Bahrein, race en cijfer

Gestart door Fietser, 22 maart 2022 - 09:28:21

« vorige - volgende »

Fietser

Wat een mooi begin van het nieuwe seizoen, met een ijzersterk Ferrari, jawel. Heb niet echt een scharlakenrood hart, maar zie dat merk graag (weer) vooraan. Van mij mogen ze daar zelfs aan het einde van het seizoen nog steeds staan: Leclerc of Sainz, dat maakt me niet uit. Dat terzijde.
Wat (mij) verder opviel:
Mooi te zien hoe Magnussen zich, ook met dank aan die Ferrarikrachtbron, in de kijker reed, en dat zonder al te veel voorbereiding. Dat doet de vraag rijzen hoe goed – of matig – Schumacher is. Ook Albon bewees meteen dat hij hier toch echt thuishoort. Hij presteerde ongeveer zoals Russell 2 jaar lang bij Williams deed. Diezelfde Russell viel in Bahrein nogal tegen. En dan het drama bij McLaren dat waarschijnlijk een zeer moeilijk seizoen tegemoet gaat; zo jammer voor Ricciardo en met name Norris die inmiddels toch echt een topauto verdient. (Volgend jaar Red Bull?) Ten slotte een compliment aan Hesgoal, want ik heb de race zonder één enkele hapering (en oeverloos gezwatel voor- en achteraf) op mijn laptop kunnen bekijken.
Ik geef deze ouverture in beginsel een dikke 8. Helaas 1 puntje aftrek vanwege een F1-race in het sfeerloze donker.