Barcelona, wat gaat dat worden?

Gestart door Robbert65, 10 mei 2022 - 13:10:48

« vorige - volgende »

Robbert65

Het circuit waarvan de teams de meeste data hebben. De baan die al een decennium of twee op de agenda staat langzamerhand... De baan waar Rosberg Hamilton eraf tikte en zo de weg vrijmaakte voor een schokkend mooi debuut van Verstappen bij RBR.

De baan die we allemaal kennen, maar nu met andere auto's, dat gaat wel verschil maken natuurlijk, veel meer downforce, heel andere sectortijden daardoor, Wie voorspelt de pole nu goed? En hoe zal Ferrari het hier doen, kunnen ze Red Bull hier wel aan?

Komt Hamilton nog aan Russell voorbij of blijft hij er braaf achteraan sjokken?

Barcelona, kom maar op!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Ben benieuwd! Updates voor alle teams. Ferrari schijnt met een grote update te komen, Red Bull komt weer met lichtere onderdelen.
Als ik naar de laatste GP's kijk neig ik naar Red Bull.

Ben ook benieuwd naar Mercedes, op deze baan hebben ze eerder getest. Ze moeten nu toch zo langzamerhand die auto gaan begrijpen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

En een eikpunt in het seizoen, omdat iedereen deze baan op zijn duim kent.
Dus extra interessant voor Gok de Pole....
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Breaktest

Paar losse opmerkingen:
-Sneu voor Charles, maar per saldo staat ie nog steeds een uitvalbeurt achter (nee, laat ik niet speculeren of ie het tegen goed functionerende Red Bull had volgehouden).
Ik zou Max adviseren toch eens zijn gemopper achterweg te laten. Zeker als de stof is opgetrokken blijkt dat allemaal nergens voor nodig geweest.
In de categorie voorspellingen: ik denk dat Mercedes dit jaar twee of drie overwinningen gaat binnenhalen - wellicht zelfs 1 voor Hamilton. 
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

CitaatZeker als de stof is opgetrokken blijkt dat allemaal nergens voor nodig geweest.

Captain Hindside is always right.

Fietser

#5
Ik vind dat gemopper en geroep over de boordradio eigenlijk best wel leuk, of dat nu terecht is of niet. Het is vaak pure emotie en zegt iets (misschien zelfs heel veel) over de coureur. Zo kennen we Verstappen immers: strijdend en soms vloekend en scheldend. Hamilton: balend of depri als het tegenzit. Perez: gisteren bozig toen hij teamorders kreeg, terwijl hij - tijdens rustige, reflecterende momenten - heus wel weet hoe hij zich verhoudt tot Verstappen. En beroemd is natuurlijk Raikkonens 'Leave me alone'. En dan al die verontwaardigingen waarbij coureurs de wedstrijdleiding hopen/denken te beïnvloeden. Het heeft wel iets, vind ik. Laten we hierbij ook niet vergeten dat coureurs het totaalplaatje niet zien waardoor ze zelfgericht maar iets roepen.

Mickey

Inhoudelijk snap ik de geuite frustraties dit keer ook wel. Dat probleem steekt sinds vorig jaar al af en toe de kop op. Nota bene tijdens de voorafgaande qwali ook. Iets wat tot zo ongeveer de basis van de functionaliteit van de moderne Formule 1-auto behoort. Tja, als ze dít al niet op orde kunnen krijgen...

Robbert65

#7
Precies zoals Verstappen het tijdens de race zelf zei: we cannot even take care of a propper working fucking  DRS, of woorden vsn gelijke strekking. Dat moet iedereen in het RBR team zich  ernstig aanrekenen.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel