Voorspellingen seizoen 2022

Gestart door Mickey, 20 december 2021 - 08:59:14

« vorige - volgende »

Wings

Ik weet niet hoe Lewis denkt, 50-miljoen lijkt mij voor niemand kattenpis.

Mickey

Zijn vermogen is volgens verschillende bronnen tegen de 300 miljoen. Van zijn salaris het komende jaar mag je ook de helft afschrijven vanwege belastingen en kosten.

Ik zeg, het gaat echt het verschil niet voor hem maken.

Nog los van zijn overige inkomsten uit sponsordeals etc.

Mickey

We kunnen het hem trouwens ook zelf vragen, maar hij heeft al een tijdje niets van zich laten horen. ;)

Wings

Citaat van: Mickey op 29 december 2021 - 07:36:19
Zijn vermogen is volgens verschillende bronnen tegen de 300 miljoen. Van zijn salaris het komende jaar mag je ook de helft afschrijven vanwege belastingen en kosten.

Ik zeg, het gaat echt het verschil niet voor hem maken.

Nog los van zijn overige inkomsten uit sponsordeals etc.

Ik denk dat je het mis hebt. Ben je vergeten dat Hamilton en Mercedes afgelopen jaar lang hebben onderhandeld omdat Lewis het oneens was met de salarisvermindering van 10-miljoen? Hij schijnt hogere bonussen en toekomstzekerheid in ruil te hebben bedongen. Zo belangrijk is geld voor Lewis.

Daarnaast is Lewis Hamilton veel meer dan een rijder alleen, het is ook een merknaam die hij verbonden heeft aan bijvoorbeeld een kledingmerk als Tommy Hilfiger die zelfs een Lewis Hamilton kledinglijn hebben. De waarde van zijn merknaam zit onlosmakelijk verbonden aan de successen in de F1 en de exposure op misschien wel de meest zichtbare catwalk van de wereld: De F1-paddock. Daar wil je kleding promoten, daar word je gezien. Dat levert geld op. Lewis heeft dat benut.

Naast zijn hoofdsponsor Tommy Hilfiger en zijn inkomsten bij Mercedes heeft hij meerder sponsoren, een aantal die ik weet zijn IWC, Monster Energy Drinks, L'Oreal, Bose, Police, Bombardier Recreational Products, Bell Helmets, Petronas, Gran Turismo Sport, Puma, MV Agusta Motorcycles, hij is er dus niet vies van om zo links en rechts wat extra miljoenen binnen te harken. En onthoud dat je ijzer moet smeden als het heet is.

Met de komst van Russell naar Mercedes en het kampioenschap van Max wordt een nieuw tijdperk ingeluid. Dus pakken wat je pakken kan want de merknaam Lewis Hamilton heeft zijn piek mogelijk bereikt.

Mickey

De omvang van zijn salaris zegt niet zoveel over of het salaris van een jaar, afgezet tegen zijn totale vermogen een reden is om door te gaan of niet. Waarschijnlijk wel over zijn motivatie om te blijven rijden, maar hij heeft het geld eigenlijk niet nodig. Erkenning is volgens mij wel een sterke drijfveer voor hem en dat die onderhandelingen stroef liepen is volgens mij vanwege een vermeend gebrek aan erkenning, dat hij in geld uitgedrukt wilde zien. Hij is immers zevenvoudig champ en die snotneus van een Verstappen zit 'm ook in die zin op de hielen.En wat heeft díe nou bereikt? ;)

Die sponsordeals zijn nu ook niet ineens niets meer waard natuurlijk. Ok, misschien is contractueel bepaald dat hij sowieso moet doorrijden en is er zelfs een prestatiegerelateerde component.

Maar zelfs al zou hij er nu uitstappen dan kan hij met nieuwe of aangepaste sponsorships nog vele miljoenen binnenharken.

Bottom line, naar mijn mening is geld geen beslissende factor. Hij kan immers zijn geluk evengoed beproeven in muziek of mode en daarmee inkomsten genereren.

Breaktest

Het zal wel het totaalplaatje zijn.
Een normaal mens vraagt zich af: wat krijg ik in ruil voor geleverde diensten, maar in dergelijke absurde wereld zien ze salaris als een meetlat van 'erkenning'.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Wings

Citaat van: Mickey op 29 december 2021 - 10:13:10
De omvang van zijn salaris zegt niet zoveel over of het salaris van een jaar, afgezet tegen zijn totale vermogen een reden is om door te gaan of niet. Waarschijnlijk wel over zijn motivatie om te blijven rijden, maar hij heeft het geld eigenlijk niet nodig. Erkenning is volgens mij wel een sterke drijfveer voor hem en dat die onderhandelingen stroef liepen is volgens mij vanwege een vermeend gebrek aan erkenning, dat hij in geld uitgedrukt wilde zien. Hij is immers zevenvoudig champ en die snotneus van een Verstappen zit 'm ook in die zin op de hielen.En wat heeft díe nou bereikt? ;)

Die sponsordeals zijn nu ook niet ineens niets meer waard natuurlijk. Ok, misschien is contractueel bepaald dat hij sowieso moet doorrijden en is er zelfs een prestatiegerelateerde component.

Maar zelfs al zou hij er nu uitstappen dan kan hij met nieuwe of aangepaste sponsorships nog vele miljoenen binnenharken.

