Voorspellingen seizoen 2022

Gestart door Mickey, 20 december 2021 - 08:59:14

« vorige - volgende »

Mickey

Sinds voorspellen onze gemeenschappelijke hobby is, mag u hier uw voorspellingen voor volgend seizoen deponeren.

Russell gaat het Hamilton enorm lastig maken. Na een race of zes kiest Hamilton eieren voor zijn geld en offert zichzelf op uit teambelang. Maar we zien ook dat hij onder een combinatie van druk en demotivatie gezwicht is.

Max Verstappen wordt opnieuw wereldkampioen en vanwege de interne strijd bij Mercedes is hij drie races voor het einde al niet meer te kloppen.

Sainz strijd tot de laatste race met Norris om de vierde plek in het kampioenschap. Norris verslaat Sainz.

Perez hangt eind komend seizoen zijn helm aan de wilgen en wordt opgevolgd door Gasly.


Fietser

#1
Op basis van goedkope aannames, flink veel gokwerk, een gezonde dosis fantasie en, ten slotte, een vleugje inzicht, kom ik tot de volgende voorspelling.
Technisch verandert er veel, maar ik heb begrepen dat dat niet geldt voor de motoren. Gezien de snelheid bij das Haus – zeker later in het seizoen – denk ik daarom dat de wereldkampioen in een Mercedes rijdt. Ik gok dan toch weer op Hamilton. Het afgelopen seizoen heeft de Brit – klinkt wellicht vreemd – meer rust gegeven. Hij weet diep van binnen dat hij niet meer de allerbeste en -snelste is en berust zich daarin. Ik vermoed dat dit hem sterker maakt en hij minder gevoelig is voor teleurstellingen. Dat in combinatie met zijn (geschatte) snelste krachtbron, maakt hem weer eens kampioen. En Russell dan? Die gaat ineens de druk op zijn schouders voelen, maakt foutjes en blijkt minder goed dan gedacht.
Verstappen is en blijft de beste, maar bij Red Bull hebben ze het in 2022 niet zo goed voor mekaar. Daarbij komt dat de doorontwikkeling van de Hondamotor niet voorspoedig verloopt. Perez gaat trouwens zijn laatste jaar tegemoet.
Met name van Ferrari wordt veel verwacht, maar juist dan vallen ze in Maranello vaak tegen. Jammer, want met Leclerc en Sainz is er bijzonder veel potentie. Uitschieters zullen er echter wel zijn. Dat laatste geldt ook voor de McLarenjongens. Ik denk daarom dat Norris zijn eerste overwinning gaat boeken. Hope so. Gezien mijn eerdere opmerking over de Hondamotoren, denk ik ook dat het een moeilijk jaar voor Gasly en Tsunoda gaat worden, vooral jammer voor Gasly want hij verdient beter. Ocon en Alonso boeken ongeveer dezelfde resultaten als afgelopen jaar, wat ook geldt voor de Aston Martins waarbij ik vagelijk het einde van de carrières van zowel Vettel als Stroll zie naderen. Bottas krijgt een makkie aan Zhou, wat goed is voor het gedeukte zelfvertrouwen van de Fin. En Albon laat zijn critici versteld staan door verrassende dingen te laten zien bij Williams. De Haasen blijken weer eens schildpadden.
Val mij, zeker gezien de openingsregel, niet al te zeer op deze voorspellingen aan.  :)

Breaktest

Eerst maar even de olifant in de kamer beslechten: Gaat Lewis door of niet?
Doe es gek, ik gok van niet.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Ik denk het wel. Met veel gezucht en gesteun.

C.G. de Beaufort

Ik weet het nog niet. Ik wacht tot de eerste testdrive  in Barcelona.

Groet,

C.G. de Beaufort

Fietser

Citaat van: C.G. de Beaufort op 20 december 2021 - 15:25:42
Ik weet het nog niet. Ik wacht tot de eerste testdrive  in Barcelona.
Dat is natuurlijk verstandiger, maar duurt nog zo lang...

Mickey

En minder leuk bovendien.

Kom op Carel, aan de slag met koffiedik, wichelroede of schillen gooien.

Fietser

Citaat van: Breaktest op 20 december 2021 - 13:57:17
Eerst maar even de olifant in de kamer beslechten: Gaat Lewis door of niet?
Doe es gek, ik gok van niet.

