Silly Season 2022

Gestart door Mickey, 13 juli 2022 - 12:47:09

« vorige - volgende »

Robbert65

Waarom is iedereen tochzo negatief over Aston Martin?

Prachtmerk, veel geld, goede plannen, er komt een heel grote fabriek, met een mega windtunnel...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Petunia non olet.

Bij Alpine konden zijn kampioensaspiraties toch ook al vrij snel het putje in. En ach, hij heeft duidelijk nog wel plezier in het racen ook en laat nog steeds meer kunde zien dan alle zogenaamde beloftes van de afgelopen jaren. Wat maakt het dan uit om welke plek in het middenveld je dan strijdt.

Robbert65

Hij tekende een meerjarig contract, maar het zou me niet verbazen als hij daar 2 tot 3 jaar rijdt en daarna een managementfunctie oppakt.
Alonso wordt bij Aston Martin belangrijk bij het ontwikkelen van de auto en voor de waardevermeerdering van Stroll jr.

Stroll (Lance) wordt namelijk ooit wereldkampioen.
Dat kan nog even duren, maar dat gaat gebeuren.

In een Aston Martin.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Ik weet niet of je na de eerste alinea serieus bent? Of moet ik de ironie zien? ;)

Robbert65

Niks hoor, een serieuze voorspelling.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Citaat van: Robbert65 op 01 augustus 2022 - 11:25:52
Waarom is iedereen tochzo negatief over Aston Martin?

Prachtmerk, veel geld, goede plannen, er komt een heel grote fabriek, met een mega windtunnel...

Dat Aston Martinin de Formule 1. is toch helemaal niks?
Kopiëren het concept van Red Bull wat ze vervolgens niet aan de praat krijgen.
De jaren hiervoor, ook met Force India, waren ze veel succesvoller.

Stroll die zich met iedereen bemoeid. Zijn zoon die sowiezo een stoeltje heeft.
Ze hebben dan geld, maar dat wil nog niet zeggen dat je ook succesvol bent in de Formule 1.

Alonso is net 41 geworden. Jaren moeten bij hem ook gaan tellen.

Snap niet zo goed waarom Alonso Alpine verlaat.
Enige wat ik kan bedenken is dat Alpine geen 2-jarige contract wilde bieden of dat Aston Martin gewoon heel veel geld betaald.
Vorige week zei Alonso nog dat hij er met Alpine binnen 10 min. uit zou kunnen zijn...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Breaktest op 01 augustus 2022 - 10:35:05
Wow. Alonso gaat in 2023 voor Aston Martin rijden.
Dus geen kampioensaspiraties meer, maar Geldophaler Richting Uitgang. Nog een jaartje (of twee?) afbouwen, dan is het mooi geweest. Daarna moddert Aston Martin weer lekker voort. Waarschijnlijk wel goed voor Alpine die weer toekomstgerichter kan werken: lees Piastri wordt zijn opvolger.

En Piastri staat nu op Pole bij Alpine. En verdiend ook wel, heeft alles gewoon voor de Formule 1. Gaat Ocon nog een hele kluif aan hebben.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Breaktest

#37
Citaat van: Robbert65 op 01 augustus 2022 - 11:25:52
Waarom is iedereen tochzo negatief over Aston Martin?

Prachtmerk, veel geld, goede plannen, er komt een heel grote fabriek, met een mega windtunnel...
Het zal wel ironie zijn. Bij ieder ander team was Lance na twee jaar bedankt voor bewezen diensten (of waarschijnlijk niet eens binnen gekomen). Zo niet bij Aston Martin. Bij zo'n team zit je dus - met een matig getalenteerd zoontje van de  baas die je niet hard mag aanpakken om zijn blunders. Laat staan op de schopstoel mag zetten. En dat al zes jaar lang. Als dat niet fnuikend is voor de motivatie, weet ik het ook niet meer.

Misschien ook nog even leuk te vermelden dat Alonso twee jaar geleden voor AM tweede keus was. Ieder zit er uitsluitend om zijn kas te spekken. Alonso nu dus ook.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Fietser

#38
Nog even iets algemeens over het komen en gaan (bij AM) van Alonso en Vettel. De laatste stormde ooit als een komeet de F1 binnen. De jongeling liet prachtige dingen zien bij Torro Rosso en daarna bij het in die fase superieure Red Bull. Vettel leek van de buitencategorie. Maar ondanks zijn die 4 WK's op rij begon toch op te vallen dat 'Seb' best moeite had met teamgenoot Webber die mij niet meer dan een gemiddelde F1-piloot leek. Die twijfels werden bevestigd toen Vettel bij RB Ricciardo naast zich kreeg, die meteen sneller bleek. Gelukkig bood Ferrari een mooie escape voor de viervoudige kampioen. Hier kreeg hij Raikkonen naast zich wat buitengewoon comfortabel was, de Fin was namelijk niet meer vooruit te branden. Even leek Vettel daardoor - en door de snelheid van zijn Ferrari - weer kampioenskandidaat, maar foutjes, instabiliteit en andere onregelmatigheden deden hem de das om. Bij 'de roden' ging Raikkonen en kwam Leclerc en daarmee waren de hoogtijdagen van de steeds meer relativerende Duitser echt voorbij. Zijn gezin en ook zijn kijk op de wereld deden de rest.
Alonso laat een totaal ander beeld zien. Die leek niet alleen buitencategorie maar was/is het misschien ook wel. Zijn 'slechts' 2 WK's kwamen niet tot stand door superieur materiaal, maar door keiharde strijd met ene Schumacher. Daarna blonk de 'man uit Oviedo' vooral uit door ongelukkig loopbaanbeleid. Maar nu, na tal van omzwervingen, lijkt hij nog weinig van zijn klasse en snelheid te hebben ingeboet - vraag het Ocon. Geheel passend bij zijn rol als opportunist is daar nu ineens die plotselinge overstap naar Aston Martin. Niet onlogisch, zoals anderen hierboven al opmerkten. Bij de drie topteams kan hij niet meer terecht, bij Alpine blijft veel hetzelfde, maar bij 'de groenen' groeien de (geld)bomen tot de (Stroll)hemel. Met zijn nog steeds aanwezige potentieel EN een beetje geluk levert het de veertigplusser misschien nog een heel leuk laatste kunstje op.

