Miami, wat gaat dat worden?

Gestart door Robbert65, 04 mei 2022 - 12:43:12

« vorige - volgende »

Robbert65

Spiksplinternieuw circuit, ga maar voorspellen wat de poletijd moet worden....  (1:26.790) Alvast voor Gok de Pole ;)

Het diagram van de baan ziet er goed uit, linksom, denk aan je nek, een enorm lange doordraaier, veel volgas, knappe bochten, krappe bochten.

Ik heb er wel zin in!

En oh ja:
Gok de Top:
1. VER
2. LEC
3. PER
4. RUS
5. NOR

https://www.formula1.com/content/dam/fom-website/2018-redesign-assets/Circuit%20maps%2016x9/Miami_Circuit.png.transform/7col/image.png


"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Sabai


FolkertE

Gok de pole: 1.33.333

Gok dr top:
Ver
Leclerc
Perez
Sainz
Alonso

Sabai

Nou na het zien van de training ben ik nog minder enthousiast over dit circuit. Wat een nutteloze toevoeging weer aan de kalender. En dan komt volgend jaar las vegas er ook nog bij  :-\.

Op dit soort circuits kan je toch geen goede races verwachten.  Ze hadden een voorbeeld aan Austin moeten nemen.....

Mickey

Ik ben ook allerminst overtuigd.

Sabai

Dat hele juwelen gedoe is mij trouwens ook wel een dingetje. Mij begint toch het gevoel te geven dat dit puur tegen Hamilton gericht is. Zou de FIA dit doen om wat er afgelopen winter allemaal gebeurt is. En daarmee een signaal naar hem wil afgeven? Ik vind het maar een appart verhaal.

Mickey

En onze prinses móet vervolgens natuurlijk dwars liggen.

Jozef

Het heeft mij eerlijk gezegd altijd verbaasd om rijders met piercings en dergelijke uit een auto te zien stappen. Het is de evidentie zelve dat dit verboden is. In lagere categorieën is men hier veel strikter op. Net zoals het verbod op synthetisch ondergoed. Daniel Ricciardo vertelde doodleuk dat hij niet eens wist dat daar een verbod op was. Hoe onprofessioneel kun je zijn?

Sabai

Ik vind aan de regel ook niks geks. Als je bijvoorbeeld naar het ongeluk van Grosjean kijkt. Dan denk ik dat het niet in je voordeel zal werken al dat hang en sluitwerk.

Breaktest

In dit geval ben ik het met Hamilton eens. Ik vind het maar een aansteller, zoals ik overigens alle mannen met armbandjes, kettinkjes en opgebonden haardrolletjes ijdeltuiten en aanstellers vind. Maar met het dragen ervan is geen enkel veiligheidsaspect in het geding. Dat dit streng verboden is voor monteurs daar kan ik me wat bij voorstellen, maar voor coureurs is het is echt spijkers op laag water zoeken en hypocrisie ten top. Te meer daar tientallen jaren niets gedaan is aan kapot gesneden achterbanden door wing endplates en versplinterd carbon, iets wat ik toch wel een niveautje gevaarlijker acht.   
My best guess is dat sommige heren die veel geld in F1 proppen, hetzij met cowboyhoed hetzij in witte jurk, toch liever een ander soort imago van de moderne F1-coureur voor ogen hebben dan waar Hamilton voor staat. En als ik eerlijk ben, zie ik zelf ook liever een type Mansell.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Breaktest

Het zal vast niet altijd lukken, maar 't is misschien leuk voor elke GP een passende song te bedenken. Voor deze heb ik er zelfs drie:
http://youtu.be/T9Benryvvqo
http://youtu.be/feGhXBPcSqE
http://youtu.be/dEjXPY9jOx8




Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey


Fietser

Ik knap behoorlijk af op die nep-jachthaven en -bootjes langs dit circuit. Een vergelijking dringt zich op met het Eurovisie Songfestival. Dat ging ooit over het mooiste/beste liedje, maar inmiddels zijn de kermis en uiterlijkheden (of de politiek?) eromheen minstens zo belangrijk. De F1 lijkt - qua festivalsfeer - ook die kant op te gaan. Hoeft voor mij niet.
Maar och, misschien is dit slechts het gezever van een van weemoed volschietende, bejaarde veteraan die Tony Brooks - een paar dagen terug overleden, dus RIP - nog live heeft zien racen. :-\ 
In dat geval bied ik nederig mijn excuses aan.

Sabai

Citaat van: Fietser op 08 mei 2022 - 08:56:33
Ik knap behoorlijk af op die nep-jachthaven en -bootjes langs dit circuit. Een vergelijking dringt zich op met het Eurovisie Songfestival. Dat ging ooit over het mooiste/beste liedje, maar inmiddels zijn de kermis en uiterlijkheden (of de politiek?) eromheen minstens zo belangrijk. De F1 lijkt - qua festivalsfeer - ook die kant op te gaan. Hoeft voor mij niet.
Maar och, misschien is dit slechts het gezever van een van weemoed volschietende, bejaarde veteraan die Tony Brooks - een paar dagen terug overleden, dus RIP - nog live heeft zien racen. :-\ 
In dat geval bied ik nederig mijn excuses aan.

Nee je hebt gelijk.

Jozef

Helemaal waar, Fietser. Met Amerikanen aan het roer is het niet verrassend dat alles meer en meer nep wordt, inclusief de competitie zelf. Dit is ook de reden waarom ik het minder volg en niet langer treur om een race (parade) te missen.

Citaat van: Breaktest op 07 mei 2022 - 20:16:30In dit geval ben ik het met Hamilton eens. Ik vind het maar een aansteller, zoals ik overigens alle mannen met armbandjes, kettinkjes en opgebonden haardrolletjes ijdeltuiten en aanstellers vind. Maar met het dragen ervan is geen enkel veiligheidsaspect in het geding. Dat dit streng verboden is voor monteurs daar kan ik me wat bij voorstellen, maar voor coureurs is het is echt spijkers op laag water zoeken en hypocrisie ten top.

Er is wel een veiligheidsaspect in het geding. Wanneer je in een brand zit, zal je overall je tegenwoordig behoorlijk goed beschermen tegen de vlammen, maar niet tegen de stralingswarmte. Metalen voorwerpen zullen door die straling sneller opwarmen dan je lichaam, waardoor je veel sneller ernstige brandwonden krijgt van je piercing en halsketting.

Synthetisch ondergoed kan door de straling gaan smelten en dan aan je huid kleven, ook heel prettig zowel op het moment dat je je huid voelt aanbranden als achteraf wanneer de dokters het er stukje voor stukje weer af mogen pellen.