Ik gok van wel. Ermee stoppen geeft, gezien het voor hem frustrerende afloop van dit seizoen, toch de indruk van het beste en meest succesvolle jochie van de klas dat bij tegenslag verongelijkt het lokaal uitrent. Het doet zijn imago weinig goed, iets waar Hamilton niet ongevoelig voor is. Ik denk daarom dat hij zich in een lange, geheimzinnige, winterse stilte hult, wat ik volkomen zou begrijpen. (Dear Sir, laat iedereen maar lekker speculeren en/of in zijn eigen sop gaar koken.) Om er uiteindelijk toch weer te staan.

Breaktest

Citaat van: Fietser op 21 december 2021 - 11:59:43
Citaat van: Breaktest op 20 december 2021 - 13:57:17
Eerst maar even de olifant in de kamer beslechten: Gaat Lewis door of niet?
Doe es gek, ik gok van niet.

Ik gok van wel. Ermee stoppen geeft, gezien het voor hem frustrerende afloop van dit seizoen, toch de indruk van het beste en meest succesvolle jochie van de klas dat bij tegenslag verongelijkt het lokaal uitrent. Het doet zijn imago weinig goed, iets waar Hamilton niet ongevoelig voor is. Ik denk daarom dat hij zich in een lange, geheimzinnige, winterse stilte hult, wat ik volkomen zou begrijpen. (Dear Sir, laat iedereen maar lekker speculeren en/of in zijn eigen sop gaar koken.) Om er uiteindelijk toch weer te staan.
Nog een reden voor Ham om door te gaan is dat ie geen reden heeft om te stoppen. ??? Uh... ik bedoel, Schumacher destijds (en Raikkonen nu) verlangde steeds meer naar vrouw met kindertjes en open haard. Op Hamilton wacht slechts een inloopkast met de nieuwste mode.
Maar omdat vrij slecht ben in voorspellen, gok ik maar eens op dat wat ik het minst verwacht.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Jozef

We weten allemaal dat Hamilton graag een beetje de drama queen uithangt. Ik verwacht dat hij zich nog 2-3 maanden in stilte hult, dat hij ervan zal genieten dat de geruchten over zijn eventuele pensioen zullen aanzwellen totdat zijn fans op Twitter hem massaal smeken om door te gaan, om uiteindelijk met veel #teamLH en #stillirise aan te kondigen dat hij weer helemaal klaar is voor een nieuwe titelstrijd.

Breaktest

Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Als dit je eerste miskleun was in 2021 wil ik graag met je ruilen. ;D

gloudiesaurus

https://www.nu.nl/formule-1/6174950/voormalig-formule-1-baas-ecclestone-denkt-dat-teleurgestelde-hamilton-stopt.html

Ecclestone zegt dat hij stopt...
Hoop het niet. De strijd tussen Verstappen en Hamilton was dit jaar toch prachtig. En het zou mooi zijn als Hamilton voor revanche gaat.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

C.G. de Beaufort

Citaat van: gloudiesaurus op 24 december 2021 - 16:25:39
https://www.nu.nl/formule-1/6174950/voormalig-formule-1-baas-ecclestone-denkt-dat-teleurgestelde-hamilton-stopt.html

Ecclestone zegt dat hij stopt...
Hoop het niet. De strijd tussen Verstappen en Hamilton was dit jaar toch prachtig. En het zou mooi zijn als Hamilton voor revanche gaat.

Zie Jozef.

Groet,

C.G. de Beaufort


Van Wijk

Goedemorgen forum leden,
Ik weet dat ik mij lang even op de achtergrond heb gehouden, mijn excuses daarvoor.
Nu de discussie over het wel of niet doorgaan van Lewis wordt besproken, wat ik best spannend vind even mijn gedachte:

Mijn inziens wordt de F1 steeds meer geregisseerd door de media om zoveel mogelijk kijkers en dus geld binnen te halen. Wat ik bedoel, de wedstrijden en het seizoen wordt geschreven als een spannende film.
Als topsporter zit je daar niet op te wachten, immers je wilt winnen op basis van je capaciteiten en niet op basis van gemanupileerde  externe factoren.

Wat Hamilton dus frustreerde, is dat hij de dupe is geworden van deze media factoren en het daar niet mee eens is. Natuurlijk is het een drama gueen en is hij zwaar teleurgesteld, maar kan en mag hij hier verder geen uitlatingen over doen.
Als het topsporter pur sang is, staat hij volgend jaar gewoon weer aan de start en zal hij zijn mind set veranderen zodat alles zijn kant op gaat vallen.

Zoals jullie weten ben ik een neutrale F1 fan en heb ik af en toe met verbazing naar de beslissingen van de race direktie ( lees media ) gekeken......