Frankrijk

Gestart door Mickey, 22 juli 2022 - 14:05:19

« vorige - volgende »

Mickey

Let op. Luchtshots van dit circuit kunnen acute oogschade veroorzaken. Hallucinaties en epilepsie kunnen ook optreden. Wat een onogelijke baan is dat zeg. Tot wanneer zijn we hiertoe veroordeeld?

Maar goed, wel weer een raceweekendje voor de boeg!

BMW.WilliamsF1

Laatste keer dit hopelijk :)

Mickey

Doe mij maar Magny Cours. Overigens is het nu exact twintig jaar geleden dat Schumacher daar zijn vijfde wereldtitel binnenharkte, zo las ik ergens. Na tien races, met nog zeven te gaan. Over dominantie gesproken.

Sabai

Ik vraag mij af is het mogelijk dat Ferrari zijn veto kan gebruiken om de regelgeving die ze willen wijzigingen voor 2023? Ik begrijp ook wel dat er veel om te doen is. Teams zijn allang bezig met de auto van volgend jaar + het probleem ligt bij Mercedes en niet bij de auto.

Mickey

Lekkere pot. En een comfortabele positie zo voor de Max.

Breaktest

Citaat van: Mickey op 24 juli 2022 - 18:04:00
Lekkere pot. En een comfortabele positie zo voor de Max.
Heb de race vandaag niet gezien. Was ie het aanzien waard? Rapportcijfer?
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Zeker de moeite waard. Ik zeg een 7,5.

Sabai

#7
Moet toegeven dat je nu wel ziet dat Hamilton en Verstappen een klasse appart zijn. Als je ziet hoe er vorig jaar op het scherpst van de snede geracet werd en beide nooit onder de druk bezweken. Vond het echt jammer dat Leclerc vandaag die fout maakte. En dat heeft alles te maken met de druk die Max op hem zet. Sainz idem die kan er ook niet tegen.

Ik verwacht trouwens wel dat deze race beslissend voor het kampioenschap is. Leclerc gaat namelijk sowieso nog een penalty krijgen voor een nieuwe motor. En als hij pech heeft ploft zijn huidige volgende week.

Mickey

Niet alleen Leclerc, maar bij Ferrari aan de pitmuur kunnen ze ook niet met de druk omgaan. Wat een beunhazerij weer met die extra stop van Sainz.

Het zal vast wel los lopen, maar met nog tien races te gaan kan er nog steeds van alles gebeuren. Alleen als Ferrari deze tred houdt dan is het over een paar races al beklonken.

Robbert65

VER ongenaaktbaar na de safety car.
LEC sloopt zichzelf verbaal.
SAI zet zichzelf vooraan als kopman en team captain
Ferrari maakt zichzelf behoorlijk belachelijk met fouten, foutjes en geblunder.

Zin in Hongarije!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Deze race staafde mijn stelling in een ander topic dat Max vrij spel zal hebben om alle records van Hamilton te breken omdat de F1-grid niet zo bijzonder is op Verstappen, Hamilton en Alonso na. Leclerc vind ik al jaren overroepen en hij toonde nog maar eens waarom. Russell en in mindere mate Norris kunnen hopelijk met het juiste materiaal ook nog hun successen boeken in de toekomst. Anders moeten we de hoop stellen op toekomstige rijders zoals Piastri.

Mickey

Interessante stelling Jo. Maar de weg is nog heel, héél lang hè. Het hele pakket moet kloppen en blijven kloppen. Nu nog zeven keer, al dan niet op een rij.

Breaktest

Kunnen en willen. Max heeft al vaker aangegeven dat die all time records 'm nauwelijks interesseren, en zich ook niet kan voorstellen dit nog ver na zijn 30e te doen.  Nou weet ik niet of we hier veel waarde aan moeten hechten. dit zei Alonso ook op zijn 24e/
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Jozef

Chris Martin van Coldplay zou ook op zijn 30ste met pensioen gaan. Hij is er nu 45 en speelt de hele zomer lang voetbalstadions plat. Ik zou papa worden op 28 jaar en... nu ja. ;D Om maar te zeggen: twintigers denken wel eens dat ze weten hoe hun leven zal verlopen, maar ze hebben geen idee (en dat kan ook helemaal niet, dat is het mooie).

Sabai

Citaat van: Jozef op 30 juli 2022 - 23:32:37
Chris Martin van Coldplay zou ook op zijn 30ste met pensioen gaan. Hij is er nu 45 en speelt de hele zomer lang voetbalstadions plat. Ik zou papa worden op 28 jaar en... nu ja. ;D Om maar te zeggen: twintigers denken wel eens dat ze weten hoe hun leven zal verlopen, maar ze hebben geen idee (en dat kan ook helemaal niet, dat is het mooie).

;D Ik zou nooit in een rijtjes huis gaan wonen en nooit een Volkswagen Golf kopen en niet met een caravan op vakantie gaan. Ik heb dat alles nu  ;) ;D