PS Ziezo, met deze duizendste post ben ik eindelijk 'groupy' af.

Breaktest

Elders las ik dat Alonso met een beetje meer geluk (en slechts 11 punten meer) wel 5 keer wereldkampioen had kunnen zijn.
Ik heb 't even nagekeken: 2 ervan had ie van Vettel kunnen afpakken. Nou ja, laat het er 1 zijn. Dan hebben we er drie voor Vettel en vier voor Alonso. Dat zou de verhoudingen iets meer recht hebben gedaan.
Maar hoe het ook zij, we hebben het wel over vergane glorie. Dat Alonso nog steeds het vuur heeft is leuk voor ons kijkers, maar 't geluid kan uit.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

Citaat van: Fietser op 02 augustus 2022 - 06:39:53
Nog even iets algemeens over het komen en gaan (bij AM) van Alonso en Vettel. De laatste stormde ooit als een komeet de F1 binnen. De jongeling liet prachtige dingen zien bij Torro Rosso en daarna bij het in die fase superieure Red Bull. Vettel leek van de buitencategorie. Maar ondanks zijn die 4 WK's op rij begon toch op te vallen dat 'Seb' best moeite had met teamgenoot Webber die mij niet meer dan een gemiddelde F1-piloot leek. Die twijfels werden bevestigd toen Vettel bij RB Ricciardo naast zich kreeg, die meteen sneller bleek. Gelukkig bood Ferrari een mooie escape voor de viervoudige kampioen. Hier kreeg hij Raikkonen naast zich wat buitengewoon comfortabel was, de Fin was namelijk niet meer vooruit te branden. Even leek Vettel daardoor - en door de snelheid van zijn Ferrari - weer kampioenskandidaat, maar foutjes, instabiliteit en andere onregelmatigheden deden hem de das om. Bij 'de roden' ging Raikkonen en kwam Leclerc en daarmee waren de hoogtijdagen van de steeds meer relativerende Duitser echt voorbij. Zijn gezin en ook zijn kijk op de wereld deden de rest.
Alonso laat een totaal ander beeld zien. Die leek niet alleen buitencategorie maar was/is het misschien ook wel. Zijn 'slechts' 2 WK's kwamen niet tot stand door superieur materiaal, maar door keiharde strijd met ene Schumacher. Daarna blonk de 'man uit Oviedo' vooral uit door ongelukkig loopbaanbeleid. Maar nu, na tal van omzwervingen, lijkt hij nog weinig van zijn klasse en snelheid te hebben ingeboet - vraag het Ocon. Geheel passend bij zijn rol als opportunist is daar nu ineens die plotselinge overstap naar Aston Martin. Niet onlogisch, zoals anderen hierboven al opmerkten. Bij de drie topteams kan hij niet meer terecht, bij Alpine blijft veel hetzelfde, maar bij 'de groenen' groeien de (geld)bomen tot de (Stroll)hemel. Met zijn nog steeds aanwezige potentieel EN een beetje geluk levert het de veertigplusser misschien nog een heel leuk laatste kunstje op.

PS Ziezo, met deze duizendste post ben ik eindelijk 'groupy' af.

Held!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

#41
Jullie zetten me in de ironische hoek, snap ik ook wel.

Lawrence Stroll is geen meneer die zijn zuurverdiende miljarden vergooit voor de hobby van zijn achterblijvende zoontje.
Hij heeft een plan. (Ik heb het nu even niet over El Plan he?)

Plan Aston Martin.
Dat merk heft enorm veel baat bij de huidige kruising waarop de automotive industrie staat.
Enerzijds elektrisch rijden, da's reteleuk voor Aston, daarmee kunnen ze afzakken naar het segment waarin Maserati, BMW en The Likes met de topmodellen opereren.

Met de nieuwe technieken die F1 gaat gebruiken vanaf pak m beet '26 of '30, nieuwe motortechniek, nieuwe brandstoftechniek, kan Aston Martin de concurrentie aan met Ferrari en Mclaren.

Intussen gaat volgend jaar de nieuwe fabriek van het F1 team open, tegenover de voormalige Jordan fabriek, waar ze nu nog altijd inzitten.
Dat wordt een ultra modern complex, met de grootste en duurste windtunnel uit de hele sport.

Het F1 team van Stroll staat volledig ten dienste van het merk Aston Martin.

Een F1 team opbouwen van niezobest naar top 3  is een hele toer, neem er maar 3 tot 5 jaar voor, als je bakken geld hebt.

Van die positie naar een winnend team komen kost je nog eens 3 tot 5 jaar, als je bakken geld en geluk hebt.

De Strolls zijn nu 2 jaar bezig met Aston Martin.

Doel: wereldkampioen worden. Gaat ze lukken. Let maar op. 8 tot 12 jaar nog, en dan zijn ze waar ze naar streven.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

De snelste manier om miljonair te worden als je miljardair bent, is een Formule 1 team  beginnen.

Robbert65

 ;D Da's een quote van Eddie Jordan!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Uit de tijd van de pit girls! :)