we deze trouwens nog  ;D
Wordt een leuk duo.

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

FolkertE


Robbert65

Hoe geweldig is het dat Kmag de pole hier pakt!
Die gast is een en al smiles dit jaar, en de ontspannen en blije Magnussen is een heel andere coureur dan hij voor zijn vertrek was.

Nu pakt hij zijn kansen en deklasseert zijn teamgenoot.

Formule 1 is zo'n geweldig mooie sport. Omdat je ziet hoe mensen die tot het maximale uitgedaagd worden breken of krachtiger worden. Omdat niet alleen de auto maar ook het team, de tegenstand en de buitenwereld het uiterste vragen.

Alleen de groten redden het en Magnussen blijkt daar dus gewoon bij te horen. Fantastisch toch.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Ik wil natuurlijk niet pissen op je parade, maar ik ben echt géén fan van Magnussen. Gewoon een onsympathieke vent die altijd elboghs out rijdt.

Robbert65

#9
Het is de GP van Brazilië dus iedereen draagt een poncho. Je pist maar een end weg!😉😄
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey


Breaktest

Misschien is het een vooroordeel, maar ik ben verklaard aanhanger van de theorie dat alle coureurs een beperkte houdbaarheid hebben, dus ook Alonso. Hoewel ik 'm nog steeds hoger inschat dan Ocon, vind ik deze zeer vermakelijke sprintrace daar toch wel van getuigen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sabai

Het valt mij ook op. Alonso begint dezelfde fouten als Schumacher te maken op die leeftijd. Reactie snelheid gaat blijkbaar toch achteruit. Moet zeggen dat ik het met mijn 42 jaar ook merk als ik ga karten met die jonge gasten.

Fietser

#13
Gave race weer. 7.5 zeg ik. Mercedes was oppermachtig. Mooi daarbij was dat Russell voor Hamilton bleef, zowel in de sprint- als de hoofdrace. Vooral ook indrukwekkend is de wijze waarop de Zilverpijlen zijn teruggekomen dit seizoen. Dat belooft wat voor volgend jaar en daarna. Van mij mogen ze. Niet in het minst vanwege het volgende.
Verstappen. Briljant als coureur, maar een lul als mens. Wat voor schimmigs (Monaco?) ook de reden mag zijn, als je je als regerend wereldkampioen zo opstelt ten opzichte van een teamgenoot, dan laat je de wereld je onsympathieke karakter wel heel duidelijk merken. Logisch wel: appel, boom. Overigens gunde hij ook op zaterdag in de sprintrace zijn teamgenoot, die zo smacht naar een tweede plek in het WK, dat ene puntje niet.
Nu weet ik wel dat Verstappens keiharde mentaliteit in combinatie met zijn buitencategorie-skills dit kereltje tot zo'n ijzersterke racer maken. Maar als je de ijsklomp in je lijf niet een beetje kunt laten ontdooien door een voor hem schamele zesde plaats op te geven ten faveure van je teamgenoot of de teamspirit, dan zakt bij mij de gunfactor naar nul.
Ook typerend was dat ik later op de avond ene Lammers populistisch hoorde kwezelen dat, vrij vertaald, Perez niet zo moet zeuren, want hij mag al blij zijn met dat RB-zitje. Fijn zo'n analist: Max dit, Max dat. Lekker hoor, maar 'zijn Max' is gewoon een min mannetje. Sorry, maar dat moest ik echt effe kwijt.

Mickey

Dit gaat nog wel een staartje krijgen. Kennelijk bestaat bij Max de indruk dat Perez in Monaco een Schumachertje deed. Dit zou in het team ook bevestigd zijn. Zou dat waar zijn dan heeft Perez hem gewoon een oor aangenaaid destijds. Tja. En dan ben je een Verstappen. Eerzucht wint dan kennelijk. Dodelijk voor de teamspirit. Op het moment dat de auto volgend jaar even niet zo dominant is heeft hij Perez toch weer een keer nodig.