Wat is dit onderdeel?

Gestart door Dayless, 01 februari 2022 - 11:13:18

« vorige - volgende »

Dayless

Hey, Kan iemand me vertellen wat het nut is van deze onderdelen (zie foto).
Is dit enkel voor de aero of zit er elektronica in verwerkt?

gloudiesaurus

#1
Het zijn de standaard camera's van de FOM voor de F1 uitzendingen:

Hier vandaan komen dus on board beelden die je op TV ziet.

Welkom op het forum trouwens!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Dayless

Dank u wel voor de info, Ik had een sterk vermoeden maar ik was het niet zeker. ;D

gloudiesaurus

Citaat van: Dayless op 01 februari 2022 - 14:06:48
Dank u wel voor de info, Ik had een sterk vermoeden maar ik was het niet zeker. ;D

Graag gedaan! Er zitten trouwens op nog meer plekken camera's.

Zie de afbeelding  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Niet op elke plek zit trouwens ook echt een camera. Maar de teams zijn wel verplicht om de plaats te voorzien. De regie kiest dan elk GP-weekend uit welke auto's ze op welke plekken gaan uitrusten met een camera. In de ongebruikte plekken moeten de teams dan een ballastgewichtje verwerken dat even veel weegt als een camera.

gloudiesaurus

Citaat van: Jozef op 01 februari 2022 - 18:09:42
Niet op elke plek zit trouwens ook echt een camera. Maar de teams zijn wel verplicht om de plaats te voorzien. De regie kiest dan elk GP-weekend uit welke auto's ze op welke plekken gaan uitrusten met een camera. In de ongebruikte plekken moeten de teams dan een ballastgewichtje verwerken dat even veel weegt als een camera.

Is dat nog zo Jozef? Ik dacht dat het in het verleden zo was, maar nu omdat de camera's zo duur niet meer zijn, op alle auto's echte camera's zitten?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Op elke auto zitten wel camera's, maar niet op elke auto vijf. Dat zou nodeloos veel beeldmateriaal opleveren en het voegt ook gewoon weinig toe om een camera links én rechts op de neus te hebben, bijvoorbeeld (terwijl het wel verplicht is om links én rechts een camerabehuizing te voorzien).

Breaktest

Dan heb ik ook nog een 'hoe zit het' vraagje.
Traditioneel zijn nummers binnen een team vaak aansluitend. Dus nu Max met nr 1 gaat rijden, mag Checo dan met nr 2 rijden? Of zijn daar regels voor?
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Jozef

Sinds de persoonlijke startnummers is dat niet meer zo, hé. Nummer 2 is een nummer dat vrij te kiezen is, Stoffel Vandoorne reed ermee. Pérez blijft volgend seizoen dus gewoon met zijn eigen nummer rijden.

Breaktest

Citaat van: Jozef op 03 februari 2022 - 21:28:18
Sinds de persoonlijke startnummers is dat niet meer zo, hé. Nummer 2 is een nummer dat vrij te kiezen is, Stoffel Vandoorne reed ermee. Pérez blijft volgend seizoen dus gewoon met zijn eigen nummer rijden.
Maar voor Vandoorne was dat Mark Webber - drie seizoenen lang, en gedekt door vettel met nr 1. Het lijkt dus dat Red Bull er wel oren naar heeft zolang dat nummer niet is ingepikt.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Jozef

In die tijd was het geen keuze, toen moest de titelverdediger met nummer 1 rijden en zijn teamgenoot met nummer 2. En de rest van de teams aansluitend volgens de uitslag van het constructeurskampioenschap van het jaar ervoor.

Nu is er ook geen keuze, Pérez is net als alle andere coureurs verplicht om zijn persoonlijke nummer te gebruiken tot aan zijn F1-pensioen (tenzij hij zelf kampioen wordt en dus de optie krijgt om nummer 1 te dragen).

gloudiesaurus

Citaat van: Jozef op 04 februari 2022 - 23:57:03
In die tijd was het geen keuze, toen moest de titelverdediger met nummer 1 rijden en zijn teamgenoot met nummer 2. En de rest van de teams aansluitend volgens de uitslag van het constructeurskampioenschap van het jaar ervoor.

Nu is er ook geen keuze, Pérez is net als alle andere coureurs verplicht om zijn persoonlijke nummer te gebruiken tot aan zijn F1-pensioen (tenzij hij zelf kampioen wordt en dus de optie krijgt om nummer 1 te dragen).

Precies sinds 2014 rijden de Formule 1 coureurs met een vast nummer. Behalve de NR1, die mag de wereldkampioen nemen als hij wilt. Vettel deed het voor het laatst bij Red Bull. Hamilton koos er nooit voor, en Rosberg stopte toen hij wereldkampioen was.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is