Gok de top 2022 - Saudi Arabia

Gestart door Sphinx, 23 maart 2022 - 17:55:22

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Citaat van: Sabai op 26 maart 2022 - 08:56:08
Wel weer een bizarre situatie dit. In Rusland gaan we niet racen want het land is in oorlog.  Maar in Saudi-Arabië dat al jaren in oorlog is met Jemen, schijt aan alle mensenrechten heeft en tegenstanders.En zelfs in het buitenland op een ambassade in opdracht van de prins iemand in stukken laat hakken gaan we wel racen.  Zelfs na een raketaanval op 10km afstand  :-\. Pure hypocrisie i.m.o

Ja als je moet gaan racen en bescherming moet krijgen van luchtafweer dan is er wel iets mis  ???
Vraag is wat er dan in Jedah zoveel anders is als in Rusland, wat wel is geschrapt.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sphinx

Uitslag race:
1. Verstappen (how did he get so close)
2. Leclerc (Nu zegt ie nog well done max)
3. Sainz (it is not raait, he die uitspraak ken ik)
4. Perez (pech met die acties van Leclerc en Latifi)
5. Russell (hoe die het deed weet hij zelf niet)

Uitslag weekend:
1. BMW.WilliamsF1 - 111
2. Mickey - 100
= FolkertE - 100
= Sabai - 100
5. Henk1987 - 93
6. Sphinx - 86
7. Breaktest - 76
8. Robbert65   69

Stand na dit weekend:
1. BMW.WilliamsF1- 159
2. FolkertE - 151
3. Mickey - 148
4. Henk1987 - 147
5. Breaktest - 131
6. Sabai - 100
7. Sphinx - 86
8. Robbert65 - 69

Er is al beter gescoord dan vorige keer, al verkeken we ons op Hamilton die alles overhoop gooide en de setup nog erger verruïneerde. Daarnaast kan hij zo goed met druk omgaan dat hij niet de gok waagt om de pits in te glippen nét voor die dichtgaat. Hulkenberg en Magnussen durfden wel en mochten door.

Nu is het even rust voor twee weken. BMW.WilliamsF1 nipt eerste voor FolkertE, Mickey en Henk1987 ook dichtbij. De rest heeft een beetje inhaalwerk te doen. See ya in Australia!
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Sabai

Citaat van: Robbert65 op 28 maart 2022 - 12:49:10
Wel een fantastische race met een -voor mij- zeer verrassende uitslag.
Erg leuk, enorm genoten.
Fantastische winst door Verstappen, fenomenale ontknoping, geweldige Leclerc, geschaterd om Ocon, pet af voor Magnussen en wat een hoop pechvogels bij Alfa, Mclaren, Williams...

De hele race ging zoals ik het niet had verwacht  :).  Al vond ik eigenlijk het pas de laatste 10 ronden echt genieten. Ben ook benieuwd hoelang Verstappen en Leclerc zo aardig tegen elkaar blijven doen. Met Hamilton was het ook koek en ei in het begin van vorig seizoen totdat we in GB aankwamen.

Breaktest

Dat was toch wel een puike race. Ik geef een 8,5. Foute calls die direct worden afgestraft, verblekende glans van Hamilton/Mercedes, mooie teamduels (Alpine), de wederopstanding van Haas en demasqué van team Stroll, en bovenal Max die zich handhaaft als the Real MotherFucker en een nieuwe contender (Leclerc) aan het front.
De grote vraag is of deze race ook symbolisch is voor de rest van het seizoen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Spot on!

Echt goed met het hoofd gewerkt ook, die Max.

Ik denk eerlijk gezegd dat dit niet symbolisch zal zijn voor het hele seizoen, wel voor de eerste maanden. De Mercs gaan vast wat dichterbij komen en ik vraag me af of Ferrari kan doorontwikkelen zoals Red Bull dat kan. Kijk je sec naar de punten dan zal het nog wel even spannend blijven. Trouwens ook de stabiliteit van de vorm van Leclerc is voor mij een beetje een vraagteken. Hij maakt door het seizoen heen doorgaans wel wat foutjes.

Sabai

Ik denk niet dat het nog goedkomt met Mercedes.  De achterstand die ze nu hebben halen ze door de budgetcap niet zo snel in als voorheen. Toen konden ze gewoon een compleet nieuwe auto ontwikkelen. Nu hebben ze het er maar mee te doen. Ook de motor komt duidelijk te kort.En ook daar kunnen ze niet zoveel meer mee. Alles is bevroren op een paar electrische onderdelen na. Die zijn per 26 september bevroren.

Robbert65

Nou, Verstappen heeft 20 punten achterstand op Leclerc. Toch denkt iedereen dat Verstappen een grote kans maakt op het WK.
Hamilton heeft een achterstand op Verstappen van 9 punten.

