MONTREAL, Wat gaat dat worden?

Gestart door Robbert65, 13 juni 2022 - 12:17:51

« vorige - volgende »

Sabai

Citaat van: Breaktest op 17 juni 2022 - 10:13:52
Citaat van: Mickey op 17 juni 2022 - 09:54:23
Hier een goede uiteenzetting.

Ff door Google translate halen.

https://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/fia-technik-direktive-bouncing-strafen-gp-kanada/
Dat is inderdaad verhelderend. Wat ik o.a. miste was wanneer dit alles precies ingaat, dus voor aanvang van FP3. FP1 en en FP2 worden gebruikt om de exacte norm vast te stellen, en die norm is auto-specifiek! (en, naar ik aanneem, ook circuit-specifiek). Het prettige is de info met een vloek en een zucht uit bestaande sensoren kan worden gehaald. Daar maakt de FIA nu dus slim gebruik van. Data uitlezen > Norm stellen > Na race op overtreding controleren > Doorgaan met sigaren roken.

Toch heb ik er een nare bijsmaak van hoe dit weer allemaal gaat. Want lees ik overal dat Mercedes hier al op voorbereid was en heel toevallig met een uitgebreid upgrade paket komt dit weekend.  Zal mij niks verbazen als ze dit spel gespeeld hebben om de concurrentie langzamer te maken en zelf ineens weer vooraan te staan. Ik verwacht  zeker een verandering in de rangorde van de teams. En het ruikt naar ouderwetse competitie vervalsing.


Breaktest

Voorlopig blijkt dat 'upgrade' pakket van Mercedes een losse flodder - net zoals de meeste F1-berichten in de categorie Ouwewijvengeneuzel vallen. 
Afijn, na FP3 moet het allemaal wat duidelijker worden.
PS het lijkt droog te blijven, pas om 19.00 lokale tijd gaat er regen vallen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

#18
Maar wat een pot was dit weer zeg. Ondanks de comfortabele puntenvoorsprong van Verstappen had ik de laatste zestien ronden wel paar gierende hartkleppen. ;D

De pers schrijft alweer over prolongatie van zijn titel, maar met Ferrari qua snelheid zo dichtbij kan het in een paar races veranderen.

Die versnellingsbak van Perez trouwens. Een gevolg van achteruit rijden terwijl je vast staat?

gloudiesaurus

Citaat van: Breaktest op 18 juni 2022 - 09:49:09
Voorlopig blijkt dat 'upgrade' pakket van Mercedes een losse flodder - net zoals de meeste F1-berichten in de categorie Ouwewijvengeneuzel vallen. 
Afijn, na FP3 moet het allemaal wat duidelijker worden.
PS het lijkt droog te blijven, pas om 19.00 lokale tijd gaat er regen vallen.

De racepace van Mercedes was gisteren zeker niet slecht. Langzaam komen ze wat dichterbij.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Mickey op 20 juni 2022 - 10:54:15
Maar wat een pot was dit weer zeg. Ondanks de comfortabele puntenvoorsprong van Verstappen had ik de laatste zestien ronden wel paar gierende hartkleppen. ;D

De pers schrijft alweer over prolongatie van zijn titel, maar met Ferrari qua snelheid zo dichtbij kan het in een paar races veranderen.

Die versnellingsbak van Perez trouwens. Een gevolg van achteruit rijden terwijl je vast staat? (Q)


Zeker een topwedstrijd! Verstappen reed weer op topniveau en onder druk ijzig koel zonder fouten!
Hij heeft nu wat marge maar dat kan zomaar veranderen.... je zag het wel aan het begin van het seizoen. Twee keer uitvallen je marge is weg.
Of denk vorig jaar nog eens aan Silverstone of Hongarije.

Perez waarschijnlijk de versnellingsbak. Ik heb gelezen dat Marko zei dat de versnellingsbak al bijna einde levensduur was, en waarschijnlijk op de zaterdag toch een tik heeft gehad.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Mickey

^ Ja dat las ik ook inmiddels.

Robbert65

Ik vond Perez de loser van het weekend, niet alleen om de resultaten, maar die crash was echt volkomen onnodig, hij kon gewoon de uitloopstrook kiezen, maar forceerde, vervolgens sloopt hij zijn volledige voorvleugel door met alle geweld achteruit te moeten... onprofessioneel.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

En de pers gelijk weer stil over zijn wk-aspiraties. ;D

Robbert65

Hamilton was voor mij de DOD.
Want met alle negativiteit van de afgelopen tijd toch maar mooi podium gehaald.

Mooie recovery van die oude mannen-act.
Want dat sloeg ff helemaal nergens op natuurlijk.

Maar hij huppelde fier over het podium met zijn flesje Ferrari zeg! Mooi man.
Met die staartjes ook, zo leuk. Dat die blonde "fysio" dat iedere ochtend een uurtje zit te doen terwijl hij zijn hoofd tussen haar benen....
Relaxt beeld wel... Ben ik nou jaloers?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Sabai

Voor mij was max DOD . Hij had de mindere strategie en wist het toch maar weer naar zich toe te trekken.  Hamilton profiteert gewoon van het lobbyen waardoor de regels voor hun zijn aangepast en voorkennis van hadden.  En spontaan staat hij weer te huppelen op het podium  ;)

Mickey

Idem. Max.

Er zijn er maar weinig die het gegeven is om een snellere auto zestien ronden af te houden.