Bottom line, naar mijn mening is geld geen beslissende factor. Hij kan immers zijn geluk evengoed beproeven in muziek of mode en daarmee inkomsten genereren.

Zo goed ken ik Hamilton niet dus ik moet afgaan op wat ik hoor, lees en zie. En dan zie ik een Lewis die nog steeds verschillende sponsorcontracten sluit om geld binnen te harken wat bij mij niet overkomt dat hij verzadigd is. Naast zijn sportieve doelen natuurlijk. Hamilton staat in maart gewoon op de startgrid.

Breaktest

Even een lange-termijnvoorspelling tussendoor: ik zie Max nog wel eens rally rijden, zeker nu Jos aan het Benelux kampioenschap deelneemt en al op voorhand roept hoe leuk het is - dat is vast niet aan dovemansoren gericht.
De vraag is vooral wanneer. Wanneer iets voor de fun is heeft Max daar meestal wel oren naar, dus we hoeven vast niet tot zijn 49e te wachten. Kubica, Raikkonen en Bottas zijn misschien de bekendste voorbeelden, maar het lijstje rallyrijdende F1 coureurs is veel groter dan gedacht: http://youtu.be/nMLZD0BIXto
F1 doe je voor de pegels, rally voor je plezier. 
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

gloudiesaurus

Zie Max ook nog wel een keer de 24 uren van Le Mans rijden. Hij doet nu ook regelmatig online.
Samen met zijn vader zou een mooie combi zijn  :)

Al zal eerst de F1 carrière van Max voorrang hebben.
Denk dat Red Bull niet zomaar zal toestaan dat Max rally zal gaan rijden zolang hij daar een F1-contract heeft.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Breaktest

Citaat van: gloudiesaurus op 04 februari 2022 - 11:02:53
Zie Max ook nog wel een keer de 24 uren van Le Mans rijden. Hij doet nu ook regelmatig online.
Samen met zijn vader zou een mooie combi zijn  :)

Al zal eerst de F1 carrière van Max voorrang hebben.
Denk dat Red Bull niet zomaar zal toestaan dat Max rally zal gaan rijden zolang hij daar een F1-contract heeft.
Iemand met zijn status kan vast toch wel een clausule afdwingen? Red Bull op haar beurt zal dan een soort risicobonus terugeisen (wat eigenlijk raar is: daarmee suggereert men dat racen elders gevaarlijker is dan F1 - wat natuurlijk weer haaks staat op wat altijd wordt gesuggereerd). Kortom de vraag is: in hoeverre wil Max echt en hoeveel pegels wil ie daarvoor laten liggen?
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

gloudiesaurus

Citaat van: Breaktest op 04 februari 2022 - 13:06:23
Citaat van: gloudiesaurus op 04 februari 2022 - 11:02:53
Zie Max ook nog wel een keer de 24 uren van Le Mans rijden. Hij doet nu ook regelmatig online.
Samen met zijn vader zou een mooie combi zijn  :)

Al zal eerst de F1 carrière van Max voorrang hebben.
Denk dat Red Bull niet zomaar zal toestaan dat Max rally zal gaan rijden zolang hij daar een F1-contract heeft.
Iemand met zijn status kan vast toch wel een clausule afdwingen? Red Bull op haar beurt zal dan een soort risicobonus terugeisen (wat eigenlijk raar is: daarmee suggereert men dat racen elders gevaarlijker is dan F1 - wat natuurlijk weer haaks staat op wat altijd wordt gesuggereerd). Kortom de vraag is: in hoeverre wil Max echt en hoeveel pegels wil ie daarvoor laten liggen?

Denk dat de focus van Max nu echt nog wel op de Formule 1 ligt.
En rally rijden is denk ik sowieso een stuk gevaarlijker dan Formule 1, waarbij er veilige circuits zijn i.p.v. bospaadjes.

De laatste die Le Mans reed was Hulkenberg als Formule 1 coureur, en hij won met Porsche  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Mickey

Masi toch nog geslachtofferd. Sneu voor hem.

Sabai

Aan de andere kant over het hele jaar gezien waren er veel discutabele momenten waar vreemde beslissingen zijn genomen. Hopelijk word het nu wat consistenter. Al betwijfel ik dat....

Breaktest

Citaat van: Sabai op 17 februari 2022 - 21:39:09
Aan de andere kant over het hele jaar gezien waren er veel discutabele momenten waar vreemde beslissingen zijn genomen. Hopelijk word het nu wat consistenter. Al betwijfel ik dat....
Ik begin me steeds meer af te vragen waarom Charlie Whiting zo boven alle kritiek verheven was. Had ie echt een beter beoordelingsvermogen of is het vuur hem minder na aan de schenen gelegd?
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sabai

Citaat van: Breaktest op 18 februari 2022 - 14:34:05
Citaat van: Sabai op 17 februari 2022 - 21:39:09
Aan de andere kant over het hele jaar gezien waren er veel discutabele momenten waar vreemde beslissingen zijn genomen. Hopelijk word het nu wat consistenter. Al betwijfel ik dat....
Ik begin me steeds meer af te vragen waarom Charlie Whiting zo boven alle kritiek verheven was. Had ie echt een beter beoordelingsvermogen of is het vuur hem minder na aan de schenen gelegd?

Ik denk het laatste. In die functie doe je het uiteindelijk toch nooit goed. Al blijf ik erbij dat Masi in Abu dhabi een juiste beslissing heeft gemaakt.