Mercedes heeft momenteel bepaald geen last van de wet van de remmende voorsprong lijkt me.

Er zijn nog 20 GP's te gaan. Niks is gedaan. Ik denk niet dat Mercedes zomaar kampioen gaat worden, maar ze gaan echt wel weer helemaal meedoen.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Citaatmaar ze gaan echt wel weer helemaal meedoen.

De vraag is, vanuit welke achterstand?   ;)

Breaktest

Waar ik vooral een vraagteken bij heb is in hoeverre Hamilton zichzelf kan hervinden. Hij blijft absoluut een klasbak, maar in seizoenen waarin het niet zo loopt heeft ie wel vaker motivatieproblemen. Russell daarentegen lijkt de strijd wel aan te willen gaan. Hij weet natuurlijk ook dat Mercedes hem als schoothondje gaat inzetten zodra Hamilton hem op de ranglijst voorbijgaat.
 
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Ik geloof niet dat Hamilton zichzelf hieruit gaat trekken als je ziet hoe hij nu al openlijk zijn negatieve emoties deelt. En als de achterstand onomkeerbaar wordt, zal het Mercedes volgens mij een biet wezen wie van de twee vooraan rijdt. Sterker nog, dan zou ik júist mijn geld op Russell zetten. Die heeft alles nog te winnen, Hamilton niet meer.


Breaktest

Citaat van: Mickey op 31 maart 2022 - 18:53:54
https://www.telegraaf.nl/sport/1128580462/lewis-hamilton-bekent-worstelingen-heb-het-al-lange-tijd-mentaal-zwaar
Hij moet gewoon eens een potje flink neu... ik bedoel, het wordt misschien tijd dat ie een vaste relatie zoekt.
Dat ie van huis uit misschien wat mismoedig is, is natuurlijk geen vrije keuze, maar het is ook hoe je ermee omgaat. Mij valt op dat de meeste coureurs van zijn generatie een gezinnetje hebben en daar reuze blij mee zijn. Dat lijkt me bij uitstek de remedie om dingen in het juiste perspectief te zien.
Dus wat is het probleem voor deze meest begeerde vrijgezel ter wereld? Even door speculerend - laten we niet de toer opgaan van in en uit de kast - ik hou het op een discrepantie tussen 't publieke beeld en de persoon Hamilton. Enerzijds maakt dat de speurtocht naar de ware er niet makkelijker op. Immers op wie valt die ander nu werkelijk - de puissant rijke, extreem succesvolle Mister Perfect, of the real me? Who can you trust? En het wordt nog lastiger als je zelf ook in dat sprookje gelooft van Me, being bigger than the world. Dit is natuurlijk vooral een product van de buitenwereld maar ook verleidelijk. Feit is dat ie hieraan zeker actief heeft meegewerkt, met zijn haartjes-in-helm-assistent, zijn loner imago in de paddock, zijn mode-gedoe en messiasgedrag. Hij heeft niet alleen volgers, hij wìl ook volgers. Hamilton is bijna soort Michael Jackson zonder aapje. Tja, en als je zelf ook in het idee gelooft dat je boven het aardse zweeft, kun je moeilijk een zinvolle relatie aangaan met personen van vlees en bloed.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Tja, zou kunnen ja, dat hij het daardoor allemaal niet in perspectief kan zien.

En misschien is daar nu dan wel het besef dat hij over het heuveltje is. Gedreven door externe omstandigheden, die zijn eigen imperfectie naar boven brengen. Aan de horizon lonkt slechts een leeg bestaan en een prijzenkast vol herinneringen. Een soort postnatale depressie, of zoiets.

Tot zover mijn filosofische zielenroerselen over Hammie.



Robbert65

Hamilton kan zo goed twijfelen. Of twijfel zaaien, hij is er een meester in zichzelf als een faalhans neer te zetten. Om vervolgens uitbundig met champagne te spuiten, de fans te prijzen en zijn team in het zonnetje te zetten. Het is net als met Gary Linnekers adagium over de Duitsers in het voetbal: F1 is a race for twenty cars and in the end Hamilton wins.

In dat licht viel het me wel op dat hij direct na de race in Saudi zei: "Ik weet dat ik er alles aan gedaan heb, maar of dat voor mijn team geldt weet ik zo zeker nog niet".

Er zit wel echt iets niet goed bij Mercedes. Maar met hun budgetten, ervaring en kwaliteit gaat dit toch niet lang duren zo?

Olav Mol beweert overigens dat Hamilton bewust loopt te falen om het team op scherp te krijgen....
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Budgetcap zoals Sabai zei, gaat heel moeilijk worden.