Silly Season 2022

Gestart door Mickey, 13 juli 2022 - 12:47:09

« vorige - volgende »

Mickey

Ricciardo bevestigd tot en met volgend seizoen.

Deel hier je verwachtingen voor de stoelendans. Veel spannends hoeven we niet te verwachten.

BMW.WilliamsF1

Tsja veel andere opties hebben ze niet, maar hij moet wel ff wat gas gaan geven :)

BMW.WilliamsF1

waar lees je trouwens dat ie bevestigd is?

Ik lees iets dat ie wil blijven: https://nl.motorsport.com/f1/news/daniel-ricciardo-geen-plan-mclaren-f1-verlaten-2023/10337584/

Maar nergens een bevestiging dat ie blijft.

Breaktest

Citaat van: Mickey op 13 juli 2022 - 12:47:09
Ricciardo bevestigd tot en met volgend seizoen.

Deel hier je verwachtingen voor de stoelendans. Veel spannends hoeven we niet te verwachten.
bevestigt of bevestigd?
Ik lees alleen dat Ricciardo niet eigener beweging opstapt. Misschien had hij een eenzijdige optie in zijn contract voor seizoen 2023 en die gelicht.
Maar als die optie wederzijds is zou ik het verhaal van McLaren nog wel even willen horen. Het gaat natuurlijk om afspraken en verwachtingen. Als zij hem als toprijder hadden aangenomen die hen een stap vooruit op de grid moest helpen, heeft ie gefaald. Als ondersteunende rijder eigenlijk ook. 
In ieder geval vind ik dit geen beste ontwikkeling - als je niet presteert moet je ophoepelen. De suggestie dat rijders kunnen gaan en staan waar ze willen is slecht voor het imago van F1. Dit was een arena en een leeuwenkuil, weet u wel.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Ik meen dat te kunnen opmaken uit zijn twitterbericht.

https://mobile.twitter.com/danielricciardo

Maar inderdaad, de bevestiging vanuit McLaren is er nog niet, excuus voor de verwarring. Het zou heel merkwaardig zijn als McLaren nu met een ander bericht komt. Met "I want you to hear it from me" ontstaat bij mij het beeld dat hierover intern overeenstemming bestaat. Het lijkt bedoeld om enige onduidelijkheid of speculaties weg te nemen.

Robbert65

Contract is contract, afspraak is afspraak, een man een man, een woord een woord, wat je belooft moet je doen, ik zeg wat ik denk en ik doe wat ik zeg, zwart op wit.

En morgen wordt Piastri of welk jong menneke dan ook gewoon gepresenteerd voor 2023.

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Eigenlijk staat hij dus publiekelijk met zijn contract te wapperen richting zijn broodheer?


gloudiesaurus

Citaat van: Robbert65 op 13 juli 2022 - 15:17:59
Contract is contract, afspraak is afspraak, een man een man, een woord een woord, wat je belooft moet je doen, ik zeg wat ik denk en ik doe wat ik zeg, zwart op wit.

En morgen wordt Piastri of welk jong menneke dan ook gewoon gepresenteerd voor 2023.

Precies, het is al zo vaak gebeurd!
En als coureurs zelf gaan roepen dat ze een contract hebben, dan betekend dat meestal dat er wat speelt.
En contracten in de Formule 1 zeggen meestal niet veel.

Als Ricciardo wil blijven zal hij wat meer gas moeten geven  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Mickey

Het is wel een dure kracht om contractbreuk op te plegen. :)

gloudiesaurus

Citaat van: Mickey op 14 juli 2022 - 09:03:23
Het is wel een dure kracht om contractbreuk op te plegen. :)

Klopt, aan de andere kant is het misschien ook het nadeel van Ricciardo.
Hij vraagt een enorm salaris, maar levert dit jaar niet.
Piastri bijvoorbeeld zal geen miljoenensalaris vragen, dus is misschien Ricciardo een afkoopsom wel waard  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

Gaat Piastri, of wie dan ook het beter doen dan Ricciardo?

Kan wel, maar niet meteen. Neuh, als het om het puntentotaal gaat kunnen ze RIC beter houden.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Ik vraag me af hoe het komt dat hij zijn mojo kwijt is. Demotivatie vanwege een auto die niet top is? Een teamgenoot die bloed ruikt en daar juist motivatie uit put?

Denk dat hij, maar ook andere coureurs mentaal erg beïnvloedbaar zijn door de omgeving en teammanagement. En dat teams dus meer uit een coureur kunnen halen door 'm op de juiste manier te begeleiden. Je kan een coureur maken of breken. Er zullen verschillende coureurs zijn die met andere begeleiding of coaching het wel verder zouden kunnen schoppen.

En misschien heeft hij gewoon een schop onder de komt nodig. Een keertje een slechte beoordeling. ;)


Sabai

Of hij is niet zo goed als iedereen altijd dacht. Hij is ook al de 30 gepasseerd ondertussen en op zijn retour net als Vettel al een paar jaar is. Het word gewoon tijd nieuw talent.

Robbert65

Kan zomaar zijn dat Danny heimwee heeft naar Red Bull. Was lachen, dat team paste veel beter bij hem,  hij had lol met- en was een beetje een vaderfiguur voor Verstappen.
Komen die twee rooie stieren heel de tijd langsscheuren, is tot daar aan toe, maar ook die andere twee Honda's zijn dit jaar regelmatig sneller.
Danny huilt in zijn slaap. En hij was ook zo goed met Christian. Mclaren neemt nooit een zwembad mee naar Monaco....  nee, het is nostalgie dat hem afremt hoor.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Je zou zomaar gelijk kunnen hebben. We weten dat hij om het geld vertrok. Zo zie je maar weer. Iemand met vijftig miljoen op de bank is niet per se gelukkiger dan iemand met twintig miljoen. ;D