HONGARIJE, wat gaat dat worden?

Gestart door Robbert65, 27 juli 2022 - 11:07:03

« vorige - volgende »

Mickey

Van achteren komt hij gewoon op P3 terecht, net als wanneer hij start op P10 morgen.

Sabai

Citaat van: Mickey op 30 juli 2022 - 19:34:40
Van achteren komt hij gewoon op P3 terecht, net als wanneer hij start op P10 morgen.

Maar dan nog alles zit nog in de poule ook al pakt hij nieuwe onderdelen. Hij kan moeilijk 2 motoren gaan wisselen.

Mickey

Je hebt gelijk. Ik dacht dat daar een straf op zou staan.

Mickey

Wat een geweldige race!

Toch wel een prestatie van Ferrari ook, jezelf keer op keer verslaan.

Binotto gaat straks zeggen dat ze echt elke race nog kunnen winnen.

Benieuwd of hij de kerst haalt hier. Denk het niet.

Sabai

Citaat van: Mickey op 31 juli 2022 - 17:05:01
Wat een geweldige race!

Toch wel een prestatie van Ferrari ook, jezelf keer op keer verslaan.

Binotto gaat straks zeggen dat ze echt elke race nog kunnen winnen.

Benieuwd of hij de kerst haalt hier. Denk het niet.

Echt knap idd om het zo uit handen te geven. Word tijd dat ze een nieuwe strateeg in dienst gaan nemen. Het was toch al overduidelijk bij alpine en Haas dat die harde band waardeloos was.

Jozef

Ja man, echt schrijnend. Leclerc reed eigenlijk wel een heel puike race tot aan die bewuste stop.

Even een gokje wagen: Mercedes wordt dit seizoen tweede bij de constructeurs.
En iets gewaagder: ook bij de rijders wordt de derde plek (achter de twee Red Bulls) een Mercedesman.

Sabai

Citaat van: Jozef op 31 juli 2022 - 22:04:30
Ja man, echt schrijnend. Leclerc reed eigenlijk wel een heel puike race tot aan die bewuste stop.

Even een gokje wagen: Mercedes wordt dit seizoen tweede bij de constructeurs.
En iets gewaagder: ook bij de rijders wordt de derde plek (achter de twee Red Bulls) een Mercedesman.

Daar heb je zomaar kans van.

Mickey

Een van de dingen die mij opviel; Waar Hamilton eindelijk de weg terug (vooral de weg richting zijn eigen motivatie) lijkt te vinden, gaat Russell eigenlijk omgekeerd evenredig wat minder presteren.

Hoe gemakkelijk Russell zich liet foppen door Leclerc aan het eind van het rechte stuk vond ik wel bijzonder. Terwijl hij de ronden daarvoor zich uitstekend breed wist te maken, beschermde hij du moment de binnenkant, waar hij zich beter opnieuw breed had gemaakt. Vond hem nou niet echt strijdlustige indruk maken.

Mickey

Iemand trouwens nog de volledige persco gekeken gisteren? Eigenlijk niet heel boeiend, wel een grappig moment. Max werd gevraagd of hij het erg vindt dat Mercedes zich weer begint te laten zien vooraan. Integendeel, verklaarde hij schaterend. Hij was er juist blij mee dat ze punten van Ferrari afsnoepen. Maar Lewis en Russell zaten daar dus aan weerszijden naast hem, met een uitdrukking ergens tussen geveinsde onbewogenheid en ingehouden irritatie. Schitterend.

Robbert65

Citaat van: Sabai op 31 juli 2022 - 17:21:01
Citaat van: Mickey op 31 juli 2022 - 17:05:01
Wat een geweldige race!

Toch wel een prestatie van Ferrari ook, jezelf keer op keer verslaan.

Binotto gaat straks zeggen dat ze echt elke race nog kunnen winnen.

Benieuwd of hij de kerst haalt hier. Denk het niet.

Echt knap idd om het zo uit handen te geven. Word tijd dat ze een nieuwe strateeg in dienst gaan nemen. Het was toch al overduidelijk bij alpine en Haas dat die harde band waardeloos was.

Niet Binotto maar Mekies moet er met een grote boog  uit.

Hij is de Racing Director.

Die auto is prima, de motor is bepaald niet slecht, maar het racen, de strategie, de pitstops, de onrust, de communicatie, m.a.w. alles waar Mekies verantwoordelijk voor is is helemaal $%@&#@
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Citaat van: Robbert65 op 01 augustus 2022 - 11:57:15
Citaat van: Sabai op 31 juli 2022 - 17:21:01
Citaat van: Mickey op 31 juli 2022 - 17:05:01
Wat een geweldige race!

Toch wel een prestatie van Ferrari ook, jezelf keer op keer verslaan.

Binotto gaat straks zeggen dat ze echt elke race nog kunnen winnen.

Benieuwd of hij de kerst haalt hier. Denk het niet.

Echt knap idd om het zo uit handen te geven. Word tijd dat ze een nieuwe strateeg in dienst gaan nemen. Het was toch al overduidelijk bij alpine en Haas dat die harde band waardeloos was.

Niet Binotto maar Mekies moet er met een grote boog  uit.

Hij is de Racing Director.

Die auto is prima, de motor is bepaald niet slecht, maar het racen, de strategie, de pitstops, de onrust, de communicatie, m.a.w. alles waar Mekies verantwoordelijk voor is is helemaal $%@&#@

Onbegrijpelijk inderdaad. Die witte band voor Leclerc, wat een misser!!
De auto is gewoon de snelste, zeker op de Hungaroring.

Dat Binotto van de pitmuur verdween en niet terug kwam zei toch alles. Zou me niet verbazen als hij het einde van de zomerstop niet haalt.
En dan na Frankrijk nog roepen dat Ferrari de resterende 10 Grand-Prix zou kunnen winnen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Breaktest

Ik heb een beetje hekel aan het woord legendarisch. Dat komt door legende-inflatie. Bv nu Vettel zijn afscheid heeft aangekondigd, wordt plots gesproken van de 'legendarische' Vettel. Maar ik heb nog nooit iemand die deze uitdrukking gebruikt daadwerkelijk een legende over Vettel horen opdissen.

Wat is een legende eigenlijk? Wat mij betreft paart deze een ongeloofwaardig verhaal aan een kern van waarheid.
Daarom kunnen we over pakweg vijftien jaar wel degelijk spreken van de 'legendarische' Max Verstappen. Als iemand je vervolgens uitdaagt man en paard te noemen, kun je zeggen: "Max was de enige coureur die als voorschot op zijn nakende overwinning al dik voor de finishvlag een 360 graden vreugdedansje deed."
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Euforie is ook zo'n woord. Al kan ik nu wel redelijk euforisch zijn over zijn kwaliteiten. Ik zie hem dingen doen die me echt doen denken aan Schumacher op weg naar een legendarische status. ;) De pure snelheid waarmee hij vanuit twaalf seconden achterstand ineens bovenop Leclerc zit bijvoorbeeld, rondom die pitstop. Ok, geholpen door de slechte bandenkeuze van Leclerc, maar hij doet het als het erop aankomt. En vervolgens weer met het hoofd de rest van de race managen.

Sowieso, tien plaatsen- en daarmee de race winnen in Hongarije. 8)

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel