Wie word er kampioen?

Gestart door Sabai, 07 december 2021 - 16:40:45

« vorige - volgende »

Wie word er volgende week kampioen?

Verstappen
Hamilton

BMW.WilliamsF1

Citaat van: gloudiesaurus op 09 december 2021 - 14:12:09
Citaat van: Mickey op 09 december 2021 - 07:13:21
Denk je dat het anders was gelopen als hij zaterdag die pole had gepakt?

Ik denk van niet. Als je zag hoe Lewis Max nu ook voorbij kwam in de race... dat was dan ook gebeurd...

Ja maar Max stond op geel en die hielden het niet langer vol. En hij had schade aan de diffuser. Maar op wit had ie nooit zo'n goeie herstart gehad.

Hij heeft het WK gewoon op Silverstone verloren (als ie geen kampioen wordt) waar Lewis hem met 52g de bandenstapel in ramde.

Mickey

Het is nog niet gedaan, maar, mocht dat onverhoopt realiteit worden, dan weten we hoe dat komt.

Exact dat laatste BMW. En voor de zekerheid hielp Bottas nog een handje in Hongarije.


FolkertE

Citaat van: gloudiesaurus op 09 december 2021 - 16:36:36
Waar ik trouwens bang voor ben is dat Hamilton dit weekend weer een nieuwe raketmotor krijgt zoals in Brazilië. Inhalen kan hier wel, en die 5 plaatsen gridpenalty zal hem daarom ook niet heel veel pijn doen...
Kan Max wel een buffer geven, maar Dat is zo ingelopen als Merc zo snel blijft.

Fietser

#18
Citaat van: Mickey op 09 december 2021 - 19:24:41
Mwah, een realistische kans om in die Mercedes te komen heeft hij in mijn optiek nooit gehad. Bovendien is de duur van de dominantie historisch gezien uniek en had iedereen en zijn moeder goede hoop dat het omslagpunt er toch een paar jaar eerder zou zijn.

En het zou toch simpelweg niet realistisch zijn om te roepen dat je de goat wil worden als je nog niet eens in de beste auto zit? Een titel willen winnen is genoeg ambitie, vooralsnog.

Het moet daarvoor bovendien wel allemaal je kant op vallen. Bij Hamilton deed het dat. Altijd.

Ben het volledig met je eens. Een titel willen winnen is al een hele grote ambitie, zeker als je niet in een Mercedes rijdt (die kans was voor Verstappen inderdaad niet zo heel groot). Maar reeksen titels en goat-ambities zijn de komende tijd - waarin vele ontwikkelingen te verwachten zijn - niet meer reëel. En dan is er nog de factor geluk. Inderdaad, het moet ook gewoon je kant op vallen, en daar had de woke, Engelse modekoning niet over te klagen.
Terug naar dit topic. Ik vrees de aanpassingen in Yas Marina en vooral dat lange rechte stuk en denk dus dat Hamilton wederom wereldkampioen wordt. En hoop vurig ongelijk te krijgen.

Mickey

Wel iets geregeld voor de kleinkinderen?  :)

Fietser


Breaktest

Kortom, het stond aan het begin van 't jaar al in de sterren geschreven. We werden alleen in de loop van het seizoen, mede door ons eigen wensenboekje, een paar keer op het verkeerde been gezet.
We beginnen wel misantropisch te worden...
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

gloudiesaurus

Citaat van: Mickey op 10 december 2021 - 07:52:58
Het is nog niet gedaan, maar, mocht dat onverhoopt realiteit worden, dan weten we hoe dat komt.

Exact dat laatste BMW. En voor de zekerheid hielp Bottas nog een handje in Hongarije.

En die lekke band in Azerbeidzjan hielp ook niet mee.
Die overwinning had er nu voor kunnen zorgen dat 2e finishen in Abu Dhabi ook voldoende was voor een titel...
Maar goed als als als...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Breaktest

Toch moet me ook iets relativerends van 't hart. Wie had aan het begin van 't jaar gedacht dat Max met gelijk aantal punten de laatste race in zou gaan. da's toch een droomfinale.
Voorts, we zijn (waarschijnlijk) allemaal voor Max, maar niet op de manier waar de honden geen brood van lusten, zoals je op de meeste andere fansites tegenkomt. Per saldo zijn we op de eerste plaats racefan, zoals een heel klein dorpje in Gallië. Dat, behalve het spelletje, maakt dat ik hier graag kom, en daarvoor wil ik ieder graag bedanken. 
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

gloudiesaurus

Citaat van: Breaktest op 10 december 2021 - 13:43:36
Toch moet me ook iets relativerends van 't hart. Wie had aan het begin van 't jaar gedacht dat Max met gelijk aantal punten de laatste race in zou gaan. da's toch een droomfinale.
Voorts, we zijn (waarschijnlijk) allemaal voor Max, maar niet op de manier waar de honden geen brood van lusten, zoals je op de meeste andere fansites tegenkomt. Per saldo zijn we op de eerste plaats racefan, zoals een heel klein dorpje in Gallië. Dat, behalve het spelletje, maakt dat ik hier graag kom, en daarvoor wil ik ieder graag bedanken.

Jij ook Breaktest!  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sabai

Ikzelf hoop ook op Max . Maar ik ben realistisch genoeg om te beseffen dat Mercedes op dit moment opper machtig is en dat Lewis de beste kaarten heeft voor dit kampioenschap. Daarom hoop ik dat Lewis eens wat karma terug gaat krijgen  ;)

Sabai

#26
Ik vind het overigens sinds Silverstone helemaal geen leuk kampioenschap meer. Vanaf dat moment worden er constant over en weer smerige streken uitgehaald wat weinig met racen te maken heeft i.m.o. Ook de Stewarts en de FIA hebben net zo'n zwalkend beleid als Pepie en Kokie van onze regering wat ook niet echt een positieve invloed heeft. Ik mij dan ook vinden in een artikel wat ik pas las dat Max Mosley gemist word. Spannend vind ik het dan weer wel.

Mickey

Citaat van: Breaktest op 10 december 2021 - 13:43:36
Toch moet me ook iets relativerends van 't hart. Wie had aan het begin van 't jaar gedacht dat Max met gelijk aantal punten de laatste race in zou gaan. da's toch een droomfinale.
Voorts, we zijn (waarschijnlijk) allemaal voor Max, maar niet op de manier waar de honden geen brood van lusten, zoals je op de meeste andere fansites tegenkomt. Per saldo zijn we op de eerste plaats racefan, zoals een heel klein dorpje in Gallië. Dat, behalve het spelletje, maakt dat ik hier graag kom, en daarvoor wil ik ieder graag bedanken.

Likewise Break. Ik hoop op meer activiteit van iedereen volgend seizoen.

Ondertussen...



Fietser

Citaat van: Breaktest op 10 december 2021 - 13:43:36
Voorts, we zijn (waarschijnlijk) allemaal voor Max, maar niet op de manier waar de honden geen brood van lusten, zoals je op de meeste andere fansites tegenkomt. Per saldo zijn we op de eerste plaats racefan, zoals een heel klein dorpje in Gallië. Dat, behalve het spelletje, maakt dat ik hier graag kom, en daarvoor wil ik ieder graag bedanken.

Mooi!
En wederzijds.

Sabai

Karma is a bitch. Wat een race,wat een jaar en wat een verdiend kampioen  :D