Voorspellingen seizoen 2022

Gestart door Mickey, 20 december 2021 - 08:59:14

« vorige - volgende »

Sabai

Weet je waar ik trouwens echt misselijk van word is van dat gejank van Hamilton en Wolf hoe ze wel niet bestolen zijn door Masi. Manipulatie tot in den top dit wat hier gebeurd.

Fietser

#46
Ik voorspel dat de F1 als geheel, of anders de F1-teams afzonderlijk of - het allermooiste statement - juist de F1-coureurs persoonlijk (knielend?), binnen enkele dagen verklaringen afleggen dat ze afzien van deelname aan de 2022-versie van de GP van Rusland. Doet men dat niet, dan zijn ze naar mijn mening geen knip voor de neus waard.

Sport en politiek gaan anno nu beslist samen. En natuurlijk is er in meer naties waar de F1 op bezoek komt, het nodige mis. Maar de Russische inval in de Oekraïne is zo'n flagrante schending van het internationale recht dat die niet kan en mag genegeerd worden, ook niet door de F1.

Mickey

Ik deel die voorspelling en je analyse, Fietser.


C.G. de Beaufort

Citaat van: Fietser op 24 februari 2022 - 10:31:48
Ik voorspel dat de F1 als geheel, of anders de F1-teams afzonderlijk of - het allermooiste statement - juist de coureurs persoonlijk (knielend?), binnen enkele dagen afkondigen af te zien van de 2022-versie van de GP van Rusland. Doet men dat niet, dan zijn ze naar mijn mening geen knip voor de neus waard.

Sport en politiek gaan anno nu beslist samen. En natuurlijk is er in meer naties waar de F1 op bezoek komt, het nodige mis. Maar de Russische inval in de Oekraïne is zo'n flagrante schending van het internationale recht dat die niet kan en mag niet genegeerd worden, ook niet door de F1.

Ach, de Russen proberen onheil te stichten in de Oekraïne. Voor de rest zal er langzamerhand de pro-russische separatisten in Donetsk en Luhansk worden ingelijfd. Ik denk dat na 2 à 3 jaar de sancties worden verlicht en Rusland weer een acceptabele staat zal vertegenwoordigen. De F1 kan weer beginnen.

Groet,

C.G. de  Beaufort



C.G. de Beaufort


Breaktest

Citaat van: C.G. de Beaufort op 24 februari 2022 - 13:57:35
Max wil niet racen in een land met oorlog.

https://www.nieuwnieuws.nl/5155292/max-verstappen-niet-oke-om-te-racen-in-een-land-in-oorlog/

Groet,

C.G. de Beaufort
Kleine nuance: hij vindt het niet correct. Maar hij laat de beslissing aan de instanties over.
Daarom vind ik Vettels reactie meer te waarderen. die zegt ronduit: ik ga niet.

Overigens zouden FIA, FOM en Liberty Media onherstelbaar gezichtsverlies leiden als ze 't wel door zouden laten gaan - dus mijn gok is dat hier een streep doorheen gaat.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

En ze mogen hier best een nachtje over slapen, maar ook echt niet langer. Direct boycotten die dictatuur.

Jozef

Ik zou het eerlijk gezegd problematisch vinden indien de F1 zelfs nog de keuze zou krijgen om een Grand Prix te organiseren in de huidige situatie. Ik vermoed ook niet dat dat het geval zal zijn. Er zouden op zeer korte termijn embargo's aangekondigd moeten worden waarmee westerse overheden hun onderdanen verbieden om nog dit soort economische activiteiten te onderhouden met Rusland.

Fietser

#53
Citaat van: Breaktest op 24 februari 2022 - 14:29:52
Daarom vind ik Vettels reactie meer te waarderen. die zegt ronduit: ik ga niet.
Geheel mee eens en zeer sterk van Vettel. Als nu ook nog titelkandidaten als een Hamilton of Verstappen deze woorden in de mond nemen (en dus het risico nemen dat ze in Sochi punten laten liggen), dan zou dat een nog krachtiger signaal afgeven. Sterker: het zou per direct het einde van de GP van Rusland betekenen.
Voorts hoop ik dat topsporters van allerlei pluimage Vettels uitspraak overnemen.

Breaktest

#54
Citaat van: Fietser op 25 februari 2022 - 08:41:26
Citaat van: Breaktest op 24 februari 2022 - 14:29:52
Daarom vind ik Vettels reactie meer te waarderen. die zegt ronduit: ik ga niet.
Geheel mee eens en zeer sterk van Vettel. Als nu ook nog titelkandidaten als een Hamilton of Verstappen deze woorden in de mond nemen (en dus het risico nemen dat ze in Sochi punten laten liggen), dan zou dat een nog krachtiger signaal afgeven. Sterker: het zou per direct het einde van de GP van Rusland betekenen.
Voorts hoop ik dat topsporters van allerlei pluimage Vettels uitspraak overnemen.
Ik ben van mening (ik begin nadrukkelijk zo) dat Max te weinig karakter en betrokkenheid bij de wereld heeft om Vettels voorbeeld vanuit een innerlijke drive te volgen. Hamilton misschien iets meer, maar hij is te geil op een 8e titel om de kans op punten te laten liggen als hem dat later mogelijk de kop kost.
Als ze slim zijn, om die patstelling te doorbreken, zouden twee titelkandidaten  off the record even een een-tweetje moeten hebben, waarna beiden verklaren van deelname af te zien.
Een soort niet -aanvalsverdrag waar bepaalde politieke leiders nog wat van kunnen leren.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Dat zijn ook mannen in een totaal andere levensfase. Vraag het de gemiddelde 23-jarige en je moet 'm waarschijnlijk uitleggen wat Oekraïne is en wie Poetin is.

Breaktest

#56
Ik denk niet dat de leeftijdskaart trekken nog van toepassing is. Ja, andere levensfase, maar so what? Het gaat hier over maatschappelijke betrokkenheid, en dat is nauwelijks leeftijdsgebonden; denk aan spreekwoordelijke studentenprotesten. 
Max is gewoon een apart geval. Ik vind 'm van huis uit nogal eenkennig en weinig betrokken, maar uit hoofde van zijn beroep heeft hij wel meer van de wereld gezien dan de gemiddelde 23-jarige, en daar pik je ook wat van mee.
(Maar om ook iets aardigs te zeggen, ik vind 'm wel een keurig opgevoede jongen - en dat zeg ik echt zonder enige ironie).
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Fietser

Citaat van: Mickey op 25 februari 2022 - 10:38:36
Dat zijn ook mannen in een totaal andere levensfase. Vraag het de gemiddelde 23-jarige en je moet 'm waarschijnlijk uitleggen wat Oekraïne is en wie Poetin is.
Ik mag dan oud zijn, maar ik schat de gemiddelde 23-jarige toch hoger in.
Ben wel met je eens dat jongeren met een andere blik naar de wereld kijken. En dat is maar goed ook...  ;)

Breaktest

Overigens ook hats off voor Gene Haas, die voor zijn principes staat, ook als het geld kost. Het weghalen van de stickers was niet slechts een cosmetische ingreep; naar 't schijnt heeft hij de banden met sponsor Uralkali per direct verbroken.
Ik hoop voor hem dat dit zoveel goodwill oplevert dat ie snel weer een nieuwe sponsor vindt.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

C.G. de Beaufort