Gp van Australië

Gestart door Sabai, 09 april 2022 - 11:56:05

« vorige - volgende »

Breaktest

Citaat van: Breaktest op 13 april 2022 - 19:15:12
Misschien een mooi momentje om weer een 'verbeterde' voorspelling te doen. Wie wordt wereldkampioen? Het zijn dagprijzen, dus schroom niet.
Niemand?
Nu, na 3 races, zet ik  mijn geld heel opportuun toch op Leclerc. Waarom?
A. De druppel kwam vanmorgen toen Marko meldde dat de oorzaak van het uitvallen van Max in Melbourne bekend was, maar niet in details trad: "Het is complex". Dat is niets voor zo'n kwaakzieke man. Ik trek hieruit de conclusie dat de problemen niet snel zullen zijn opgelost.
B. Mijn voornaamste argument: de kwaliteitsmarge als coureur met Max is minimaal. En als Max kan winnen met een auto die niet onder doet voor de rest (maar niet per sé de beste is), dan kan Leclerc dat ook.   
C. Dan de psychologie. Beide zijn niet van de mind games maar toch speelt dit een rol. Als Max bovenstaande onderschrijft, en Max vindt dat Max de wereldtitel verdient, dan vindt hij waarschijnlijk ook dat Leclerc de wereldtitel verdient. Dat is een subtiel verschil met vorig jaar toen Max zeer zeker niet vond dat Hamilton de wereldtitel verdient. Iets dat in het onbewuste kan doorwerken qua motivatie.
D. Ook lijkt Leclerc de interne concurrentie al enigszins van zich te hebben afgeschud, is het niet qua punten dan toch wel qua vertrouwen (wat in het Red Bull kamp net even anders ligt).
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond